Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:52

Ik ben 1 keer bang geweest van Gracy en dat was afgelopen vrijdag. Toen was ze gewoon gevaarlijk, op het moment zelf viel het wel mee maar achteraf dacht ik echt ooww wat was ze gevaarlijk..

Ik weet wel dat het door haar pijn komt en ze nooit zo is geweest maar toch, scary...

PS: uitgebreid verslag over wat er aan de hand is op VvdD

Siggislief

Berichten: 13963
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:24

Laast was ik me paard aan het afzadelen en me paard was het opeens zat om zo te blijven staan dus hij draaiden zijn kontje richting mij.. Scheve mond
en ik bleef maar toe kijken hoe hij omdraaide..dus ik ben snel uit de stal gestapt..en hem verder met andere dingen voor hem gedaan..dus .. ik was eigenlijk zo gespannen..


En een paar jaar geleden .. Zat ik op een haflinger..wel een hele erge ondeugende..HAFLINGER..!!!

Hij schrikt voor alles..dus ik ging rijden maar soms als ik rij..dan voel ik me opeens ergens in de hemel ofzo..erg onspannen op het paard..
maar dit x wist ik niet wat er aan de hand was of was gebeurd..
Ze zeiden dat hij schrok ergens van ( van Buiten ) ..
En ik werd er eerst afgemikkerd en mee gesluurd door de bak..
Dus me linker beugel was uit gegaan en me rechter voet zat nog vast :|
in de beugel en werd helemaal door de bak gesluurd...:|:|
Maar op de x was ik er uit geslingerd...en had toen iets aan me knie..maar gelukkig niet ernstig...!!

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:59

Ik ben ook weleens bang geweest op een paard: wat ik me nog kan herinneren is al een jaar of 8 geleden. Ik reed toen handelsponies en ook wel wat paarden en daar zaten ook weleens minder lekkere gevallen tussen.

Dit was wel een extreem raar geval: een merrie van een jaar of 5. Zij liet zich op de meest rare momenten achterover vallen. Met longeren bijvoorbeeld ook, zo huppakee 4 of 5 keer achter elkaar. Dat had ik dus gezien, maar ik moest dat dier toch rijden. Doodsangsten stond ik uit op dat beest. Ik durfde niet te zeggen dat ik er eigenlijk niet op wilde.

Als ik er dan opstapte, draafde ik heel snel aan en uitstappen deed ik ook maar heel kort, echt een half rondje ofzo, zodat ze in ieder geval niet zo snel omhoog kon komen. Ook van voren niks vragen, ik vond het wel in orde! Ik had erop gezeten en dat was het.

Gelukkig was dat beest al aardig snel weer vertrokken (met het verhaal erbij trouwens). Maar het enge was echt dat ze zo uit het niets zich achterover liet donderen, brrr...

Horseslover2
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:00

Ik was eerst wel bang voor ze want in het begin ging ik niet zo met ze om maar mijn vriedin had wel paarden en die ene van haar mocht ik toen borstelen enzij ging weg om wate rop te halen. Toen probeerde ik hem te borstelen en liep die de hele tijd weg of hij ging me achtervolgen dat vond ik in het begin wel eng maar later wende ik wel aan hem. Nu is siej vet lief maar helaas is siej nu verkocht Huilen

thiry
Berichten: 169
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:24

Ik was bang voor mijn volbloed merrie.Ik had haar van de renbaan gekocht en ze was heel mager,maar supper lief.Thuis kon zelfs mijn dochtertje ze borstelen en opzitten.Maar na een paar maanden begon ze er veel beter uit te zien,maar kwamen ook de kuren.De laatste keer dat ik er mee gereden heb is ze al bokkend in volle galop tussen dikke eikenbomen gevlogen,over boomstammen die opgestapeld lagen gesprongen om vervolgens voor een dikke boom en een beek stil te blijven staan.Ik ben al die tijd erop gebleven,maar toen ze stilstond wist ik niet hoe vlug eraf te komen.Omdat dit al de zoveelste keer was en mijn man er getuige van was(de vorige keren niet en verzwegen),is ze direct op de remorc gezet en naar de vorige eigenaar gebracht.Heb wel hard gehuild,maar waar eindigd het?Had al zenuwen als ik wist dat ik ging rijden.Zo was het ook niet leuk meer.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:56

Ik was altijd schijtbenauwd op paarden die stijgerden. Maar sinds ik Eldien heb gehad, en van 't zomer op een behoorlijk gestoorde Lusitano heb gereden (ik geloof dat die alleen zn achterbenen gebruikte Scheve mond Maar hij was wel heeel leuk!!! Clown )

Er is iig één paard waar ik zo nooit op zou klimmen zonder hulp. Dat dier vertrouwde ik vanaf het begin niet, paard had ook een hele slechte start gehad en was hartstikke dominant. Ik ben er een keer hard afgevlogen (er had inmiddels ook al iemand met dat beest in de sloot gelegen, hij liep dwars door de hekken heen) en had het toen bekeken.

Ben vanmiddag nog van eentje afgeklettert... Paard schrok omdat op de een of andere manier mijn rijbroek met leren kont kraakte met het zadel, dat dier was nog niet zolang beleert en schrok zich te pletter, 6 flinke bokken en daar ging ik Schijnheilig
Ben er direct weer opgeklommen (de eigenaresse, van n handelsstal, vond me nogal lef hebben geloof ik, maar er was niets gemeens aan dat paard ofzo)
Toen ik er weer op ging heb ik m even wat uit laten galoperen en verder was ie echt heel braaf en onverstoorbaar Lovers

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:57

de keer dat er weer eens een veulen was geboren op de paardenmelkerij waar ik toen werkte. Ik moest de nageboorte uit de box halen en het veulen en de merrie nakijken, dus ik kom aanlopen, wil de box open doen, vliegt de merrie naar voren met ontblote tanden en oren in de nek.
Was het dus een heel beschermde moeder, we hebben het veulen nooit kunnen benaderen........ dat was erg eng

de keer dat een 2-span voor de huifkar flipte van de dazen en vast vertrok toen de gasten nog aan het instappen waren en de koetsier nog niet op de bok zat, ik was groom en stond ervoor...... met de nadruk op stond...

de keer dat een 2-span toen ik er ook voor stond aan de kletter ging om onduidelijke reden, de koetsier zat al op de bok en ik kon ternauwernood de bosjes in duiken

alle keren dat ik echt aan de kletter ben geweest...... en dat is heel wat keren met verschillende paarden, ik heb er vaak nachtmerries van en durf vaak weken niet het bos in met mijn eigen, zeer brave paard...... door wat ik mee heb gemaakt in het verleden, beetje jammer wel...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:11

paar keer...
1x van een manege pony. Hij was nieuw en ik mocht hem proberen, ik heel trots dat ik dat mocht!! (want normaal mogen alleen de 'gevorderde' nieuwe ponys proberen en vond t wel een compliment Clown)
ik naar hem toe. oren in de nek Bloos!
dus ik tegen mijn vriendin: djiez die is lekker vrolijk Verward
dus ik ga in de stal aan de deur en hij zet een stap naar achter! zodat ik dus echt in stal moest gaan om m te pakken.
Stom als ik was stap ik naar em toe en wil m pakken. heb m net vast toen die omdraaide en mij dus meesleurde naar de achterste hoek (verst van de staldeur verwijderd) hij stond toen met zijn hoofd naar de achterste muur en met zijn kont naar de deur. En elke beweging die ik maakte draaide hij zijn kont wat naar mij. Dus ik tegen de muur gaan staan en mijn vriendin snel voer gaan halen omt kreng te pakken, maar hij reageerde zelfs niet opt voer Verward
dus ik geprobeert van nog eens heel rustig pratend naar zijn hoofd te lopen. komt ie op me af en steigert heel laag (met voetjes jusit van de grond) dus ik snel terug tegen mijn muurtje gaan staan Clown
en toen reageerde die wel op mijn vriendin haar voer. heeft die m gepakt en uit stal gehaalt. zon schrik hebk nog nooit gehad. zeker omdat t toch een vrij groot paard was.

ook een keer van Pharaon omdat ie onder het rijden heel de tijd steigerde en bijna omklapte

en een keer van Booster en Lies omdat ze heel de tijd de weide door galoppeerde en telkens naar ons bokte (mij en mama)

en van een haf omdat ik in de beugel bleef hangne en hij keihard door galoppeerde.
dat was t denk ik Clown

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:26

Ben een tijdje heel bang geweest om in een drukke binnenbak te rijden toen mijn vriend pas van een paard was gevallen en daarbij zijn nek gebroken heeft.
Nu, iets meer dan 2,5 jaar later rij ik nog steeds liever buiten en ben ik echt wel voorzichtiger geworden.
Met mijn vriend gaat het gelukkig goed Ach gut . Hij mag alles in principe weer doen, maar paardrijden zal hij voorlopig nog wel laten!

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:57

Ik van een Haflinger. Nog steeds mag ik die niet. Met het beleren ging ze constant haaks op je staan en dan ineens naar voren rennen als je om haar heen wilde lopen tijdens longeren. Dan moest je aan de kant springen en dan sloeg ze lekker gericht in jou richting. Ook op stal draaide ze haar kont toe en tijdens het rijden bokte ze je met al haar kracht eraf. Daarbij kwam dat dat dreigende, van een kwaad paard, op je afrennend, echt niet bevorderlijk over... na een val van deze Haffie, heb ik wel een scheve schouder Ach gut

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:07

manege stegemann materiaal Haha!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:31

Toen ik overvallen werd door een man in november ging Sjim heel hoog steigeren. Ik lag bij zijn achterbenen, recht onder zijn pipi zeg maar en ik was als de dood dat hij op mij terecht zou komen. Supereng.

Maar hij kwam gelukkig met zijn voorbenen vlak naast me terecht. Hij kan goed mikken mij superpaard Tong uitsteken

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:33

Nog nooit echt bang geweest om mezelf geloof ik. Wel een beetje angstig voor bepaalde paarden, maar gelukkig altijd vrij goed gegaan.
Wel was ik vorige week met mijn verzorgpony aan het wandelen, die vervolgens begon te flippen omdat er winkelwagentjes langskwamen.
Toen was ik echt wel even erg bang dat er wat zou gebeuren met hem, toen hij stond te springen vlak bij de weg ..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:36

Dit topic is al drie maanden oud (voordat Marlet het omhoog haalde Knipoog )
Ik weet niet of het de bedoeling is dat we nu gewoon vrolijk doorposten in dit topic? Verward

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:06

Met mijn verzorghengst van bijna 2
Ik moest hem naar de wei brengen heb er meer dan een half uur overgedaan!!! Hij beet alleen maar en steigerde als een gek en ik stond daar met het halstertouw in mijn hand zijn hoeven te ontwijken omdat ik hem gewoon kon loslaten! Hij mocht niet winnen!
Ik heb zelfs even gehuilt Huilen Hij had toen al mijn vertrouwen die ik in hem had geschaad Huilen Gelukkig was de eigenaar er de keer daarop weer zodat die meeliep met mij voor als het weer fout ging. Nu ben ik volop met hem bezig, en hij word steeds liever. Ik breng hem ook weer alleen naar de wei. Lachen Vroeger had ik er nooit aan kunnen denken dat ik zoiets zou durven ik was heel snel bang. maar nu laat ik niet meer zo snel met mijn sollen!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:36

toen ik haar net verzorgte en toen ik pas op paardrijden zat Tong uitsteken

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:57

Ik was bang voor mijn paard toen we haar gingen scheren en mijn vriend haar vasthield en ze in een keer, zonder waarschuwing met haar voorbeen naar voren sloeg en mijn vriend op zijn heup een ei kreeg! Ze had nog nooit geslagen en ik ben toen wel heel erg geschrokken! Dus nu maar niet meer scheren!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:38

Ik ben een paar keren écht bang geweest op Azzaro, een manegepaard waar nooit iemand op wilt omdat hij nogal rodeo kan zijn Haha!
Een paar weken geleden had ik geen zin om hem even los te gooien in de bak, want hij had de dag ervoor anderhalf uur aan de longe gewerkt, dus dacht ik dat hij wel niet zo freaky zou doen.
Wel dus, ik zat er nog geen minuut op, of meneer ging al kaarsrecht de lucht in, gevolgd door een megabok Scheve mond Hij doet dat wel vaker, en die vind ik dan ook makkelijk uit te zitten, maar deze waren echt om me eraf te gooien. Dus heb ik gewoon doorgereden, dacht dat er iets mis was, want er was veel wind enzo, en dat dat wel zou overgaan. Nou, dat was ook niet waar, want hij heeft nog een paar keer gesteigerd, weggesprongen, gebokt enz. en de 3de keer heb ik dan toch in het zand gebeten Haha!

Want als Azzaro zijn zin niet krijgt ... Rolleyes :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als zo'n ding dan kaarsrecht omhoog steigert ... Scheve mond

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:39

ik ben nog nooit bang geweest voor me eigen maar das dan ook de goedheid zelfe...
wel voor zn maatje, die kan zulke uitbarstingen hebben, stilstaan en dan vreselijk bokken, omhoog gaan enz... nee das niet zo'n lievertje op zn tijd

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:42

Mijn pony was totdat hij een half jaar was zo goed als in het wild opgegroeid. Toen hij een half jaar was werd hij met grof geweld naar de smid gedaan in een trailer gepropt en bij mij gedumpt. Ben heel lang bezig geweest om zijn vertrouwen te winnen. En ja wat krijg je met een hengst die altijd de baas was in zijn kudde. Hij werd een tijd zo agresiev dat elke keer als ik een andere kant op keek kwam hij met blote tanden al maaiden op me af gesteigerd. Niet echt leuk. Kon niet meer door de bak lopen of de wei als hij erin stond.

rival
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-12-04

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:13

ik ben een keer met mijn oude verzorgpony over de kop gegaan en ik had niets maar de pony lag op zijn hooft gewoon op de grond toen ik ging staan en heel bang was dat hij zijn nek had gebroken ging hij ook staan en toen was ik heel erg op gelucht en ik ben een keer heel bang geweest toen de hengst bij mijn tante haar ouders los liep en in volle gallop op mij afkwam en ik wist dat hij niet zou stoppen maar toch dat beest was gewoon levens gevaarlijk

Mexx

Berichten: 1063
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Grootegast

Re: Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:46

Bij ons op stal staat een merrie (Zaarah, Fries van 1.67) die haar veulen altijd vreselijk wil beschermen, ze wordt dan echt gevaarlijk. Toen ze in het land stonden, zou ik de draad verplaatsen, zodat ik ze een nieuw stukje gras kon geven. Zonder dat ik het doorhad, was haar veulen naar me toe gelopen en dat moest ík dus ontgelden. Zaarah kwam met gestrekte hals, oren plat in de nek en open mond op me af gestormd. Ik ben dus letterlijk door haar het land uitgejaagd en mijn hart klopte wel 10x sneller dan normaal. Ik zorg er nu altijd voor dat ik nooit meer met mijn rug naar haar toe ga staan!!