Vanavond Duitsland 1: Monty Roberts om 21.45h

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:39

xtostarlight"]
[quote="Sammm schreef:
IK GA KIJKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!


te laat! Bloos!

was gister al Knipoog
[/quote]

kwam ik later ook achter, grrr

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 16:14

jessy schreef:
Heb de documentaire gekeken... het inspireerde mij om eens even het e.e.a. op te zoeken over Monty Roberts. Ik heb het boek ooit eens gelezen ("Monty Roberts, the man who listens to horses") en wist wel dat er n.a.v. dat boek nogal wat stof opwaaide. Nu leek me wel het moment om daar eens nader onderzoek naar te doen.

Ik heb de volgende websites gevonden:
http://citizensforjustice.org/monty/
en
http://www.horsewhispersandlies.com/

Heb deze websites met stijgende verbazing gelezen. Het lijkt wel alsof deze man werkelijk alles bij elkaar heeft gelogen! Nog los van of zijn methode wel of niet deugt, zo iemand is toch al bij voorbaat gediskwalificeerd als serieus de moeite waard?

Goed, misschien hol ik weer eens achter de feiten aan en is dit tot in detail algemeen bekend, maar ik was er wel even stil van. Ik heb zijn methode nl. altijd 'at face value' genomen en er best veel goeds/nuttigs in ontdekt. Nooit gedacht dat dit er allemaal ook bij hoorde.

"welcome to the world, may I help you Jessy?"


Nee Jessy, de webpagina's die jij hebt gevonden zijn niet algemeen bekend. MR heeft zijn marketingprogramma zo ontzettend goed voor elkaar dat hij vooral in Europa op handen word gedragen, en als hij niet de support had gehad van Konigin Elisabeth van Engeland, dan had hij het bij lange na niet zover geschopt. En weet je wat nog het ergste is? Dat de voorstanders van de methode Roberts en de Join-up beweren dat die kritische stemmen liegen. En inderdaad, ga even kijken wie er op die Citizens for Justice site aan het woord zijn, en dat zijn maar een paar personen. En ook het boek van het nichtje van MR wordt als fantasie bestempeld. Ik heb zelf het boek " Horse Whispers and lies" aangeschaft en ik moet zeggen dat ik zowat van mijn stoel klapte bij het lezen ervan. En weet je wat? Ik geloof die mensen in het boek eerder, dan alle verhalen van Monty Roberts.

Nu zijn er ook stemmen die zeggen dat je de methode van de man niet moet beoordelen naar wat zijn achtergrond is, want de methode werkt. Jawel, doet hij ook, maar op wat voor manier. Zie het stukje van xyzutu2, ik ben het daar absoluut mee eens. Persoonlijk heb ik er een probleem mee om methode en man uit elkaar te houden. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Maar een man die zulke dingen paarden aandoet (als kreupel spuiten) en mensen de autobanden aan flarden schiet, die geloof ik niet.

MR loopt naar mijn mening te vaak te vertellen dat zijn vader een misdadiger was en een moordenaar. Die man is in mijn ogen zijn eigen fantasieverhalen gaan geloven. Dat hij daarmee geld maakt is in mijn ogen ongelofelijk knap....ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij echt van een voetstuk afvalt. Helaas zal dat, zolang er 4000 personen naar een "show" van hem gaan kijken, zo snel niet gebeuren....

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:13

Gelukkig toch nog een reactie! Was al bang dat ik de enige was die steil achterover sloeg Bloos

Waar heb jij dat boek gekocht (Horse Whispers And Lies)? Wil ik misschien toch ook wel even inkijken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 22:32

Gewoon bij Amazon.com, of anders Barnes & Noble. En ik kan alleen maar zeggen dat het de moeite waard is...ook als je het oorspronkelijke boek van hem: de man die naar paarden luistert niet hebt gelezen. De passages in het boek waar Monty zichzelf of familie tegenspreekt worden duidelijk geciteerd. En ik kan het boek alleen maar aanbevelen.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:42

Ai. Dus toch niet in NL verkrijgbaar. Zo zie je maar weer.... Scheve mond . Denk dat ik het dan maar ga bestellen. Ik heb nl. het boek van MR gelezen & het lijkt me interessant om de twee eens naast elkaar te leggen >;)

Bedankt!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:48

jessy schreef:
Gelukkig toch nog een reactie! Was al bang dat ik de enige was die steil achterover sloeg Bloos


Die fase was ik reeds voorbij.
Want de links kende ik al van vorige plaatsing(en).

Er is een vergelijkbaar ontluisterend topic over KFH
(voor als je dit boeit). Haha!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:15

Citaat:
(voor als je dit boeit).


Ik vind het elke weer weer fascinerend hoe mensen met leugen en bedrog hele volksstammen achter zich weten te verzamelen. Geeft te denken over de menselijke geest.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 23:19

jessy schreef:
Citaat:
(voor als je dit boeit).


Ik vind het elke weer weer fascinerend hoe mensen met leugen en bedrog hele volksstammen achter zich weten te verzamelen. Geeft te denken over de menselijke geest.


De menselijke geest van wie? Degene die de boel belazerd, of de makke schapen die in grote kuddes achter "de verlichte geest" aanhollen? Verward Schijnheilig

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:28

Beide eigenlijk.

Ten eerste: iemand moet toch wel goor lef hebben om op zo'n manier een 'levensverhaal' in elkaar te draaien. Blijkbaar hebben sommigen dit en, lo and behold, het werpt nog vruchten af ook! De bedrieger schept namelijk een beeld van zichzelf dat mensen aanspreekt. Komen we bij

Punt twee: Bepaalde mensen (niet iedereen dus) zijn dolgelukkig met het beeld dat de bedrieger van zichzelf schept. Woedend worden ze dan ook als er iemand opstaat die de bedrieger van het voetstuk probeert te trekken waar hij/zij ten onrechte op is geplaatst. Blijkbaar moet het beeld in de geest van de volgers koste wat kost in stand worden gehouden en is het belangrijker dan de werkelijkheid.

Dat vind ik dus fascinerend. (evt. Verward )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:28

Symbiotische voorwaarde? Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 23:32

Maar Jessy, als die persoon nou heilig geloofd dat de leugen die hij in onze ogen in elkaar draait, de waarheid is: Hoort zo iemand dan niet in behandeling? Haha!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:36

Cassidy schreef:
Maar Jessy, als die persoon nou heilig geloofd dat de leugen die hij in onze ogen in elkaar draait, de waarheid is: Hoort zo iemand dan niet in behandeling? Haha!


Misschien wel... Lachen

Nog veel leuker is het om je af te vragen wat je in godsnaam met de massa volgelingen moet! Die gaan waarschijnlijk in het dagelijkse leven door voor reuze normaal, en toch gaan ze volledig uit hun plaat als je aan hun idolen komt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 00:05

Nee, ik denk dat als een idool flink van zijn voetstuk keldert, dat dan ook het aantal volgelingen afneemt. Ze likken hun wonden en zoeken de volgende "guru" op....Haha!