Ik kan wel janken!!!!!!! '-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 12:57

Valeska, ik heb altijd graag een hond willen hebben, dat was ook hetgeen ik gisterenavond nog tegen mijn vader zei: ik ga een waakhond neerzetten!!
Waarom is er nooit een hond gekomen? Heel eenvoudig, omdat ik hele dagen werk en 's avonds op de manege ben, ben ik meetal niet voor 9 uur 's avonds weer thuis. Ik vind het niet eerlijk tegenover het dier om zo lang alleen te moeten zitten. Scheve mond
Met katten kan dat weer wel, ze hebben elkaar als gezelschap en hun behoefte kunnen ze kwijt op de kattenbak. Een hond moet je toch geregeld uitlaten, daar heb ik op zich geen probleem mee, maar dan moet hij het wel van 8 uur 's morgens tot in ieder geval kwart over zes 's avonds ophouden.
Ik denk trouwens niet dat mijn katten heel erg blij gaan zijn met de komst van een hond }>

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:26

Hey Jola,

wat betreft de katten zal het wel los lopen, mijn kat is inmiddels ook helemaal gesetteld en trekt zich weinig van mijn honden aan.

Ja als je fulltime werkt is dat natuurlijk een probleem. Zeker in de puppie periode moeten ze vaak uitgelaten worden. Ik werk zelf 3 dagen per week en ik laat ze deze dagen in de ochtend heel goed uit en als ik dan thuis kom direct weer. De 2 volwassen honden hebben hier helemaal geen problemen mee. Mijn teefje van 5 maanden neem ik mee naar mijn werk totdat ze geheel zindelijk is. Als dat zo is, dan mogen de honden omstebeurt met me mee naar het werk.

Het voordeel van de Dogo Canario is dat het in eerste instantie geen gezelschapshond is, maar een waakhond. Natuurlijk vinden ze het heerlijk als je thuis bent en liggen ze liever op schoot dan op hun plaats, maar ze kunnen heel goed alleen zijn voor een lange tijd. Het is een heel zelfstandig ras en zal je huis tot de laatste snik bewaken....... }> geloof me he he!

Je kan natuurlijk ook een alarminstallatie nemen, maar das zo saaaaiiiii!!

Groeten,
valeska

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:56

Echt vreselijk! Heb op msn al even met je gebabbelt, maar het is toch zo raar! Zo dichtbij, bij bekenden,..
Onlangs is er bij kennissen van mij ook ingebroken. Ook een grote schok dus. Echt vreselijk, waarom doet iemand dat nu?