Alergisch voor je eigen lichaam?????????????????!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Alergisch voor je eigen lichaam?????????????????!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:31

Ik had net iemand aan de telefoon vanmijn vorige werkgroep, ik heb eerder al een topic geplaatst over Ab die 1 of andere rare reactie had gehad op iets en toen helemaal onder de eczeem ofzo zat, helemaal rood, kleine schilfertjes over zijn hele lichaam, was ermee in het ziekenhuis beland. Wat blijkt nou, krijg ik net te horen, hij is alergisch voor zijn eigen lichaam! WAT BETEKEND DAT NOU IN VREDESNAAM!
Hoe kan iemand nou alergisch zijn voor zijn of haar eigen lichaam?
Weet iemand hier meer van?

Groetjes Tessa

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:36

Ik denk dat ze een auto+immuun ziekte noemen. Dat betekend dat het lichaam afwer stoffen tegen zichzelf maakt. Een hele bekende is reuma, dan worden afweer stoffen tegen gewrichten gemaakt.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:46

ow, dus het is eigenlijk heel erg bekend maar het wordt gewoon nooit omschreven als "allergie voor je eigen lichaam" goh, apart, ben benieuwd wat voor vorm hij heeft...

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:21

Ik heb ook wel eens gehoord van een paard die dat heeft gehad, die hebben ze toen aflaten maken.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:23

als ik je beschrijving lees denk ik dat het psoriasis is, dat is een soort van eczeem.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 20:30

ja, heb ik ook al bekeken, maar dat is het niet :S de artsen hebben trouwens letterlijk gezegd dat het een allergie is voor zijn eigen lichaam, psoriasis is niet een allergie...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:34

dat is niet helemaal waar, psoriasis kan wel dergelijk een allergie zijn, ik heb het zelf namelijk en dat komt bij mij voornamelijk van de stress. dus een allergische reactie erop. ik merk het heel goed op momenten dat ik me erg druk maak, dan heb ik er heel veel last van en op rustige momenten veel minder.
maar het hoeft idd niet te zijn wat die man heeft, de beschrijving leek erop, maar zoals je zei leek het op een soort eczeem en dat is er natuurlijk in vele soorten.
weten de doktoren trouwens wat het precies is? naast de allergie voor het lichaam, of het dus idd een soort van eczeem is of iets anders? ben wel benieuwd eigenlijk.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 20:39

ik sta sinds een maand niet meer in direct contact met hun aangezien ik van werkplek ben veranderd, dus ik moet de informatie hebben van derden, en ik heb nogal het idee dat zij allen voor zich denken "als ik weet wat het is is het best" en mij dus niet goed informeren. Dus alles wat mij gezegd is is: "hij is alergisch voor zijn eigen lichaam".......

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:49

en informatie kan dan nog wel eens een ander verhaal krijgen als je via via iets moet horen. wel jammer, want zoals jou heb ook ik er nog nooit van gehoord.