blij met jou stal/manege?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

blij met jou stal/manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 13:11

ik ben best blij met mijn manege/pension stal

paarden worden er goed verzorgd, goede zadels enz gaan genoeg naar buiten, stallen zelf ook netjes en leuke instructeurs.

pensionstallen idem, gezellige mensen word goed op de paarden gelet en de stallen staan er altijd netjes bij.

heb dus niet veel te klagen maar...
wij hebben 2 grote paddocks waar de pension klanten in los mogen gooien en een longeer cirkel, maar in de 2 weides (waar nu nog veulens in op groeien) mag dit niet. oktober gaan ze weg en ik hoop dat dit dan veranderd

wat vinden jullie van je stal waar je rijd/staat, wat valt er op aan te merken en wat vind je juist heel goed geregeld?

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:36

Ik heb m´n paarden zelf aan huis staan, maar ik werk op een pensionstal. Er staan 12 paarden/pony´s. Op zich vind ik dat al een pluspunt want de eigenaar kent ze allemaal erg goed, en omdat het er relatief weinig zijn krijgen ze veel aandacht! Ook kunnen ze allemaal de hele dag de wei op. De stal ligt tegen het bos aan, heeft een 20/40 buitenbak en een klein longeerbakje binnen. Jammer is dat je in de winter niet echt vooruit kunt, maar verder.....hele knusse stal en de paarden hebben het er echt super!! Lachen

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:09

Ik ben ook tevreden met de stal waar Marko staat. Het is een kleine stal, dus je kent iedereen. Ze zetten de paarden iedere dag in de wei, en bij regen halen ze ze binnen. Ook worden de paarden door hun gevoerd *'s ochtends, s'middags en s'avonds*

En natuurlijk ook een groot pluspunt, is dat de stal net tegen de bosrand aanligt, en we ook dicht bij de Kampina zitten.

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:11

de manege waar ik rijd is een goeie manege 5 sterren *****!!
ze hebben goede spullen en genoeg voor ieder paard...!!

Ik ben best bly met myn manege!!

Merel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:14

Onze manege is heeel gezellig en de paarden worden super verzorgd!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:15

Ik ben ook blij met mijn 'manege'

Manege tussen aanhalingstekens omdat het geen echte manege is. De pony staan (op een enkeling na) 24/7 buiten in een kudde en daar hebben ze het goed naar hun zin

We hebben ook geen binnenbak, wat ik de winter soms vervelend is, maar omdat we langs het bos liggen gaan we dan gewoon lekker een buitenrit maken.

Ook word iedereen betrokken bij bijna alles wat er gebeurt, iedereen helpt mee en er wordt vanalles georganiseerd

De spullen zijn goed, de sfeer is goed en de pony's zien er goed uit, wat wil je nog meer.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:13

Ik ben ook blij met m`n "stalletje" in Stompwijk.De paarden gaan iedere dag naar buiten, we hebben een binnenbak,2 buitenbakken en nog een aantal paddocks.
o,ja ook nog een drafbaan

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:12

Ik ben superblij met de stal waar mijn verzorgpony's staan. De stal is sinds 1 september op gegaan, dus alles is nieuw. De oude stal was ook heel gezellig.
Wat ik er zo leuk aan vind is dat de stalhouders wel regelmatig aanwezig zijn. Ze zijn heel erg meegaand met je paard en ze doen er heel veel voor.
En we hebben dus sinds kort een bak en losgooibak erbij, die heel erg van pas kunnen komen. Ben nu al een beetje bezig om spiertjes op te bouwen bij Colette Tong uitsteken

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:35

Mijn paardje staat in onze eigen pensionstalletje, dus ik ben er wel tevreden over!! Ze staat bijna elke dag buiten, er zijn goede uitrijmogelijkheden en mijn pappie verzorgt haar als ik er niet ben Lovers!! Jammer is alleen dat de kwaliteit van het gras in de wei nog niet optimaal is en af en toe mis ik een goede rijbak, maar ik vind buitenrijden toch veel leuker dan in de bak dus daarvoor hoeft ie niet aangelegd te worden!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:17

Kort maar krachtig : JAAA!!!! Haha! Lovers

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:46

Ja zeker weten.
Wij zijn niet lang geleden veranderd van stal en zal er niet snel weg willen. Als het zo blijft gaan als het nu gaat natuurlijk.

-Perfecte verzorging van de paarden, ze staan tot op hun knieën op het stro, goed voer (lijkt haast wel te goed, paard wordt te dik)
- Bedrijfsleider met verstand van paarden, weet tenminste wat hij doet
-Een fantastische accomodatie, waar ook aan gewerkt wordt om dat zo te houden. Goede bodems, veiligheid...en alle ruimte om serieus met je paard bezig te zijn.
-Mensen moet goede kennis: goede hoefsmid, goede instructie e.d.
-Hangt een goede sfeer op stal.

En de eigenaar staat open voor suggesties. Ben je ergens niet tevreden over kan je altijd praten.

Een nadeel: er zit geen land bij!

Nog mensen omgeving Assendelft (Zaandam) die een goede stal zoeken:
www.hps-knap.nl

Of ben ik nu te commercieel bezig Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:48

ja hoor! super tevreden Lachen Ze zorgen voor mijn pony (en andere pensioenpony's/paarden) als hun eigen. Super goed dus Lachen Alles ziet er netjes uit en goed onderhouden

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:08

Ook ik ben zeer tevreden over waar Jersey staat..
Dit is mijn 3e stal en ik kan m'n paardje hier eindelijk met een gerust hart achter laten Lachen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:27

ik ben ook erg tevreden over de stal/manege waar Bo staat.
de prijs is meer dan oke (176 euro met voer, hooi, stro, zo veel als je wilt plus 1 keer in de week les)en wormenkuren en entingen zitten daar ook bij inbegrepen zodat iedereen hetzelfde "ritme"van wormenkuren aanhoudt.
er is wel wat geroddel, maar dat hou je toch wel.
het is een kleine vereniging waar iedereen elkaar goed en lang kent, hoewel dat weleens een nadeel kan zijn.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:48

Waar ilkkah staat is het ook gezellig, iedereen wel aardig, alhoewel ik de meeste niet echt ken...

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:52

ik ben ook heel erg te vreden over mijn pensionstal, het is er altijd gezellig en er zijn genoeg mensen die je willen helpen met je paard.
bijvoorbeeld met het inspannen.
een groot voordeel is dat er altijd iemand is die op de paarden kan passen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:11

ik ben zeer blij met de pensionstal waar Banjer staat... Lachen

Mooie ruime box, koppie over de deur, ruime weidegang (tot begin december ook nog overdag), 20x60 binnen- en buitenbak, 2e spuitplaats en solarium worden momenteel aangelegd... Haha!

2 minpuntjes... in de winter kan ze niet overdag naar buiten.... en er staan meer dan 70 paarden,... dus een extra (binnen-)bak zou zeker niet verkeerd zijn...

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:14

ben niet zo heel blij met mijn manege. Het stikt er van de trutjes en we rijden met gemiddeld zo'n 16 mensen in de bak (nou moet ik er bij zetten, we hebben een vrij grote bak, maar toch... zeer onoverzichtelijk)
De paardjes zijn ietwat te dun, maar niet zielig ofzo. ze worden ook goed verzorgd enzo, alleen de lessen zijn heel streng. er wordt veel met de zweep gewerkt enzo. en zowiezo, ik wil heel graag western rijden en dit is een dressuurmanege Scheve mond

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:20

Mijn manege is jammer genoeg neit zoveel meer...
Het pit is uit de pony's, de stallen zijn niet echt de knapste meer...jammer hoor en er is verder helemaal geen manege in heerhugowaard alleen pensionstallen dus mocht iemand er nog een weten IN heerhugowaard...

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:22

Wij staan in een leuke en gezellige pensionstal. Het is wel heel groot, namelijk bijna 50 paarden, maar je merkt er weinig van. Wel 2 buitenbakken, een 20X40 en een 20X60. Je kan altijd rijden en ondanks dat er zoveel paarden staan rij je eigenlijk nooit met meer dan 3 in de bak. Nu staan de paardjes al vanaf begin april op het land en zoals het naar uit ziet blijven ze daar nog wel even staan. Er word 3 keer per dag gevoerd.
Dus eigenlijk niet zoveel op aan te merken.

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:27

ik heb zo'n vier jaar op een manege gewerkt en dat werd op een gegeven moment voor een groot deel door vaste vrijwilligers draaiende gehouden. in het begin was de sfeer echt niet te harden, alleen maar geroddel en meisjes van 12/13 (en ja ook volwassenen) die air in hun *** leken te hebben. en ja, op ons als vrijwilligers werdt neergekeken. tot ze op een gegeven moment doorkregen dat we niks van ze aantrokken en eigenlijk in bepaalde opzichten harder werden tegen hun en ons werk goed en proffesioneel deden. toen stoorde ik me er niet meer aan. een jaar terug is er een nieuw bestuur gekomen en na zolang daar zowat elke dag te hebben gestaan voelde het niet meer als 'onze manege' omdat alles wat we deden ineens anders moest, en veel werk werdt overgenomen door oudere mensen (opzich wel begrijpelijk maar we deden het toch al heel wat jaartjes) ik ben er toen weggegaan, het voelde gewoon niet meer lekker. van ons vaste vrijwilligers groepje (we waren met zijn 3en op een gegeven moment over) zijn ook de laatste twee naar dat ik weet er ook niet zoveel meer...
voor de rest is de manege wel leuk hoor! OK dan!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:36

Mijn shet staat bij mn verzorgpony. Ik rij mn verzorgpony gratis en mn shetlander staat er gratis. Ik hoef alleen zelf mn stal uit te mesten en s avonds zelf hooi geven en op stal terug zetten. Dat is toch niet erg, want s avonds ben ik er zowieso om te rijden...

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:59

Ik heb mn twee paarden in een kleine pensionstal vlak bij mijn huis staan, aan de rand van het bos. Ze staan er heel goed, volop weidegang, ook in de winter, een redelijke buitenbak (er moet tzt een nieuwe bodem in) mooie schone ruime stallen waar ze met het koppie overheen kunnen kijken. Brok is exclusief, omdat iedereen eigen voerwensen heeft. De pensioneigenaar voert het wel zelf. Hooi en kuil in de winter is inclusief.
We hebben een leuke club mensen. We proberen elkaar te helpen, roddelen komt niet zo vaak voor. We hebben fokkers, dressuurders en westernmensen op stal. Heel gevarieerd dus. Ik heb het prima naar mijn zin en mijn paarden overduidelijk ook!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:01

Ik ben er superblij mee, zou nooit meer weg willen gaan Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:08

Tsja, tsja.

Zelf ben ik altijd een kleine stal gewend, met weinig mensen. Sta nu op een enorme manege. De sfeer is er niet je van het, je moet er van houden. Laat ik het zeggen dat er een paar aardige mensen zijn. Ik maak bijna geen gebruik van de faceliteiten, rijd altijd buiten. Verder doe ik zo nu en dan mee aan een wedstrijdje, en dat was het dan wel.

Maar of ik nou super tevreden ben? Ik denk dat ik blijer was op mijn goedkope stallingkje zonder bak....