mijn moeder wil een proef les doei :00

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:47

Mijn rijd ook, en nog best fanatiek voor iemand van haar leeftijd. Ze rijdt misschien geen wedstrijden op niveau, ze is hartstikke gek met haar 2 paarden en zet er alles voor opzij. Ik vind het alleen maar leuk dat ze rijdt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:24

Kreeg ik mijn moeder maar eens op een paard!
Iedereen moet het leren, en idd op een manegepaard kan het niet zo extreem veel kwaad. Als er maar wle goede instructie bij is!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:31

ik mag op mijn moeder's paarden rijden Haha! mijn enige eigen (althans de helft ervan) paard is 7 maanden oud en dartelt in de wei.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-10-03 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:35

Mijn moeder durft mijn paard bijna niet vast te houden laat staan dat ze er zelf op zou stappen.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:03

Mijn mama rijdt ook paard Haha! Is ook pas op d'r 44/45e begonnen. Het maakt dus ook niet uit wanneer je begint Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:06

horselover23 schreef:
Mijn moeder durft mijn paard bijna niet vast te houden .


Dat heeft mijn ook gehad... totdat ik een keer smeekte om Evita voor héél eventjes vast te houden terwijl ik de manen ging vlechten. Dat deed mijn ma dus uiteindelijk, en alles ging goed tot....

Evita opeens een niesbui kreeg en haar hoef niet voor haar mond hield Haha! Haha! Nu moet ik het niet riskeren om te vragen als ze mij met de paarden kan helpen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:51

petraaken schreef:
Rens, ik denk dat je voor jezelf er een ideaal paard kan overhouden als ze opnieuw in conditie is. Misschien heeft je moeder nood aan een goede instructeur (die liefst geen familie is).


[ITP] Desire aan de longe!

de longeerfoto's Lachen

ze krijgt vanaf volgende week iedere vrijdag les van de clubinstructeur
maar het grootste probleem is het missen van het gevoel, ze rijdt uit het ritme, daardoor komen de hulpen ook niet door

haar paard rij ik zonder sporen(toen ik er vorig jaar nog op reed) en die was dan hardstikke vlug en goed aan mn been

mn moeder heeft zweep+sporen nodig en nog krijgt ze haar niet in galop, niet op de hoefslag(ook niet in stap+draf) en valt ze steeds uit de galop
de draf gaat erg langzaam en iedere pas die sporen maar in de buik, maar ze werkt gewoon tegen met haar zit, daardoor denkt het paard dat ze juist langzamer moet(is erg goed aan de hulpen, 1x zwaarder zitten en ze komt meteen terug in tempo)

ik heb ook geen idee waarom ze geen priveles meer heeft, maar haar vorige instructrice wilde er meteen een thiedemann aanhebben, en die kop in de krul, maar ja ze moet eerst leren zitten en de achterhand eronder rijden voor dat ze perse aan de teugel moet lopen...

hoop haar over te kunnen halen om les te gaan nemen van een instructrice die ook clubles heeft gegeven, die let erg goed op mn moeders houding, helaas geeft ze nu geen clubles meer...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:35


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:05

door mijn moeder ben ik juist gaan rijden
alleen is zij toen keihard getrapt zo hard dat ze
een paar maanden omhoog moest met de been en ze nog steeds een deuk in haar dij heeft.

maar nu wil het geval ze ging weer een x mee
en toen had ik Mango net gekocht, en ja hoor ze stapte erop en ging
lekker rijden!! ze kon het niet goed meer omdat ze niet zo'n goed everwicht meer heeft door een herseninfarct jaren geleden maar
het ging best netjes hoor en ze was echt trots op haarzelf en ik was ook
super trots op haar natuurlijk.Knipoog

helaas woont ze 50km van me vandaan anders had ze wel een paar
x weer komen lessen maarja het is een beetje tever rijden helaas.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:07

Je moeder moet het toch leren en als je je er voor schaamt ga je gewoon niet mee als ze les heeft. Dan hoef je het ook niet te zien. ben blij dat je moeder zich wil verdiepen in de hobby die je hebt. het kan altijd handig zijn en moeder te hebben die kan rijden.

Mijn vader mijn zus en ik reden allemaal. mijn vader is op zijn 50e begonnen met rijden en binnenkort hoopt hij een keer op Connor te kunnen stappen terwijl hij nu al 10 jaar niet meer heeft gereden Leuk.

Mijn moeder is altijd heel bang geweest terwijl ze ze toch voerde en soms de stal uitmestte als we geen tijd hadden. Maar ik denk dat het voor haar leuekr was geweest als ze niet bang was geweest.

Kyno

Berichten: 10425
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:25

Mijn moeder wordt al hyper als ze een paard vast moet houden Verdrietig

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:01

ik vind trouwens dat ilovejeltje best veel paarden heeft
voor een11jarig meisje die nietwetende ouders heeft...

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:29

Mijn ma wil ook dolgraag op paardrijden Haha! Maar als zij dat wil moet zij het toch weten Verward Helaas heeft ze het geld er niet voor anders had ze er ook alweer een jaar of 2 opgezeten We zijn nou eenmaal niet zo rijk
Ik zou er iig geen probleem van maken, kan ze ten minste helpen als ik ooit een paardje heb *LOL* Mag ze nogwel gratis rijden ook Knipoog

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:34

cempres schreef:
iedereen moet ooit is leren rijden jij heb ut ook ooit moeten leren


Jaa idd .. dat lijkt me juist cool als mijn moeder paardrijles zou nemen. Ik heb me moeder een keer zover gekregen om op een pony een rondje te rijden Haha! Haha! maar verder niet. Trouwens al die beginners doen het eerst zo en later niet meer! Als je moeder het eenmal weet!

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:05

ILOVEJELTJE schreef:
omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor


Hier ben ik het niet mee eens jij hebt toch ook moeten leren rijden Bloos! dunk, dunk, dunk! Mijn ouders hebben allebei gereden en doen dat nu nog wel eens. En dat is echt wel fijn want ze kunnen je met veel dingen helpen!!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:11

zooo super leuk man!! Hihi wij zeggen ook weleens tegen me ma dat ze op Cel mag.. Maar die wil het nie hoor, juist leuk als je moeder wil paardrijden!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:17

Bij ons rijdt de hele familie en dat is echt super handig hoor. En in de zomer samen uitrijden. Geen probleem Haha!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:57

harstikke lachen man om je moeder voor het eerst te zien rijden, kan je d'r zo nu en dan voor banketstaaf zetten! en ff filmen wacht tot het goede film blundermoment en stuur het naar de leukste thuis. ik zou het geweldig vinden als die ouwe van mij op een peerd stapte. maar muts schijt zeven kleuren als ze al een paard op 10 km afstand ziet staan. mijn vader die zou heel graag willen paardrijden maar heb het vreselijk in zijn rug dus durf het niet! geniet en voordat je het weet kan je gezellig samen rijden, lijk me heerlijk!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:37

ja lijkt mij ook wel cool om m'n moeder voorbij zien te komen op een paard, hahaha m'n vader hebben we tot nu toe nog wel een paar keer zo gek gekregen (en verrek het ging nog goed ook), maar m'n moeder neeee, die aait liever shetjes

Uh ja wat is nu dierenmishandeling een beetje hobbelen op een paard of hem helemaal vastzetten met allerlei hulpteugels en andere fratsen?.

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:59

mijn moeder heeft ook vroeger gereden. maar nu niet meer. naja je moeder moet het tog leren. ik had ook na een half uur super spierpijn... alleen de laatste dag....

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:34

Celeste"]
[quote="ILOVEJELTJE schreef:
omdat ze niet kan rijden en dat is dieren mishandelijng weet je hoe zij zit op een paard dunk dunk dunk dat is echt zielig voor een paard hoor


Hier ben ik het niet mee eens jij hebt toch ook moeten leren rijden Bloos! dunk, dunk, dunk! Mijn ouders hebben allebei gereden en doen dat nu nog wel eens. En dat is echt wel fijn want ze kunnen je met veel dingen helpen!!
[/quote]

Ik vraag me inderdaad af of JIJ alles in 1 keer goed deed. En trouwens.. oudere mensen leren meestal sneller paardrijden dan kinderen omdat de motoriek beter is

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:00

ik had het ook behoorlijk moeilijk de eerste keer... echt zielig voor dat beest

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 15:12

ja ik denk dat ik het gewoon moet maar negeren .
maar ze wil op de verkerde manege gaan rijden .
en dat is dan erg wand dan moet ik daar gaan rijden .
als zij op paard rijden gaat .
dus ik moet er wat aan doen hoor .
sorry maar help mij

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:33

mijn moeder rijd geen paard maar helpt wel elke avond op stal met voeren vegen mesten, poetsten enz.
mn vader houd het bij kijken. mn zus heeft altijd paard gereden maar is toen ze iets van 15 was heel erg gevallen en nooit meer gedurft dus die houd het bij poesten wandelen enz. ik heb mn broer wel zo gek gekregen om een keer mee te gaan rijden Haha!
maar ik snap niet dat je het niet leuk vind want mijn moeder gaat wel elke avond mee maar hoop dat ze toch een keer zegt van "Goh laat ik het eens proberen" lijkt mij juist leuk hoor

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:37

ILOVEJELTJE schreef:
ja ik denk dat ik het gewoon moet maar negeren .
maar ze wil op de verkerde manege gaan rijden .
en dat is dan erg wand dan moet ik daar gaan rijden .
als zij op paard rijden gaat .
dus ik moet er wat aan doen hoor .
sorry maar help mij


jeetje wat een drama's heb jij al voor je leeftijd zeg!!
maak je toch eens niet zo druk!