Hoevaak en hoelang is je paard uit zijn stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:25

raysa staat over het algemeen zo'n 5 à 6 uur per dag in de wei.
ik rijd dr meestal een uurtje, dus ze komt per dag zo'n 6 tot 7 uur buiten, prima toch Haha!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:27

Botervlieg schreef:
Goh, nog niet 1 bokt-paard dat 23/7 in z'n box staat?

OK dan!

Of die mensen willen niet reageren.
Heb in eerdere topics eens vernomen dat ze het geen leuke discussie vonden Lachen

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:35

Ze gaan bij ons rond een uur of 9 's ochtends naar buiten, en worden gemiddeld rond een uur of 7 naar binnen gehaald (ligt aan het weer). Dit doen ze zolang het weer het toelaat. 's winters moeten we zelf voor de beweging gaan zorgen.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:40

Van mei tot oktober komt ie ongeveer 6 uurtjes uit zijn stal omdat ie dan op de weide kan (maar ook weer niet te lang, want dan vreet ie zich helemaal vol).
Vanaf oktober komt ie ongeveer 2 a 3 uur per dag uit. Vrijdag zaterdag zondag wat langer, want dan kan ie in de paddock.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:40

in de zomer heel de dag in de wei en s'avonds 3 a 4 uur bezig met poetsen, rijden en mesten

per 1 october (zijn gisteren stiekum effe 30 minuten erin geweest maar het is nu echt over want de wei moet bij trekken is zo goed als kaal hihihih) heel de dag op stal behalve op woensda, zaterdag en zondag.

dan komt hij er ook maar 3/4 uit voor de rest vd dagen op woensdag, zaterdag en zondag ook overdags, los gooien in de bak etc etc..

helaas de wei is over en daar balen ze zeker van volgend jaar weer!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:43

runningkawa"]
[quote="Botervlieg schreef:
Goh, nog niet 1 bokt-paard dat 23/7 in z'n box staat?

OK dan!

Of die mensen willen niet reageren.
Heb in eerdere topics eens vernomen dat ze het geen leuke discussie vonden Lachen
[/quote]

ja maar dat kan je echt niet maken ik weet dat een paard er tegen kan maar ik vind het niet normaal daar neem je geen paard voor, dat is mijn mening een paard is een kuddedier een dier die een beetje vrijheid nodig heeft!!

je moet je indenken dat je heel de dag in een box staat (wel met heeeel veeeel eten hihihi) van 3 bij 3 ik zou gek worden!!!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:47

Helaas staat Dandy op een echte "dressuurstal" met weinig mogelijkheden om hem naar buiten te doen. In de zomer (van juni tot en met september) gaat hij naar een boer waar hij dag en nacht de wei in kan, en waar ik hem dan 3x in de week rijdt (is voor mij 3 kwartier met de auto om er te komen). In de lente en herfst staat hij op stal, en kan hij ongeveer 2 uur per dag in de wei (kleine wei, moet gedeeld met 50 andere paarden, dus vandaar). Verder heb ik een meisje dat hem verzorgt dat iedere middag even met hem gaat wandelen of hem los laat lopen in de paddock, en hem even poetst. Zelf ga ik iedere avond rijden of laat hem nog even in de paddock, en natuurlijk krijgt hij een uitgebreide poetsbeurt ! Lovers
Geen ideale situatie dus, maar ik doe er alles aan om hem zo veel mogelijk uit zijn stal te halen ! Knipoog

ConcordeJarig

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:25

Rond 8 uur gaat eldien naar buiten, en ze komt meestal om een uur of 5 weer op stal. Vaak rijd ik r savonds nog.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:21

Destiny en Roduque staan op een pensionstal.
Hier kunnen ze alleen zomers de wei in.
Maar als ze niet de wei in kunnen zijn ze toch wel zo'n 3 uur uit de stal.

Het liefst had ik dat ze de hele dag buiten stonden,of in ieder geval in een bak.Maarja...dat willen alle 84 pensiongasten wel...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:00

Bud gaat 's morgens om een uur of half 10 naar buiten (uur na eerste krachtvoermaaltje) tot 6 uur 's avonds (voor zijn 2e krachtvoermaaltje). Verder staat hij in een box van 3x3.30m.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:09

Trix is de hele dag buiten. Ze heeft wel een stal maar daar gaat ze nooit in. Haha!
Foxy staat ook dag en nacht buiten, het gaat prima zo.. OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:21

Rowan staat het hele jaar door ong. 10 uur per dag buiten, gedeeltelijk in het paddock, gedeeltelijk op het gras. 'somers als het droog is en blijft staat hij ook 'snachts in het paddock. Alleen als het de hele dag stortregent blijven ze binnen, maar meestal gaan ze ook dan een uurtje naar buiten, hoewel dat van de paarden niet zonodig lijkt te hoeven...

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:10

In de zomer en nu nog steeds dag en nacht buiten. In de winter is het wat rotter voor de paarden... Toen de bak er nog was kwamen ze elke dag verschillende uren buiten. Afgelopen winter konden ze er helaas niet in... Zodra het land hard was mochten ze het land op, maar anders niet vanwege kapot trappen. Dan had ze geluk als ze een uurtje buiten kwam...
Elke dag zolang mogelijk met haar stappen en beweging geven. Op zondag staan de paarden in de winter normaal gesproken de hele dag binnen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:02

Ik voer ze om zeven uur s'morgens, en zet ze daarna buiten op het land.
Daarna ga ik gelijk alles mesten enz.
Ze komen pas om een uur of 7 weer binnen, heerlijk in een schone box.
Wat later krijgen ze hun voer, en hooi voor de nacht.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:00

Mijn pony gaat rond half 10 naar buiten de wei op en komt rond 6 uur weer binnen. Als het echt slecht weer wordt dan blijven ze wel binnen de hele dag, maar ik hoop wel in de winter zo vaak mogelijk even voor school te komen om een stukje te wandelen/plakje stro erbij te gooien.. dan rij ik haar na school of 's avonds.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:24

Mijn paard staat sinds een jaar helaas op een stal waar geen weidegang mogelijk is.
Die discussie is al eens eerder geweest, maar hier in de buurt is het best lastig om betaalbare stal met goede rijmogelijkheden en weidegang te vinden. Deze stal is vlak bij mijn huis, dicht bij de duinen en dicht bij de vereniging en de verzorging is er heel goed. Vandaar mijn keuze.

Ondanks dat Fie dus niet in de wei kan probeer ik er wel voor te zorgen dat ze zo vaak mogelijk 2x per dag haar box uit komt, en dat lukt tot nu toe nog aardig.
Ik heb het met een stalgenootje zo geregeld dat als we er op verschillende tijden zijn zij Fie er voor mij uit doet, en ik die van haar. Dan loopt ze meestal een 1/2 uurtje in de molen en als de paddock vrij is en het is aardig weer ook nog een poosje los.

Als ik er dan zelf ben gaat ze ook nog een half uurtje los (of soms langer) of in de molen en dan ben ik altijd nog zo'n half uur aan het poetsen en opzadelen enzo.
Dan rijden, dat varieert van een 1/2 uur tot 2 uur, ligt eraan wat ik doe.

Na het rijden stap ik haar aan de hand uit, of ze gaat nog even in de molen (maar dat probeer ik als het even kan een beetje te beperken). Dan beentjes afspuiten, borstel er over heen en schone box weer in.

Al met al is ze er dan dagelijks zo'n 2 tot 4/5 uur uit.
2 uur is trouwens echt mijn minimum, meestal is ze er langer uit.

Ik zou zelf ook graag zien dat ze elke dag een paar uur het land op zou kunnen, maar helaas...
Om dat te kompenseren gaat ze wel elk voorjaar 1 a 2 maanden het land op (en soms langer) en laat ik haar regelmatig aan het hand grazen als ik daar genoeg tijd voor heb.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:36

tja macho staat dus ook tot eind oktober 8 uur per dag op wei.
ik kom meestal elke dag... rijd dan 1 uur, opzadelen, poetsen... zet hem nog wel eens los in de bak tijdens het uitmesten... dus zowieso ongeveer 10 uur uit zijn stal. in de winter is dat veel minder maar dan rijd ik veel meer buiten dus dan zal het ongeveer 5 uur per dag uit zijn stal zijn OK dan!
maar hij is iig geen stalpony

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:10

dolly komt er weinig uit als ik zo vergelijk
meestal zo'n 40/50 minuten rijden, poetsen, opzadelen, afspuiten enz. ook nog eens een half uurtje dus dan houden we 22,5 uur over...
in de zomer gelukkig vaak minder lang op stal, want dan kan ze naast het rijden nog eens de wei in.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:46

de mijne is nu nog de hele dag buiten maar zogouw het gaat vriezen gaat ze snachts naar binnen en overdag de wei in...ik ben nu gemideld een uur per dag met dr bezig maar ze is nog nie ingereden dus meer kank eigelijk ok nie met dr doen...

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:41

hay,
Mijn paard staat zomers 24 uur per dag buiten en in de winter 's nachts naar binnen.Ik ben er (bijna elke) dag ongeveer 2 uur en dan borstel ik der, en ga ik rijden.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:55

In de zomer loopt ze 24/7 buiten. Ze moet eigelijk al weer naar stal waar ze dan dus hele dagen staat, maar gelukkig hebben we vandaag ergens anders een plekje kunnen regelen waar ze ook in de winter buiten kan. Alleen snachts en met heel erg slecht weer staat ze dan binnen! Ben echt super blij dat we hier kunnen staan

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:37

Bij ons staan ze in de zomer en in de winter snachts op stal. Meestal gaan ze in de zomer voordat ik naar school ga naar buiten, rond 7 uur en rond 21.00 savonds naar binnen, en in de winter rond 12.00 naar buiten en 18.00 naar binnen. Verder rijd ik dan meestal ongeveer een uur, en poets ik van te voren nog ongeveer een half uur, verder ga ik in de winter vaak met ze wandelen, omdat ze dan toch lekker beweging krijgen als de bak is bevroren...ik denk dat ze gemiddeld dus zo'n 8 tot 10 uur buiten staan.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:23

Tos gaat rond 8 uur naar buiten en rond half 5 naar binnen.
Echt slecht weer later of vroeger naar binnen/buiten, met die hitte gingen ze al rond 6 uur en dan rond 10e naar binnen en savonds nog een paar uur.
Ook swinters gaan ze naar buiten.

Camelotje

Berichten: 160
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:15

mijn paarden gaan allebei 's morgens een half uur tot drie kwartier in de molen en s'middags rijd ik ze drie kwartier en poets ik ze ervoor een half uur en zadel ik ze op en na het rijden verzorg ik ze na ( beentjes afspuiten etc) . Soms gaan ze dan s'avonds nog een kwartier of 20 minuten in de molen of los.

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:01

Wij hebben de paarden ook thuis staan en ze gaan 's ochtends een paar uurtjes in de wei en in de namiddag of avond worden ze gereden ik ben er ongeveer 2 uur mee bezig.