Verwaarlozing, geen verzorging, verschrikkelijk!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:28

Behalve de DB bellen kun je de naam van die manege gewoon noemen! Ik hoop dat je je afschuw goed hebt laten merken aan die instructrice. Zolang mensen daar nog gaan lessen en hun paard in pension zetten gaan zij lekker door. Wel goed dat je de DB hebt gebeld.
Dit is vast geen FNRS-manege.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:42

Ik wou ook zeggen dat je het manege test team van BIT eropaf moet sturen , dan denk k dat het zo afgelopen is.
Graag zou ik via pb de naam van de manege willen hebben want als ik er in de buurt kom ga ik er langs en gewoon zeggen wat ik er van vind !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:52

Wanneer leren de mensen het nou eens af om de dierenberscherming te bellen? De dierenbescherming doet geen zak. Ze mogen al niets, laat staan dat ze iets doen! Bel nou de AID de volgende keer, want die doen WEL iets!

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:16

*UPDATE*

ik heb vandaag met iemand gesproken van de Dierenbescherming, zij gaan er zo snel als mogelijk een inspecteur op af sturen.
Ik moet het morgen wel melden bij de regio waar de manege in ligt, want dat schijnt ook weer ingewikkeld te zijn. Maar dat doe ik wel hoor.

Ze moest inderdaad ieder paard als geval apart melden, waardoor er maar 3 door de selectie van "erg genoeg" heen kwamen. Verward
Maar goed, ze gaan kijken, en als ze dat doen zien ze direct alle paarden en kunnen hun eigen conclusies trekken.

Desiree schreef:
Wanneer leren de mensen het nou eens af om de dierenberscherming te bellen? De dierenbescherming doet geen zak. Ze mogen al niets, laat staan dat ze iets doen! Bel nou de AID de volgende keer, want die doen WEL iets!


Desiree, ik heb ervaring met zowel de Dierenbescherming als de AID, en ik heb veel meer symphatie voor de DB. De AID maakt de onverzorgde dieren namelijk meteen af, terwijl de DB ze in goede gezondheid terug probeert te krijgen indien dit mogelijk is.
En ik gun die arme beessies wel een kans om weer helemaal gezond te worden hoor, in plaats van dat ze op hun miserabelst worden afgemaakt.

Maar zodra ik meer hoor, post ik het weer hier. Ik houd jullie op de hoogte!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:40

al nieuws?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:49

Tjee, als het daar er zo aan toe gaat weet ik ook nog wel een adresje *LOL*
Ook voor de belasting trouwens...

Zo'n beetje alles wat daar gedaan wordt is illegaal.
Bovendien hebben de paarden de hele zomer dag en nacht op de wei gestaan zonder schuilhok of drinkwater...

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:27

gsus!!! toch te erg voor woorden ik kan mezelf hier zooo kwaad om maken... vreselijk hoop dat ze die kl0te manege moeten sluiten en de paarden worden verkocht en goeie nieuwe baasjes krijgen ahhh wat ik kan me zelf hier kwaad om maken !!! Boos!:(:(:(:(

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:23

echt verschikkelijk Boos! ze vragen al zo veel van die beestjes doen ze ze dat ook nog eens aan!!! Ik snap niet dat mensen dit kunnen hoor, een dier als een stuk grof vuil te behandelen, absurd gewoon Boos!!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:22

Feetje, wat heb jij daar aan gedaan? nog een instantie over deze wantoestanden geiĆ­nformeerd ??

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:44

Ben erg benieuwd wat de DB er uiteindelijk aan doet.....
Dit is echt te erg; zeker voor iets "openbaars"......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:39

en ik moet nog zien of dat de dierenbescherming er wat aan doet. ik heb andere ervaringen met ze.