Echte liefde en contact tussen jou en je paard!!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Echte liefde en contact tussen jou en je paard!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 19:06

Ik wilde even heeel graag aan jullie meedelen dat ik ontzettend gek ben op mijn paard.
Ze is lief, aanhalig, mooi, rijd goed, verkeersmak, trailermak.
ALLES
ik vind haar echt een toppertje! en ben helemaal blij met haar.

Jullie denken vast, wat een patser, maar integendeel, ik wilde dit melden omdat het een tijd zo moeilijk ging allemaal met mij, school en mijn ouders en alles. En nu heb ik eindelijk het gevoel dat mijn paard ook echt mijn paard is!

Gister heb ik voor het eerst echt contact met haar gehad, ik had thuis weer eens ruzie en dacht ik ga met een boek naar mijn paard en toen ben ik daar in de stal gaan zitten en heerlijk gelezen, zij was erg moe en kwam opeens naast mij liggen met haar hoofd in mijn handen!! Het was echt zo gaaf! (ik had haar og nooit zien liggen, behalve toen ze koliek had)
ik geef echt om haar, vandaag een heerlijke buitenrit van 2 uur gemaakt en weeer genoten.

Ik voel me goed met mijn paard en laat alle opmerkingen van andere lekker over me heen komen.

hihi groetjes Mariska,

Als jullie ook iets in deze trand te verteellen hebben en het hier nou ook neertypen dan kunnen we als we een keer boos zijn op ons paard terugkomen naar dit topic, en dan komt alles weer goed!!


Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:00

Super toch!!!Wees echt maar blij dat je zo'n band hebt met je paardje!!
Velen paarden EN baasjes zullen dr echt wel jaloers op zijn... Haha!

Echt gaaf voor je dat na zo'n moeilijke tijd je je weer zo goed voelt en dat je paardje ook laat merken dat ze ook om jou geeft!!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:27

Ik weet helemaal wat je bedoelt Ik ben gek op Ofir Lovers We hebben hem zelf gefokt, en ik heb hem deels met de hand opgevoed. Hij hangt nu ontzettend aan me, maar wel op een fijne manier. Ik kan vrijwel alles met hem doen. En ook met dat liggen; als hij in de wei ligt, blijft ie mooi liggen, komt mn vader eraan, dan komt ie omhoog. Zo ook toen hij ziek was; een peesklap en koorts, hij lag in de stal, en ik ben er lekker bij gaan zitten Ach gut Pa komt binnen en hij wil meteen opstaan....
Het is gewoon zo'n schatje, en hij hinnikt als ik eraan kom lopen. Gisteren voor het eerst naar buiten geweest: nix aan de hand! Hij is super OK dan! en ik wil hem ook nooooit kwijt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:42

Ik heb precies hetzelfde met Banjer... Lovers

Ze sleept me door hele moeilijke tijden heen, ze is lief, aanhankelijk, altijd bereid om mij te poetsen als ik haar aan het poetsen ben... Haha!

Met buitenritten is ze braaf, maar wel goed voorwaarts... en als ze iets engs ziet, en ik zeg dat het goed is... dan is het ook goed... ze vertrouwt me dus volledig... Lovers

Banjer... ik hou van jou en ik wil je nooit meer kwijt... Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:50

Mijn verhaal en speciale band met hem staat onder de topic "Sjamaan"

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:56

Ik ken het gevoel, Nuala is echt alles voor me. Heb zo ontzettend het gevoel dat we elkaar door en door kennen. Het is gewoon heerlijk om zo'n diepere band met je paardje te hebben Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:56

Ivanka is ook echt mijn 'alles' en ik kan me gewoon geen leven zonder haar voorstellen... Lovers

Vandaag ook, kom bij dr wei aan, fluit naar dr *"ons" fluitje Knipoog* gelijk dr hoofd omhoog en komt ze met noodgang naar me toe Lovers Van zulke momenten kan ik echt genieten..
Kan àlles met haar doen, ze is zo lief, zo rustig, zo braaf... ze doet alles wat ik van haar vraag...

Nam haar afgelopen zomervakantie mee naar Texel, tja.. ze heeft niet veel keus, mevrouw weet ook niet waar ze heen gaat Haha! Een reis van ruim 3 uur en mevrouw heeft bij wijze van geen been verzet.. Lachen
Alles is toen gewoon zó goed gegaan en daar is onze band echt nog veel beter geworden Party!!
Daar was ik de enige die ze kende in een vreemde omgeving, ze liep echt als een haasje achter me aan Lovers Vond ik gewoon heerlijk eigenlijk Knipoog

Op het moment gaat het rijden dan wel niet zo lekker, maar ach... zo'n periode heeft iedereen wel eens.. binnenkort rijden we weer de sterren van de hemel Party!! Haha!

Heb voor Ivanka een aantal andere paarden verzorgt en ik kan eigenlijk niet zeggen met wie de band nou het beste is. Voor mn eerste vzpony heb ik zo'n 5 jaar gezorgd... die band tussen ons kàn gewoon niet meer kapot Lovers
Maar Ivanka en ik is gewoon anders, maar kan ook echt niet meer kapot Lovers

Can't imagine a day without her... Lovers

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:37

Ik weet precies wat je bedoelt !! als ik me rot ga ik altijd bij paola in de wei zitten ze zkomt dan naast me staan en likt me dan in de nek ze oelt het aan als ik me rot oel is ze rustig en wil ze altijd knuffelen Eigenlijk wel raar want ik heb een sterkere paard met paola dan met men vriendinnen of met men broetje Bloos! Bloos

*-------*ondertiteling*-------*

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 22:18

aaahhh ik had het eergisteren nog,
we hebben beetje menings verschil met de baas en bazin van pasha en toen had ik dus een discussie met hem en pasha stond erbij en eerst helemaal draaien enzo en toen was ik zo.. verdrietig en toen ik helemaal met die man praten en toen natijd ging ie weg en toen had ik helemaal niet door maar ik was pasha hele tijd onder haar kin aan het kriebelen en toen was ze helemaal in slaap gevallen.. ZOOOOO LIEFFF....
en dan van te voren ging ik haar kriebelen en je zag haar zooo genieten en heeeelemaal dat hoofd heeeel hoog en met dat lipje zo van oooohhh jaaaa Daaaar.. ECHT GEWELDIG en dan gaat ze me terug kriebelen zoooo lief oohhh Wat een Heerlijk Beestje Haha!:D:D:D

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:00

Wat fijn zeg! Dat je zo'n band hebt met je paardje. Echt een geweldig gevoel is dat... Ik heb hetzelfde ook met Foxy, bij hem merk ik echt dat hij steun zoekt bij mij. Heerlijk is dat.
Trix echter, is weer heel anders. In het begin wilde ze absoluut niets van een knuffelbeurt weten. En helemaal niet als je haar lastig kwam vallen in het weiland. Ze houdt zich heel erg afzijdig, is ook heel zelfstandig. Ze heeft je nergens bij nodig, en voelt meestal ook helemaal niet de neiging eens naar je toe te komen voor een knuffelbeurt. Ze leeft gewoon helemaal in haar eigen wereldje, het heeft echt heel lang geduurd voor ik doorhad wat ze nu precies wel en niet wil.
Je moet wel erg goede hoop hebben dat je blijft leven als je bij haar in de bak gaat liggen. Ik had het toch een keertje gedaan, met gevaar voor eigen leven Clown om een foto te maken van haar, van onder. En wat denk je? komt dat beest met heel slaperige ogen boven me staan vragen om een paar aaien over haar hoofd. En ze vond het heerlijk! Gewelig gevoel geeft je dat dan, want dat was echt iets dat Trix niet snel zou doen. Cool

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:06

Ik ben ooke cht vreselijk gek op mijn paardje Genderose. Bij haar kan ik alle naarigheid vergeten, ik ga naar haar toe als ik me rot voel, en zij vrolijkt me op. Bij haar kan ik alles even vergeten... Ik zou niet wete wat ik straks zonder haar zou moeten Verdrietig

Tancreda was ik nog meer gek op, zij voelde het altijd zo vreselijk goed aan als ik me rot voelde, kwam naar me toe, hoofd in mijn handen en dan mocht ik bij haar uithalen. Ze bleef echt dan heel stil staan, maakte niet uit hoe lang het duurde, ik mocht bij haar uithuilen en niemand mocht ons storen (dan werd mijn lievie erg gevaarlijk Lachen ) Ik mis haar echt heel erg als ik het moeilijk heb. Bij Genderose kan ik wel terecht, maar die voelt het lang niet zo goed aan als mijn lieve Tancreda!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:31

leuk toch een hechte band met je paard ik vind van wel ik heb ook een hechte band met mijn veulen (1 jaar en 7 maand) en ik weet gewoon wat die al in zijn koppie heeft dus je kunt het ook zo noemen ik kan lezen en schrijven met hem!!!!!!!!1

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:21

met melody heb ik ook echt een hele goed band.als veulentje sliep ze bij me op schoot en liep alleen naar dr moeder om te drinken!de eerste x hoefsmid was k dr nie bij maar ze schijnt me toch gek te hebben gedaan dr toenmalige baas boos:Je hebt dr geen voetjes leren geven...terwijl ze t altijd deed bij mij!de x erop hield ik dr vast kroelde dr een beetje en ze liet braaf alles toe..de hoefsmid zei t lijkt wel een heel ander paardje!zoiets doet je echt goed!en nu als ze ligt te slapen kank erzo bij liggen..en als ze me eenmaal ziet alsk de wei inkom nou dan komk nie meer van dr af!ze blijft me volgen...

met mijn oude merrie was de band ook zeer goed...k was een x een week op vakantie en hoorde achteraf dat mijn meisje iedere dag rond 4uur bij het hek stond te kijken waar k bleef!(zolaat kwam k altyd)
als ze sliep kank erook bij liggen en hoofd op mn schoot..Tegen andere was ze altijd n grote kattekop...maar bij mij was ze zo anders..ze vertrouwde me op alles..met buiten ritten kreeg ik dr overal langs terwijl ze eigelijk t eng vond...of als andere paarden te dicht bij me kwamen begon ze te dreigen..heb dr 7jaar verzorgt maar voor mij heeft ze zoveel verschillende eigenaars gehad gewoon weg zielig..ze vertrouwde nie veel mensen wou nooit ff knuffelen nou voor ze ging heb k lekker bij dr uitgehuild..en onze laatste buitenrit verliep zo goed we begrepen elkaar gewoon volledig..Ze is nu dan wel verkocht maar niemand komt tussen die goede band..en alsk ooit de kans krijg haar terug te kopen maakt nie uit hoe oud ze is dan zal k dat ook echt doen...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:54

Super is dat 'penny'gevoel Knipoog .. Ik heb het soms ook met mijn paard..Dan zit ik naast haar stal, en komt ze zo kroelen dat je er een uur later nog zit..Op zo'n moment kan je er echt ontzettend van genieten...Ook tijdens het rijden wat tot deze week erg goed ging (ze is wat aan het kloten nu).. Dan ben ik toch heel blij met mijn 'perfecte'paard Tong uitsteken

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:01

heb het nooit gedacht maar met merel is het ook hellemaal top. We voelen elkaar zo goed aan en zou me geen leven zonder haar meer kunnen voorstellen. Weet precies wat je bedoeld

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:19

Ik ken mijn schoonheidje al vanaf ze een klein veulen was. Ik was toen al helemaal verliefd op haar; Frida's eerste merrieveulen, en het knapstgebouwde beestje van allemaal!!
Natuurlijk had ik toen mijn moppie Spike nog, waar ik ook nu nog steeds veel van hou. Maar toch is dat anders.

Toen we Leo kochten werd ze als vanzelfsprekend voor mij. Ik moest nog heel erg wennen, want zoals ik vroeger met al mn verdriet enz. naar Spike ging, was die 'grote' pony toch wel even wat anders.
Gelukkig gaf ze me al snel haar vertrouwen en werd onze band steeds sterker.
Toch, zoals ik al zei; ze paste als vanzelfsprekend in mijn leven. Iedere ochtend even knuffelen, en na school poetsen. In het weekend met 'm wandelen.
In de zomer dagelijks naar het weiland fietsen...

Maar toen ze ziek was, en in de kliniek werd opgenomen, was het allemaal over. Ik voelde mezelf doodziek van ellende en deed niets dan huilen. Maar ik kon er nergens mee heen. Ik sloot me meestal op me kamer op, en bleef daar urenlang.

In die periode leerde ik pas echt wat die pony voor me betekent. Ik zou niet meer zonder haar kunnen, ik denk niet dat ik dat nog eens aankan...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:22

ik en pino zijn echte lovers....we kunnen heel erg knuffelen...maar we hebben soms ook echte echtelijke ruzies Haha!
met lazy heb ik nooit ruzie, maar die is ook wat dommer als pino, pino is eik veeeels te slim voor een paard

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:27

Das zooooo gaaf, als je paardje en jij samen echt genieten *LOL*
Dat heb ik met Dies tijdens een lekkere buitenrit, vandaag was het zoooo super!!!! Lachen
Als ie ligt kan ik er ook zo bij gaan zitten Lovers

Romeo Lovers

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:33

ik heb dat ook met me paarden! met romana heb ik het wel meer dan met me shetje, want die heb ik nog maar een paar maanden, maar met romana heb ik echt een hele goede band!! ze herkent me echt heel goed Haha!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:00

ik heb ook een hele goede band met me verzorgpaarden.bonney begint ook altijd te hinniken als ik haar uit de wei haal.ook als ik me ff niet goed oelt komt ze gelijk met dat snuitje!echt zo lief.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:53

Ik denk dat iedereen dat wel heeft met zijn paard/ pony. *LOL*

Ik natuurlijk ook met mijn scheet Noureyev.

Ook al sleurt hij me zo nu en dan de bak door.
Schrikt als je bijv. Boe zegt, en bijna nooit meewerkend.

Zou ik hem NOOIT kunnen missen en NOOIT.

Hij is mijn lust en mijn leven.
Samen met mijn vriend die mij sponsort Haha!

Mijn paard doet heel stoer, maar ik heb wel het idee dat hij in zijn hart
toch elke dag iets meer om me gaat geven. Ach gut

Ik heb hem namelijk pas 6 maandjes en hoop hem de rest van mijn leven bij me te houden. Vriendjes zijn?

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:57

Ik heb dat ook met mijn paardje Lovers
Ik hou zoveel van haar ook al word ik afentoe zo moe van haar echt boos kan ik niet worden. Schijnheilig
Maarja als ze het zoals zondag heel goed doet ben ik weer helemaal happy met haar (anders ook hoor) maar ik weet wat je bedoelt *LOL*

echt wel schattig dat ze naast je kwam liggen trouwens!!!! Lovers

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:10

weet je hoe fet! dat je zo'n goede band hebt dat zelfs je paard bij je komt liggen!
Als ik bij mn pony zou gaan zitten zou die me hooguit een hapje hooi komen brengen en boven op mn hoofd laten vallen. Of als ik een boek had mn boek opeten Verward
Ik heb best vaak ruzie met mn pony maar we hebben ook best wel heel erg vaak vrede. Het is gewoon zo: mn pony en ik lijken te veel op elkaar: allebei eigenwijs en vinden het leuk om op wedstrijd te gaan Haha!
Als ik na een wedstrijd ( soms) een beker aan mn pony laat zien dan word ie helemaal blij ( oortjes er op oogjes wijd open). Echt wij zijn vriendjes!!!!!!!!!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:25

Op de liefde die ontstaat tussen een mens en een dier kan je trots zijn. Dat geeft een fijn gevoel! Ook kan het je veel steun geven. Buiten dat bouw je een diep respect voor elkaar op(zonder dat je leiderschap in gevaar hoeft te komen) en dat respect brengt motivatie....en dat is onmisbaar in de samenwerking en/ of dus ook om te presteren!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:35

INkie schreef:
weet je hoe fet! dat je zo'n goede band hebt dat zelfs je paard bij je komt liggen!
Als ik bij mn pony zou gaan zitten zou die me hooguit een hapje hooi komen brengen en boven op mn hoofd laten vallen. Of als ik een boek had mn boek opeten Verward
Ik heb best vaak ruzie met mn pony maar we hebben ook best wel heel erg vaak vrede. Het is gewoon zo: mn pony en ik lijken te veel op elkaar: allebei eigenwijs en vinden het leuk om op wedstrijd te gaan Haha!
Als ik na een wedstrijd ( soms) een beker aan mn pony laat zien dan word ie helemaal blij ( oortjes er op oogjes wijd open). Echt wij zijn vriendjes!!!!!!!!!


Ik denk dat ik dat ook heb met mijn paard.
We hebben gewoon vaak conflicten samen.
Maar denk dat dat komt omdat we gewoon gelijk aan elkaar zijn.
Zelfde karakter Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, AhrefsBot, Angie91, BETUWE, JackAebe, Larislaatje, laura_estee, leenleen11, Mjelleke, Nathachou, Noor17, Sky_As, Sterrenpony, YandexBot en 139 bezoekers