Taxeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:08

Guinni schreef:
Nou, goed, Patent heeft veel minder gekost omdat hij allemaal vlekken heeft, een onschadelijke pigmentstoornis waardoor veel mensen dachten dat hij ringworm, had of had gehad. Maar dat was niet het geval.


Nou daar wordt het niet veel makkelijker van hoor..... Knipoog

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:43

oke, ik heb de foto´s even opnieuw geuploaded bij een andere site. Hopelijk blijven ze nu wel staan. Bloos

Baloe is een new-forest ruin van 6 jaar. Afstamming: Frisian Forest Marco Polo x Oosterbroek Arthur. Super karakter! Heel braaf, kan je zo iedereen opzetten en kijkt nergens van op. Zowel springen als dressuur op L-niveau. Hij is trouwens 1.45 m hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:22

Nicoline: € 2000,- Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:49

ik denk dat het paard van chantal wel rond de 5500 duizend zit (leuk paard!) mooie kleur leeftijd en hoogte (van ouders enzo heb ik geen verstand!)
de foto's van yvetje zie ik niet...

nu mijn paard:
Gamble is een ruin van 5 jaar, ongeveer 1.64 hoog. Hij komt uit letland, hij heeft wel papieren maar die zullen jullie waarschijnlijk niets zeggen.
Redelijk veelzijdig paard; dressuur, springen, hij loopt bij mijn vader voor de wagen, strand/bos, hij vind het allemaal wel best Lachen Hij is niet uitgebracht op wedstrijden. Erg braaf paard, verkeersmak. Zit meestal geen kwaad in en sociaal tegenover andere paarden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:09

Gamble, heeft nog geen prestaties geleverd, maar heeft mooie gangen (voor zo ver ik kan zien Knipoog ) en is erg veelzijdig.
Ik denk dat dat paard toch wel zo'n 5000-5500 waard is! Ik vind het persoonlijk een heel erg mooi paard met een vriendelijke uitstraling, wees er maar trots op! Haha!
Yvetje, nee, het maakt het er niet makkelijker op! Haha! Maar dan weten jullie ook zijn mankement! (Wat ik geen mankement vind, ik zie de vlekken al bijna niet meer! Als ik hem daardoor goedkoper heb gekregen... Haha!)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:39

Gamble, leuk veelzijdiheidspaard waar je als ruiter volgens mij ook nog leuk wedstrijdjes mee kan rijden voor de "lol".
Maw een recreatiepaard waar je alles tot op zeker niveau mee aan kan, én hij ziet er leuk uit en is nog jong.

Een paard waar je alle kanten mee op kan, 4500?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:48

dit is al de derde keer dat ik gamble in een taxatie topic zet en elke keer krijg ik weer leuke reacties Haha! vind ik leuk om te horen Lachen
we hebben hem 30 december 2002 gekocht voor €3100, de bokkers schatten hem toch elke keer hoger Haha!
misschien hebben we hem toch net in een redelijk goede periode gekocht want daarna zijn de prijzen toch wel weer een stukkie gestegen.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:03

Gamble: Veelzijdig paard, nog niet in de sport uitgebracht. In je profiel stond dat hij ligt aangereden was. Weet niet hoe ver die nu is. Schat hem rond de 3500 en 4000 euro

Willen jullie woody ook taxeren ??

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:11

gamble word steeds lager geschat Tong uitsteken haha. ligt aangereden was toen we hem kochten. ik denk dat hij nu ongeveer een jaar onder het zadel is maar dat weet ik niet precies omdat hij in Letland ingereden is en ik weet dus niet wanneer dat gedaan is.

ik denk dat woody tussen de 5 en 6 duizend zit

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:33

Omdat ilse mij speciaal gevraagd heeft om racer te taxeren..ik denk toch wel 3000/3500....dat de markt voor dravers niet groot is valt best wel mee...het zijn lieve paarden en in de endurence zijn ze ook vaak te zien....patent schat ik toch wel hoog in..ik heb hem zelf nog zien lopen!mooi paard en het feit dat hij hengst is scheelt een hoop tog denk ik zo'n 5000..(niet dat ik er verstand van heb maar altijd leuk om te gokken Haha! )

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:06

ruitje schreef:
Omdat ilse mij speciaal gevraagd heeft om racer te taxeren..ik denk toch wel 3000/3500....dat de markt voor dravers niet groot is valt best wel mee...het zijn lieve paarden en in de endurence zijn ze ook vaak te zien....patent schat ik toch wel hoog in..ik heb hem zelf nog zien lopen!mooi paard en het feit dat hij hengst is scheelt een hoop tog denk ik zo'n 5000..(niet dat ik er verstand van heb maar altijd leuk om te gokken Haha! )


Denk dat dat toch wel een beetje hoog gegrepen is hoor,...
1500 lijkt mij een nette prijs gezien het een dravertje is en ruin.

Patent schat ik zo rond de 3500.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:43

Baloe: 2800 leuke pony met al aardig wat sportervaring

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:18

Mijn idee is dat als Ilse niet had gezecht dat het een draver was maar een NRPSer of een of ander stamboek waar je ze zo in mag schrijven dat hij dan wel dat waar was!Ik kijk niet naar ' draver' ik kijk naar hoe hij nu loopt en hij loopt super netjes Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:09

ruitje schreef:
Mijn idee is dat als Ilse niet had gezecht dat het een draver was maar een NRPSer of een of ander stamboek waar je ze zo in mag schrijven dat hij dan wel dat waar was!Ik kijk niet naar ' draver' ik kijk naar hoe hij nu loopt en hij loopt super netjes Haha!



MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:39

en nu de echte prijs die ik betaald heb voor mijn melody...maar 1000 euro en dat was 4 maanden geleden...die oudere merrie die ik hier ook op heb staan is voor 2500 weg gegaan...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:23

Oke oke, ik ben overstag, ik doe ook een ronde mee! Haha!

Eerst wat taxaties:

Redwood: 4500, leuk paardje, mooie afstamming, maar vind hem wat klein tonen (misschien met meer bespiering dat dat minder wordt).

Joy: 3000 helaas wat kleine (of te grote?) maat voor paard/pony. toont als pony, ziet er wel heel leuk uit!

SamSam: 8500 en zal nog wel stijgen naarmate die ouder wordt en meer prestaties achter zn naam heeft, leuk compact paardje, mooie afstamming, mooie maat..

Triumph: 7500. Mooi groot paard, nog wat magertjes (in bespiering) maar komt natuurlijk door zn jonge leeftijd.. Omdat hij ook nog verder vrij groen is dempt de prijs nog, jaartje verder en een hele hoop meer!

Otermo: 10000 Mooie leeftijd/prestatie, goede afstamming! Stalgebrek kan prijs nog gaan drukken, maar daar heb ik geen idee van Knipoog

Simba: 5000 leuk paard, goede hoogste, helaas nog weing ervaring.

Nuv: 6000-6500 mooi gebouwd paard en ik vind schimmels wel mooi Lachen

paard van Randy: 14500 denk ik, heb minder verstand van paarden op NVDR-niveau, mooie hoogte, wordt al wat ouder, maar nog prima leerpaard!

Oke, dat waren mijn taxaties Lachen (klaag me er niet door aan Knipoog )

En nu..
Magic Adventure
Merrie, 9 jaar, 1.65 (maar toont groter) Belisar x Astronaut (is van Le Mexico) x Jasper
Z-dressuur (was ze al startgerechtigd toen ze 5 was, maar hebben toen even rustig aan gedaan). Veel springvermogen, maar B-springen (dat is meer omdat ik niet hoger durf Bloos oud-instructrice heeft M parcours HC gesprongen, ze kan makkelijk over 1.40 springen).
Zeer lief en werkwillig karakter, maar wel karakter! Haha!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn springkunsten.. Knipoog


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:41


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:41

Ik wilde mn bericht wijzigen zodat alleen de taxaties overbleven en de foto's van Magic enzo wegwaren, sinds ik die verhuisd heb naar RP zoals bij Leonie dr link. Alleen kon ik niet meer wijzigen sinds er al een uurtje verstreken is.. sorry!!


gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:14

foutje, verkeerde topic Bloos

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:03

Ok ik ben benieuwd wat jullie Jamy waard vinden. Nou hier wat informatie:

Jamy Jezabel van de Zonehoeve, 6-08-1995 (8 dus;))
Ras: Connemara
Geslacht: Merrie
Maat: 1.44 M
Kleur: Zwart-Bruin
Aftekeningen: links achter sokje, rechts achter kroonrand, kleine witte stip op het voorhoofd.

Moeder: Mooney van de Zonnehoeve (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross)
Vader: Hatatila van de Leliaard (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross, heeft ook 6 meegedaan aan het pony EK waarnvan geloof ik 2 keer beste combinatie, Hatatitla is nu ook goedgekeurd voor het leven.)

-L2-Dressuur met 1 wintstpunt ( 1 keer L2 gestart, start in totaal vanaf februarie, best snel gegaan dus Lachen ) En ik denk eigenlijk dat ze nog wel verder kan komen in de dressuur.
-Kan goed springen (nog geen wedstrijden aan meegedaan, alleen onderling en dat ging heel braaf, vind geen hindernissen eng ofzo en springt nu onder het zadel 90 cm en los is het hoogste ong 1.10 m)
-Verkeersmak, ze is buiten en op vreemde tereinen echt superbraaf!
-Trailermak, ze loopt er zo in en uit, blijft ook rustig staan enzo...
-Vreemde dingen zoals zwemmen of boomstammetjes of andere rare sprongentjes vind ze helemaal geweldig en doet en springt ze ook zo!

Hele liever pony met poetsen en op/in stal, los in de bak, met rijden zonder zadel, longeren (ook met hulpteugels blijft ze gewoon braaf) Jamy is ook makkelijk te rijden, niet echt een drabbertje ofzo! Er rijd zelfs af en toe een meisje van 9 zo mee weg! Lachen

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwAuAJEaNqDoUdicZmeV8qMFgckR0xebm2I2mA9CJOobOfRXf60Rz!4KNptMkRH!ZbGMjvAdRMRvIqzVBAfv3zwkgBqei!R1eJb4jQHVdjO3owGLd*rujFRgKHuApC72/Ponykamp%20foto's%20189.jpg?dc=4675433665719195757[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Zo ga je gang Lachen (toen een tijdje geleden er ook al zo'n topic was had ik Jamy ook al neergezet! In die tijd zijn we ook weer hoger gekomen in de dressuur (was toen B) en ze misschien nog wel in andere dingen is veranderd ben ik benieuwd of de prijs hetzelfde, hoger of misschien ook wel lager is Lachen

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:44

jeetje wat een geweldig mooi beest! Ben er helemaal weg van! uhm hoeveel..... ik heb er niet zoveel verstand van rond de 4000 euro? excuses als ik er helemaal naast zit!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:57

Nou dan wil ik ook wel s weten hoeveel Jambo op zou moeten leveren. Ben heel benieuwd! Aangezien ik Jambo liever vandaag dan morgen voor mezelf zou willen hebben.

Info:
Naam: Jambo
Stokmaat: 1.56 ong.
Leeftijd: 7 jaar
geslacht: Ruin
Ras: het is een ex draver

Jambo is ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor 3000 GULDEN Dus ongeveer 1400/1500 euro

Jambo kan aardig dressuren is wat sterk in de mond. 100% verkeersmak en 100% betrouwbaar!!! gaat zo het water in, bruggetjes over, viaductjes onderdoor enz enz! Doet geen vlieg kwaad. Niet geschikt voor een beginnende ruiter moet een consequente hand hebben. Geen stal gebreken. Afentoe moeilijk te pakken uit het weiland.
Nu al een tijdje geleden begonnen met springen en dat gaat goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben echt heel benieuwd van jullie denken wat deze schat waard is!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:09

DEESenJAMBO schreef:
jeetje wat een geweldig mooi beest! Ben er helemaal weg van! uhm hoeveel..... ik heb er niet zoveel verstand van rond de 4000 euro? excuses als ik er helemaal naast zit!

Jamy? Party!!
Nou iig als je haar bedoelt, vind ik 4000 euro wel erg hoog hoor voor mijn ponietje Tong uitsteken maar evengoed bedankt Knipoog

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:13

ja ik bedoelde jamy... zit ik er helemaal naast?? hahaha ik heb er geen verstand van hoor. Maar ik vind het wel een heel erg mooie pony!!! zou m zelf zo willen hebben hahaha

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:22

heej ik zie in je profiel dat je m bij de zonnehoeve gekocht heb.. das in almere(zeewolde) grappig