Eindelijk is ie 'r, mijn nieuwe, oude zadel!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Eindelijk is ie 'r, mijn nieuwe, oude zadel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 12:46

Hoi,

Eindelijk heb ik mijn nieuw zadel. Het is wel een 2de hands scharminkel maar 't is een supergoed en het het past perfect. Al enkele maanden geleden merkte ik dat het zadel waar ik nu mee reed niet zo goed paste. Toen stonden we op een manege waar ook zadels te koop waren en zo. Op het eerste zicht heeft mijn paard een gemakkelijke rug maar het tegendeel bewijst. 5 à 6 verschillende zadels hadden op Quincy's rug gelegen maar geen enkel die paste.
Eenmaal terug thuis heb ik wat gezaagd bij mijn ouders en toen zijn we naar de ruitershop in de buurt geweest. Daar lag een heel mooie wintec maar ook die paste niet goed. Dan heb ik weer lang moeten zagen voordat ik mijn ouders terug naar de ruitershop kreeg. Het drong maar niet tot ze door dat ik zei dat een slecht zittend zadel niet goed was voor het paard. Nouja na een tijdje zijn we weer om een zadeltje gereden. Deze keer een heel mooi duits zadel. Waar nog bijna nix aan was. Maar ook deze paste niet. Na 14 dagen hadden we gebeld naar de ruitershop of hij niet eens kon komen want we waren wat ten einde raad. Toen het eidenlijk paste voor hem én ons (alle beide een hele drukke winkel) was er weer een tijdje verstreken. Het was al een paar keer afgebeld en zo. Je kent dat wel. Gisteren is ie eindelijk gekomen! Hij had 5 zadels mee. Mijn ouders willen nog geen nieuwke kopen, maar dat vind ik helemaal niet erg. Er waren 3 zwarte veelzijdigheidszadeltjes bij. 1 Stubben en 2 andere merken die ik niet kenden. Bij alle 3 Was nog niets aan!!! De man d8 dat ze allemaal wel zouden passen maar niets was waar. Alle 3 kiepten ze wat omhoog. Dan kwam hij aanzetten met een hele mooie wintec. Wel een dressuuur zadeltje. Het leek te passen maar later bleek toch van niet. Het laatste zadel was een lelijk bruin zadel waar duidelijk al veel mee gereden was maar van goede kwaliteit bleek. Natuurlijk deze paste perfect. Het is net een zadel op maat gemaakt!. En het zit wel heeeeeerlijk!. OK dan! Eindelijk...

foto's komen...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:14

gefeliciteerd. heb net een nieuwe kn gekocht. ben dan ook wel blut, maar helemaal happy .
succes met je zadel

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:53

Veel plezier met je nieuwe zadel !!

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:28

Tsja, meestal zijn het toch de "ouwetjes" die goed zitten voor zowel paard als ruiter!
Veel plezier met je nieuwe zadel!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:00

ik hoop dat je er nog heel veel plezier van zult hebben, maar zo te horen zal dat wel lukken.