UPD super weekend Hackney 10de in de Rising Star

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

UPD super weekend Hackney 10de in de Rising Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:30

Vrijdag was de grote dag van Sunbeam Elite wat zou hij gaan doen. Na een tereurstellend Hoogland hebben we hem afgelopen week nog even goed achter zijn broek gezeten. Dit is de laatste wedstrijd van het seizoen.

Helaas belde Miss_petit smorgens ziek af Huilen daar baalde zij en ik ook goed van. Ze heeft echt een super dag gemist. Om half 10 op stal snel nog even wassen en Leysander onder tussen even doen.

Aangekomen heb ik me ogen uitgekeken naar alle verschillende type Hackney's. De stal/fokkery waar Sunbeam Elite vandaan komt was er ook en ook veel uit dezelfde lijn. Het engelse type is net nog wat kleiner en luxer als de nederlandse (kleine maat). Om 2 uur zijn we Elite gaan halen zodat we nog even lekker de tijd hadden om het wol erop te zetten. Al snel bleek het zeker een uur uit te lopen pff nog meer zenuwen opbouwen. Dus hadden we helemaal lekker de tijd. Tuig nog even nalopen toch wel een beetje zenuwen bij de rijder Haha! (lees nogal veel zenuwen). Snel maar even wat biertjes gehaald om het te laten zakken (hielp niet). Eindelijk was het zover 12 hackney's de ring in. Er waren al 2 selectie groepen geweest voor de Rising Star. We hadden onze ogen al uitgekeken wat een super beesten. Sunbeam liep super maar of hij bij de beste 4 hoorde die door mocht naar de finale ik twijfelde heeeel erg.

Ze werkte dit keer met het Engelse systeem dat betekend in gewone draf binnenkomen wachten op het teken voor de showdraf en dan weer terug hand veranderen en dan weer showdraf. Dit valt niet mee als je een hackney hebt die graag stuiterend de ring binnenkomt . Maar hij bleef super braaf. Uiteindelijk moesten we opstellen en werden de nummers die niet door waren omgeroepen en mochten gelijk de ring verlaten. Pffff wat erg was dit wij hebben nr 188 en er stond ook nog een 128, 178 in de ring.
Nou daar ging die nr honderd acht en TWINTIG, nr honderd acht.......ZEVENTIG. Ik heb John nog nooit met zo'n strak gezicht gezien Haha!. Wat was dit spannend volgens mij was ik net zo wit als mij blouse. JAAAAA WE WERDEN NIET OMGEROEPEN EN MOCHTEN DOOOOOOOOOOOOOORRRRRR (zoiets stond ook op de voicemail van Miss_petit Schijnheilig . We staan juigen als een stel kleine kinderen Lovers . Kan je zeggen mij dag kon niet meer stuk.

Nu was het wachten tot zeker 22 uur voordat de finale begon. Ondertussen was Cees van der Maat 1ste en 2de geworden met Plain's Libarator wat een super paard om te zien. Helaas kon hij het niet winnen van de Super lopende Engels Hackney Hengst (naam kwijt)gereden door een vrouw.

Eindelijk was het zover hij mocht erin wat een veld Bloos! allemaal super hackney's en wij als particulier staan ertussen wat een gaaf gevoel. Hij deed niet onder maar het kon beter. Uiteindelijk werden we 10de. We waren SUPER blij. Betekend dat hij toch 10de geworden is van de beste 36 hackneys van nederland (geen dekhengsten) iets om trots op te kunnen zijn.

We hebben een geweldig seizoen gehad dit was het eerste seizoen van de rijder en dan gelijk nog hoge limiet rijden. Hoe het volgend jaar gaat lopen is nog niet bekend. Miss-petit bedankt voor al het vlecht werk van de fijne manen van Sunbeam Elite (NOT).

Erna nog erg genoten van de Black Tie westrijd allemaal zwarte tuigpaarden en mannen in pak zag er erg Kwijl uit. Thomas met Melviro werd 2de en Bertus Kwarten met Ruby B kreeg prijs voor mooiste geheel.

Zaterdag ook nog een geweldige dag gehad. Erg gezellig dat Miss_petit, mike, brandje en mause er ook waren. Er waren diverse show bloks met onder andere de oudste koning van de tuigpaarden Unitas met zijn 25 jaar. Helaas waren daar vele niet mee eens. Toen kwam de nieuwe koning binnen met aan de leidsels de een van de eerste rijders in Nederland deelnemend aan de UPD (toen UTV) Dhr van Der Pol (95 jaar)met MANNO. Hij liet even zien dat hij het nog niet verleerd was. Cees van der Maat zat er vol trots naast (heb menig persoon een traanje zien wegpikken op datmoment). Helaas hebben Mause, Miss_petit, mike en brandje de show UPD door de jaren heen gemist dat was echt super. Bijna alle bekende rijders deden mee en hadden allemaal een thema van de oorlog tot aan Superman en de eerste hackney's in Nederland. Iedereen had er flink werk van gemaakt. Uiteindelijk kwam onder groot appalaus Alfred B nog binnen. Dit paard heeft 3 jaar geleden afscheid genomen als concours paard maar hij liet nog even zien dat hij niet op was (22 jaar). Talos onder het zadel met Vivianne van de Maat OK dan! Kwijl Kwijl was iets wat de meeste indruk maakte op me. Wat een heerlijk paard om te zien en ook super braaf.

Verslag van de springmeeting van zondag mag iemand anders typen (miss_petit, brandje, mike, mause). En ook de foto's plaatsen wat die waren super zover te zien.

Op vrijdag heb ik ook nog meegedaan met de Modepolitie die aanwezig waren. Ik liep namelijk in het wit en dat kon niet Verward (had toen niet mijn rode stropdas om gelukkig). nou ja het was niet helemaal niet volgens de laatste mode (doe ik anders ook niet echt aan mee). Volgens mij snapte die mensen niet waar de waren Boos! . Ben benieuwd of ik nog een overval ga krijgen binnenkort en voor 1500 euro aan kleding krijg. Ik hoor binnen 2 weken meer.

Op naar 11 Oktober dan ga ik eindelijk met leys weer aan de bak in De Meern.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 122 bezoekers