Vliegles gehad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Vliegles gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 23:52

Sinds gisteren is bij ons op stal de nieuwe binnenbak klaar dus ik vandaag uitproberen.
Eerst Luna even gelongeerd en dat ging allemaal goed.
Toen ging ik er op, sprong ze bij het eerste raampje ineens opzij.
Toen kwam er nog een raampje, weer opzij springen.
Daarna half rondje lekker gestapt ziet ze ineens een veulentje staan, staat ze stokstijf stil en ik leg voorzichtig mijn benen aan, springt ze ineens opzij en daar was ik niet op berekent, daarna draait ze direct 180 graden om en spurt naar voren en dat was iets te veel en ik zat in het zand.
Ik baal van mezelf, ik kan niet eens blijven zitten in stap, schijt 7 kleuren als ik er net op zit, en dat omdat ik er een keer hard afgevallen ben.
Er zijn mensen die ongeveer elke week in het zand zitten en die worden nooit bang.
Ik kan 100000 keer tegen mezelf zeggen dat ik niet bang ben en dat het allemaal nix voorsteld maar het helpt helemaal nix.
Sorry voor t lange verhaal maar moest het even kwijt.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:43

Geeft toch niet, iedereen wil zijn verhaal ook wel eens kwijt!
Maar wat maakt het nou uit dat je gewoon angstig ben?
Moet je mijn topic maar eens lezen in [PP] waneer was jij echt bang van je/een paard?
Het eerste bericht staat ook in dat ik gewoon niet meer met dat paard om durfde te gaan alleen.
Het geeft echt neits hoor! Maak je daar maar niet druk over!
En nog iets, niet je zelf naar beneden gaan halen, dat je niet kan rijden, want dat ik vast wel zo, alleen ben je gewoon misschien een beetje onzeker.....
Gewoon door blijven proberen, het lukt wel!!!!
suc6!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:45

Ik heb die angst ook gehad, en wat ik dan doe is op me ademhaling letten in plaats van op je paard, je zult zien, dan wordt je vanzelf een stuk rustiger. Je paard let namelijk ook op jou gevoel en als jij al onzeker ben wordt je paard helemaal nerveus.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 23:42

thnx, ik probeer ook op mijn ademhaling te letten, goed te zitten (ga vlug voorover zitten) en me te ontspannen maar het lukt me (nog) niet.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 01:51

Ik ben zelf ook best wel bang aangelegd.. Daar baal ik ook wel van..
Maar het komt heus wel goed, je moet jezelf gewoon rustig houden, en als je het eng vind, stap dan af, en loop eens een paar rondjes met haar door de bak. Misschien helpt dat?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 00:08

Vandaag heb ik weer op Luna gezeten.
Nadat Leonoor had gereden ben ik weer op Luna gestapt.
Ik scheet 7 kleuren in mijn broek zon beetje.
Ik zat alleen maar toen moest ik gaan stappen.
Maar ik kreeg ze niet bij Leo vandaan.
Ik trekken en "stappen" zeggen maar Luna bleef staan.
De enige oplossing was mijn benen eraan doen, maar was bang dat ze daar van zou schrikken en ik er weer naast zou liggen.
Dus ik heel voorzichtig mijn benen tegen dr buik leggen en jawel hoor Luna ging stappen, 3 passen en toen stond ze weer stil.
Dus ik weer met mijn benen en weer 3 stappen, telkens opnieuw.
Ze wilde ook telkens naar Leo toe en als ik beetje druk op de teugels zette ging Luna met haar hoofd schudden en de teugels uit mn handen proberen te trekken.
Ik moest boos worden maar dat durfde ik niet, bang dat ze raar ging doen en ik zou vallen.
Toen schrok ik van een slijptolgeluid en klemde ik onbewust mijn benen (en ik schoot voorover) en Luna ging lopen, gewoon doorstappen.
Ikke blij (hoefde niet boos te worden en had ook geen boze "juf")toen nog paar rondjes gestapt tot het goed ging en ik haar bij Leo weg kon houden.
Ik ben weer een stapje verder dan gisteren (al vind ik het nog steeds doodeng en zijn mijn ogen vaker nat dan droog).
Morgen weer proberen (hoop ik).

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:58

Gelukkig dat het al wat beter ging, gewoonblijven proberen, komt vanzelf goed!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:09

Je redt het best wel, hoor. Gewoon doorzetten en je concentreren op jezelf en je paard...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:40

Je kan niet altijd blijven zitten, helemaal niet met de bewegingen die ze maakt Vind het al heel dapper dat je opstapt
Blijven proberen he !!!
Misschien kun je andere oefeningen doen waardoor ze rustiger wordt.
Er zijn genoeg oefeningen die je voor het rijden kunt doen waardoor ze meer gaat omtspannen, en "enge" dingen gaat vergeten maar zich meer gaat concentreren op de ruiter.

Succes OK dan!

Je kan me een pb sturen, misschien heb ik wel wat oefeningen voor je Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:37

Hmmm het draakje heeft ook door je je niet veilig voelt Scheve mond en angst roept angst op natuurlijk... ga vooral veel begeleiding vragen om er samen doorheen te komen maar zo te zien ben je op de goede weg!