Hoevaak en hoelang is je paard uit zijn stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:28

in de zomer gedurende de ochtend/middag op de wei in de winter op stal en helaas maar 45 min beweging. de mijne is met pensioen dat wel maar vind het jammer dat hij op de dag er verder niet uit komt. soms staat hij wel eens een uurtje in de bak maar niet iedere dag dus kan je er niet op rekenen.mijn paard is 31 en word dus daardoor vaak stijf en stalbenen hij kan ook niet bij andere paarden vaak dus een ander kan hem ook niet losgooien op de dag. wat ben ik jaloers op de andere hier (met de uitzonderingen die hetzelfde hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 02:26

In de zomer: overdag een paar uur tot de hele dag op het land en rijden

In de winter: een uurtje of twee in de paddock en rijden.

Dennis

Berichten: 31482
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:26

Je kan beter vragen waneer hij er in staat. Hij staat 24/7 buiten. En een heel enkele keer een uurtje op stal om te drogen oid.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:31

Jamy gaat om een uur of 10 naar buiten in de bak (geen gras dus) en komt om ongeveer 1 uur of als het mooi weer is later naar binnen. Als het heel slecht weer is gaan ze geloof ik korter naar buiten of s'middags pas, dat weet ik niet precies. Verder zet ik haar zelfs s'middags buiten als ik ga uitmesten. Verder rij ik ook nog dus dan staat die ook niet stil Lachen .
Het maakt Jamy niet zoveel uit of ze nu wel of niet naar buiten gaan, want de helft van de tijd blijft ze zelf binnen staan omdat ze niet wil Clown En haar box is 3x3 dus groot genoeg voor haar Lachen

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:08

Mijn paard heeft een box met uitloop (zeer luxe dus ), de uitloop is niet super groot, maar toch hij vermaakt zich er prima.

In de zomer staat hij dag en nacht op de wei.
In de winter staat hij van ongeveer 10 tot 4 in de paddock met andere paarden, de rest van de tijd in zijn stal met uitloop (hier staat hij alleen, er staan wel andere paarden naast hem, maar samen gaat niet).

Ik rij meestal 's avonds, dus dan komt hij er ook uit!

Ik wil hierbij zeggen dat dit voor mijn paard een zo goed al ideale situatie is OK dan! .

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:58

't Ligt er een beetje aan, de jonkies staan 's zomers dag en nacht buiten, merries met veulens soms ook. Alles wat bereden wordt gaat 's zomers vroeg om half 8 de wei in en om ongeveer 6 uur weer op stal. Soms ga ik eerst rijden, dus dan gaan ze wat later er uit.
In de winter gaan ze vroeger naar binnen, meestal om een uur of drie. En als het weer erg slecht is laat ik ze ook wel eens op stal en dan gaan ze in de loop van de middag nog een paar uurtjes op de wei. En s' avonds rijd ik meestal, dus dan komen ze er ook nog weer uit.
Ik vind ook dat ze 't niet slecht hebben bij ons.....

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:52

mijne staan de hele dag buite zolang het mooi weer is
anders gaan ze overdag naar buiten weer of geen weer en snachts weer naar binnen

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:58

zzoo zzoo doe maar lux valando staat bij mij gewoon op stal Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! bij ons op de manege is er geen echte wei (alleen voor als je paard drachtig is of een veule heeft Bloos )
als ik het haal met school komt hij er gemiddelt 2 uur per dag uit. soms gooit me moeder hem 's ochtens ook losgooien en dan ga ik 's avonds rijden.