zaterdag 4 Oktober werelddieren dag!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

zaterdag 4 Oktober werelddieren dag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 18:04

Zaterdag is het dus werelddieren dag, Ik vroeg me af of jullie iets spicaails voor jullie paardjes ging doen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:07

Euhmm meestal niet echt. Gewoon een normale dag, misschien wat lekkers extra ofzo.. Maar niet veel.
Voor mijn vriend wel. Schijnheilig
(hihi die is dan jarig. Knipoog)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:40

Op zich is het een leuke idee dat dierendag.
Maar ik geloof dat het voor mijn kat en paard iedere dag wel dierendag is, dus ik denk dat het gewoon een dag als velen wordt Haha!
Tenzij ik ineens iets in mijn kop krijg dan haal ik misschien een extra lekker dingetje ipv het normale huistuinenkeukenvoer.

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:29

Uhhhm niks speciaals denk ik me konijn en verzorgpony's een klein beetje verwennen denk ik en naar de verjaardag van een vriendin (is ook al op dierendag jarig)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:57

Het is hier elke dag dierendag !!!!; doe ik dus niet aan..........

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:04

maaaaaaaaaaaaaaar ook ringsteken in het centrum van veendam Haha! mzzl

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:39

daarom een paar dagen geleden mijn topic bij VMR over wat ik allemaal in de slobber kon doen voor manegepony Haha! Knipoog

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:11

Dan gaat een vriendin van me misschien ringsteken in Uithuizermeeden met Pjelk. Haar buurman doet daar aan mee met zijn paard voor de wagen en Eva doet Pjelk onder het zadel. Dan gaan we er gezellig met zijn alleen heenrijden. Ja daar heb ik wel zin in.
Maar extra verwennen doe ik eigenlijk niet aan.
Waarom is die dierendag er eigenlijk? Vast alleen voor de omzet van de dierenspeciaalzaak *LOL*

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 21:22

nee ik denk het niet, bij mijn weten is werelddieren dag om eens wat extra aandacht aan je beste maat (huisdier) tegeven en teverwenen en gewoon om aan alle dieren aan de wereldteken. Er zijn zoveel dagen dus waarom zouden de dieren die ons zo trouw zijn geen werelddieredag mogen hebben Knipoog

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 21:35

Werelddierendag
Datum:

4 oktober

Betekenis:

Franciscus ligt aan de oorsprong van Werelddierendag. Franciscus leefde lang geleden rond het jaar 1200. Hij was een rijke jongen. Hij woonde in de stad Assisi. Op een dag was er oorlog tussen Assisi en een andere stad. Hij wou beroemd worden maar werd gevangen genomen. Pas na een jaar was hij vrij. Hij was heel ziek en wou leven tussen zichzelf en God. Hij gaf zijn bezittingen weg en ging weg zonder geld. Franciscus kon genieten van God zijn schepping waaronder vooral van de dieren. Vandaar werd hij Patroonheilige van de dieren. In 1929 werd die dag op het internationaal congres van de dierenbescherming in Wenen uitgeroepen tot Werelddierendag.

Zo wordt het feest in België gevierd:

Op 4 oktober worden de meeste dieren verwend en krijgen ze heel lekker eten en een goed bedje. Tijdens werelddierendag wordt aandacht gevraagd voor problemen in verband met huisdieren (vb. koop niet te vlug een huisdier)en voor verenigingen die dieren opleiden om mensen te helpen.

Ook worden er wetten voorgesteld en gestemd in verband met dieren. Bijvoorbeeld over welke zoogdieren je mag houden. Zoogdieren die je wel mag houden: schaap, Amerikaanse bizon, cavia, hond, kat, fretje, muis, gewone zebra,... Dieren die je niet mag houden: poolvos, wasbeer, wolf, jaguar, … Vanaf 1 oktober is er een wet gestemd. Wie vanaf dan nog een huisdier wil kopen moet kijken of het dier op de lijst staat. Staat het er niet op, dan mag je het niet als huisdier houden. Doe je het wel, dan riskeer je een flinke boete, tot 100 000 fr. Als je al een dier hebt dat niet op de lijst staat, moet je het bewijzen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:22

Ehhh nee niet echt.... hij krijg dan misschien een vrije dag, maar dat is dan meer omdat ik geen tijd heb om te rijden.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:22

Nee, eigenlijk niet. Ik ga wel op bezoek bij een exverzorgpony. Die zal ik wel volstoppen met lekkers, maar dat zou ik iig doen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:44

ik heb die zaterdag wedstrijd voor de subli cup maar daarna krijgt ie wel slobber ofzo Haha! verder doen we niet echt wat met dierendag, hondjes krijgen een kluif, cavia een sinaasappel en de konijnen wortels en de paarden dus slobber...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:48

nee hij krijgt misschien een extra snoepje maar nee nix voor de rest bij hem is het elke dag dierendag.

ik had trouwens mee gedaan met Wiskas dan moest je een nr invullen op internet en ik heb nog steeds geen pakje ontvangen voor mijn katten!!
misschien komt het nog ben benieuwd

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:05

mango schreef:
ik had trouwens mee gedaan met Wiskas dan moest je een nr invullen op internet en ik heb nog steeds geen pakje ontvangen voor mijn katten!!
misschien komt het nog ben benieuwd


Ik bij de Pedigree maar heb ook nog steeds niks... Ben idd ook benieuwd of het wel komt Verward