Pony op stal koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Pony op stal koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:24

Brr.. als ik ergens van schrik en bang voor ben is het koliek.

Ik was klaar met rijden en ik liep een andere stal in. (We hebben op stal allemaal verschillende gebouwtjes zeg maar met stallen) Waarom weet ik eigenlijk niet.. Scheve mond Maargoed op een gegeven moment wilde ik weer teruglopen (het is gewoon 1 lange gang zeg maar) maar iets in mij zorgde dat ik toch doorliep. Stom genoeg liep ik GELIJK naar de stal van Snuitje, een klein A-ponytje. En ja hoor, ze lag. Eerst een beetje opgejaagd met mijn stem maar ze ging niet staan. Ben dus de stal in gegaan en heb haar met veel moeite op haar benen gezet. Ben gelijk naar de stal eigenaar gelopen, maar die was druk omdat er vanavond een BBQ is op stal. Hij vroeg dus aan mij of ik er even mee wilde gaan lopen. Ik liep weer terug naar snuitje's stal en ze lag weer. Normaal word ik op zulke momenten best wel snel paniekerig, ben vroeger mn verzorgpony kwijtgeraakt aan koliek en sinds toen vind ik het gewoon heel eng. Maar nu bleef ik gelukkig rustig. Ik pakte een halstertouw, maar kreeg haar niet overeind. Ik moest haar echt tegen haar kont meppen met het touw om haar te laten staan. Ben met haar de stal uit gelopen en toen leek ze redelijk vrolijk dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Maar toen ik buiten kwam wilde ze de hele tijd gaan liggen op de stenen, dus ben ik in de bak gaan lopen. Ook daar deed ze zo raar. Zwiepen met de staart, wiebelen op de achterbenen, en dan proberen in 1 keer neer te ploffen. Het is haar maar 1 x gelukt en ik moest haar toen ook weer omhoog slaan met het touw. Wat ik ook deed.. Het hielp niets. Na 20 min. stappen meste ze een héél klein beetje, maar blijkbaar deed dat ook zeer, gelijk wilde ze gaan liggen en ik kon haar bijna niet tegenhouden.
Helaas kwam na een half uurtje mijn moeder om me op te halen en heb ik haar aan een stalgenootje gegeven. Hopelijk is alles goed afgelopen..
Ik ben op dit moment zo bang. Scheve mond Ik weet nu niet hoe het verder is.
Maar ik ben iig blij dat ik toch nog heb kunnen helpen.
Brr.. hopelijk maak ik dit nooit meer mee. Als ik iets eng vind is het dit wel.. Scheve mond


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:47

ah wat zielig! Als ik die eigenaar was, was ik snel naar me paardje gerent!!
ik wil wel even weten hoe het verder met der gaat...
en vooor jou is dat oook niet leuk.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:49

Als ik t weet zal ik het hier neerzetten.
De eigenaar is een meisje van 10 jaar. En ze was niet op stal. Ik vind t ook heel sneu voor dr. Ze is écht helemaal gek op die pony, en de pony heeft al vaker erge koliek gehad..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 21:47

Nou de DA is geweest hoorde ik net, en gelukkig is alles nu weer goed.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:54

Gelukkig maar Lachen
Lijkt me dood eng om zoiets mee te maken ofzo. Er was een keer een paard bij ons dat hele tijd rondjes draaide en ging liggen, zelfs toen die nog eten in zijn bak had liggen. Ging die in zijn stal liggen, Kim en ik paar keer overeind gejaagd, maar steeds weer liggen. Toen hadden we de staleigenaresse maar ff gehaald, maar toen was het al weer over Verward Heel vaag en we schrokken ons dood iig Scheve mond !

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 13:56

Nou, toch was dus niet alles goed..
Ik kwam vanochtend op stal voor de ponyclubles en toen hoorde ik dat Snuitje niet meer kan lopen. Ze lag er echt ontzettend zielig bij.. Kon amper haar hoofdje optillen. De DA is vanochtend 4 keer gekomen zei een stalgenootje, maar uiteindelijk is ze toen straks naar de kliniek gebracht. Ik vrees helaas het ergste..
Ik vind het zo sneu voor zijn baasje.. Heb haar net ook de hele tijd geknuffelt. Ze heeft de pony nu ongeveer 4/5 jaar denk ik, en ze zijn al een tijdje bezig met een grotere pony.. Maar dat wilde ze toch niet, omdat ze zo veel om Snuitje gaf. Maar nu is ze haar misschien echt kwijt.. Verdrietig

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:08

Arme Snuit en arme Kelly...
Ik duim hard mee dat het toch nog goed komt!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:50

arm beestje Huilen

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:58

aah wat zielig!
hopen dat ie beter word!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:06

Ach,wat erg.Weet je al meer over hoe het in de kliniek is gegaan?Ik weet wat het is,Kim is ook geopereerd.Sterkte en houd ons op de hoogte!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 20:12

Helaas weet ik niet hoe het nu gaat.. Als ik meer weet zal ik het jullie laten weten.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:57

oh wat erg Huilen
wens ze veel sterkte van me

en laat je weten hoe het gaat ?

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:36

Ik dacht dat Snuitje van Mark was...?
Gisterenavond na de bbq ben ik nog even gaan kijken met Mariska en Jacqueline, en toen stond ze bijna vrolijk in haar stal, oortjes naar voren en ze hinnikte zachtjes... Sneu hoor voor dat beestje! T is al een oud ponietje he?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:10

En weetje al wat meer nath ? Ach gut_

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 19:15

Ja Snuitje is van Mark maar Kelly huurt m al heeel lang. Dus dat vind ik eigenlijk hetzelfde als een eigen pony.. (mijn mening)
Snuitje is 20 geloof ik..
Ze staat nu in de kliniek en het is stil op t moment heb ik net gehoort, maar ze heeft nog steeds niet gepoept.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 18:06

Jeujj ze is weer thuis! Lovers
Ben ik echt blij om.
Het gaat dus weer goed, ze heeft gepoept. (veel laxeermiddel gekregen volgens mij want het is zooo dun Scheve mond) Ze moet nog rustig aan doen, maar ik denk dat het wel goed komt.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:34

okeej, das goed

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:08

Gelukkig maar! Ik hoop voor het meisje dat die dr helemaal bovenop komt Lovers , het is nooit leuk om je pony te verliezen! Wens haar maar sterkte Ach gut (en de pony ook)

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:31

Gelukkig maar zeg Lachen

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:41

he gelukkig!!!!!
Het is ook fijn voor haar dat ze weer in haar vertrouwde stalletje staat dat wil ook wel eens helpen..

FF off topic Nathalie ik was het vanmiddag op MSN


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, anjali, Articuno, Facebook, Fly_high, Gooiske, herr_balou, jaap_2005, Josien_, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Tieme, Vagabondo, vordur en 95 bezoekers