Moeders van beginners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:54

horses4life"]
...Ook op de manege waar ik dan rij. Pony vindt het leuk om beginnertjes te pesten en draait dus kont naar hun toe moeder loopt die box in en geeft die pony een keihard klap... Ben boos weggelopen maar als het nog een keer gebeurd sta ik dus niet voor de gevolgen in Boos! Boos! ...
[/quote]

Ik ken de situatie natuurlijk niet precies, maar als mijn kind een paard/pony uit de box moet halen en het beest draait zich duidelijk chagerijnig om en maakt aanstalten om een been naar achteren te swingen, krijgt ´ie van mij ook een dreun of een schop onder z´n kont !
Ik ben iemand die liever van te voren duidelijk maakt, dat ik niet van dit soort geintjes gediend ben, dan dat ik bestraf nadat er wat is gebeurd!
Dit zijn voor mij gewoon situaties waarbij het om veiligheid gaat en ja, dan kies ik toch liever voor mijn kind/mezelf, dan voor het paard Scheve mond ...

Mocht de pony zich "alleen maar" hebben omgedraaid, om even z´n des-interesse te laten zien, is het natuurlijk niet terecht als ´ie een mep heeft gekregen!
Waarbij ik wel van mening ben, dat je gewoon met je vlakke hand nooit zó hard kan meppen, dat je het paard er echt pijn mee doet Knipoog ! Meestal doet -bij een harde mep- jóuw hand meer pijn, dan het paard }> !

[quote="MyBonfire schreef:
Weet je wat ik altijd zo irritant vind is dat de moeders dan denken dat ze het beter weten en aan de rand van de bak allemaal aadviezen staan te roepen als: Aan je linker teugel trekken! En dat soort dingen, kan ik me verschrikkelijk aan ergeren! Boos! GRRR

Ik heb op mijn vroegere manege een tijdje (inval) lessen aan kinderen gegeven.
Ik zei altijd aan het begin van de les, dat de moeders (vaders/opa´s/oma´s/nichtjes/buurvrouwen/...) graag konden komen kijken naar de les, maar dat kommentaar tijdens de les, niet gewenst was en dat ik anders alleen nog maar les zou geven zonder publiek Knipoog ! Ná de les konden ze graag komen voor evtl. kommentaar op mij Clown !
Een moeder zei toen, dat ze bij L. wel wat mochten zeggen. Waarop ik antwoordde, dat als ze dat graag wilde, ze maar een pauze met de lessen moesten inlassen, totdat L. na 3 weken weer terug kwam van vakantie Haha! !
Achteraf kwamen 2 moeders vertellen, dat ze mijn regel prima vonden; die hadden zich al tijden lopen ergeren aan de zinloze kommentaren van die eerste moeder Tong uitsteken !!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:14

horseless schreef:
En idd ook die ouders die aanwijzingen geven heel vervelend.
Opzadelen is meestal niet zo'n probleem. Dat durven veel ouders niet, en als kindlief het dan nog niet kan vragen ze dat wel aan een gevorderde ruiter.


ja, iedere keer. 'goh zeg, zou je even kunnen komen helpen x opzadelen? hij draait rondjes in zijn stal en hij wil slaan enzo'
ga ik dan naar die stal, doet het paardje niks. het is maar hoe je overkomt. dat snappen die ouders niet. ik heb een keer 10 rondjes meegelopen met een paard, opdat het hem zou gaan vervelen. maar toen kreeg ik een beter idee (het verveelde hem immers niet). zijn achterhand opwachten en een flinke trap Clown hij heeft het niet meer gedaan. (hij sloeg dus ook als je niet snel genoeg was)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:19

Ik ben een moeder van de andere categorie....
Ik rijdt elke week met de trailer,de pony en de dochter naar de ponnyclub... Ben vrijwilleger tijdens concoursen en doe bardiensten.
Ik sleur iedere dag het zadel en hoofdstel naar de stal, zadel de pony op (dochterlief kan er niet bij), de pony longeerd als dochtertje andere afspraken heeft, het tuig onderhoud, de stallen uitmest, de pony's op stal zet of op de weide enz.
Maar heb geen commentaar tijdens de lessen.......
Dochterlief is in het begin een keer extreem van de pony gevallen en daardoor bang geworden. Ik heb haar telkens voorgehouden dar rijden mag maar niet hoeft, ze wil blijven rijden ondanks dat ze toen regelmatig hondsberoerd op de pony zat van angst en de avond voor de les niet kon slapen van de zenuwen...

Zeker heb ik ook wel eens commentaar op mijn dochter als ze thuis rijdt over hoe ze met de ponny omgaat. Het is zelfs nu zo (dochter durft de ponny geen tik te geven omdat ze haar geen pijn wil doen) als de pony niet wil draven en ik roep van "tik" de pony vanzelf begint draven....

En och,het maakt mij niet uit dat na een jaar les (1/2 uurtje per week) ze nog steeds niet durft te galopperen, zolang dochter en pony plezier hebben, heb ik dat ook en sjees ik iedere week braaf met het spul naar de ponnyclub, sleep ik zadel naar de stallen, mest ik uit,longeer ik de pony enz.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:57

Ja ik heb dus ook 2 jaar geholpen bij beginners en wat ik allemaal meegemaakt heb!!!...Ik liep naast een pony. Die pony die doet een pas in draf en direct die moeder aan de kant dat er een ouder meisje naast die pony moet omdat ik hem niet kon houden en blablabla...

Of van die mensen die denken dat ze zelf op kunnen zadelen omdat ze zelf op les zitten...De neusriem moet onderlangs maar ze doen bovenlangs en dan zeg ik er wat van krijg ik antwoord: "Wij kunnen het zelf wel hoor ik zit zelf ook al jaren op les." Net of dat betekend dat ze dan wel kunnen opzadelen...Of het shabrak verkreukeld onder het zadel...Zeg ik er ook wat van en je krijgt weer gezeik en blablabla...Ik werd soms gek van ze...

Gelukkig waren er ook hele aardige moeders die me elke keer bedankten als ik hun dochtertje geholpen had en waar ik dan snoep van kreeg als bedankje enzo...Ik vond het erg leuk dat ze zo blij waren als ik even hielp...ik deed dat voor mijn plezier....Maar sommigen Boos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:08

Jippie schreef:
Herkenbaar hoor. Die kids die kun je nog wel handelen, maar die moeders grrrrr........ Boos!


ze is zelf nog een kid Haha! alwel 14!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:27

IngridM"]
[quote="Jippie schreef:
Herkenbaar hoor. Die kids die kun je nog wel handelen, maar die moeders grrrrr........ Boos!


ze is zelf nog een kid Haha! alwel 14!!
[/quote]


sssssssst Bloos!

mijn zusje geeft les op een manege en als ik eens kom kijken lach ik me rot . als ouders het beter weten laat ze die altijd naar het midden van de bak komen en laat ze die les geven.. na 5 minuten is het doodstil langs de kant OK dan! En die ouders rennen naar een minuut zowat de bak uit Knipoog

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:08

hahah, das wel een goede oplossing zeg! We hebben op mijn oude manege een moeder die zelf een jaartje of 5 rijdt en haar dochters rijden wat korter. Nu hebben ze vorig jaar een jonge pony gekocht (heel stom van ze, dochters hadden meer gehad aan een goed bereden diertje) en sindsdien is ze ineens expert op paardengebied! Nou ja, dat vind ze zelf. Iedereen krijgt advies van haar, ook ongevraagd en ineens heeft ze verstand van passende zadels, lesgeven en alle denkbare ziekten... Dat beest van hen is totaal onopgevoed en ze kan hem nauwelijks houden als ze hem uit de wei haalt, maar ze geeft de hele tijd advies aan mensen met lastige pony's! Haha!

Ik gaf een van de pony's een keer een klap op zn hals omdart ie me wilde bijten, werd een moeder van een beginnertje heel boos op me. Ze noemde me een barbaar! Haha!

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:00

hallo,
ik ben shirley en me moeder wil eventjes een beriechie sturen voor jullie.

hallo,
ik ben linda de moeder van shirley.
m`n dochter reed op een manege in andijk.
daar was een kleine ini mini shetlander,
(hij was een beetje ondeugent)
hij werd namenlijk niet echt aan gehald en was een beetje jaloers.
me dochter moest daar 1 x op rijden omdat een andere paard daar kreupel was en omdat ze die pony wel eens uit wou proberen.
me dochter ging er zo op rijden,
en die pony was echt heel voorzich met haar want m`n dochter was ook lief voor hem.
toen ze zo weg ging om dat beesie weer op stal te zetten kwam iedereen naar hem toe
ze gingen hem aan halen en zo
en nu rijd iedereen er gewoon op (en o ja me dochter rijd daar niet meer)
en het liefelings beesie daar van me dochter was ab een hele liefe paard want ze kon dr heerlijk op rijden
mvg,
linda

hoi hoi dat was me moeder duzz zo als jullie lezen
ik kom nog soms op die manege maar niet zo vaak meer
-xxx- shirley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:54

mijn moeder heeft vroeger zelf ook paarden gehad , en weet dus wel wat ik moet doen , en als ik iets niet weet dan vraag ik het ook aan haar maar tijdens de les loopt ze de hele les te schreeuwen handen stil houden blablabla wordt er echt ziek van

maar ze zecht wel altijd dat ijk goed rij ook als het echt keislecht gaat , maar ik merk het wel waneer ze het meent en wanneer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:59

trouwens wel goed bedoeld hoor , en niet zo van beter wete , want ik weet zelf ook dat ik het fout doe , en schreeuwen is een groot woord

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:58

horseslufer schreef:
hallo,
ik ben shirley en me moeder wil eventjes een beriechie sturen voor jullie.

hallo,
ik ben linda de moeder van shirley.
m`n dochter reed op een manege in andijk.
daar was een kleine ini mini shetlander,
(hij was een beetje ondeugent)
hij werd namenlijk niet echt aan gehald en was een beetje jaloers.
me dochter moest daar 1 x op rijden omdat een andere paard daar kreupel was en omdat ze die pony wel eens uit wou proberen.
me dochter ging er zo op rijden,
en die pony was echt heel voorzich met haar want m`n dochter was ook lief voor hem.
toen ze zo weg ging om dat beesie weer op stal te zetten kwam iedereen naar hem toe
ze gingen hem aan halen en zo
en nu rijd iedereen er gewoon op (en o ja me dochter rijd daar niet meer)
en het liefelings beesie daar van me dochter was ab een hele liefe paard want ze kon dr heerlijk op rijden
mvg,
linda

hoi hoi dat was me moeder duzz zo als jullie lezen
ik kom nog soms op die manege maar niet zo vaak meer
-xxx- shirley

dan weet ik nu van wie jij je schrijftaal geerfd hebt. Knipoog

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:52

whahahahaaha Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:11

horseless schreef:
Ook leuk als je staat te poetsen op het stalpad vlak voor de beginnersles begint *LOL* Komen die moeders: "kijk uit hoor, niet achterlangs lopen want dan trapt 'ie" terwijl er tussen de achterbenen van het paard en de andere kant van het stalpad ruim 2 meter vrij is Scheve mond


Ik heb 10x liever dat ouders hun kinderen aanleren dat je niet zomaar achter een (vreemd) paard langs mag, dan dat het niet gebeurd.

Het overkomt me ZO VAAK dat ouders hun kinderen doodleuk vlak achter mijn paar dlangs laten lopen. Rowan is geen trapper, die zal echt niet zomaar iets doen, maar ik word altijd een beetje boos op die ouders en preek even uitgebreid over wat er kan gebeuren. HEEL onverantwoordelijk om dat zomaar te laten gebeuren. Het is en blijft een beest dat onvoorspelbare dingen kan doen, en als het misgaat gaat het meestal ook gelijk dramatisch mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:32

O jee, ik ben dan zeker een slechte moeder omdat ik ooit gevraagd heb m'n dochter op een pony te laten rijden waar ze wel eens af zou kunnen vallen. Mijn dochter dacht dat ze goed kon rijden omdat ze nooit gevallen was en ik vond dat ze dat dan toch maar eens mee moest maken
Tijdens de les gaf ik nooit commentaar maar na de les zei ik soms wel eens tegen mijn dochter: probeer eens op ... te letten, of denk volgende keer eens aan...
Hoera, ik ben een Pennymama Haha!