Voor het eerst gesprongen met mijn kleuter!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

manic

Voor het eerst gesprongen met mijn kleuter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 20:43

Het was zo mooi weer en het nieuwe springweitje lonkte in de zon. Had gister al in het bos gereden en een beetje gedressuurd en morgen weer dressuur les, dus ik dacht ik ga het gewoon proberen.

Ik had eerst netjes balkjes neergelegd die we een paar keer gedraafd hebben. Dat gaat dus echt voor geen meter, want meneer verdomt het om te kijken waar hij nou eigenlijk loopt en heeft er absoluut geen probleem mee om boven op de balk te gaan staan. Lompe knol Haha!

Maar goed, dat hebben we dus een paar keer gedaan en toen maar van het laatste balkje een heeeeel erg pieplaag sprongetje gemaakt. De gedachte daarachter was dat als hij het raar of eng vond en besloot stil te gaan staan, dat ik hem er gewoon overheen kon rijden, ook vanuit stilstand.

Leuk bedacht in theorie. Solon vond het dus echt de moeite niet waard om zijn benen voor 20 cm op te tillen en liep dus gewoon tegen de balk aan. Hrm. Dit heb ik dus een paar keer geprobeerd, tot 30 cm... niks.

In wanhoop keek ik eens om me heen en vond daar een kruisje die net even iets hoger was. Heel optimistisch dacht ik "Dan -moet- hij wel springen!" Dus vol enthusiasme er in draf opaf... Halverwege bedacht ik me dat het toch best lang geleden is dat ik zo "hoog" gesprongen heb... maar ja, wie A zegt moet ook B zeggen... Dus erop af! En inderdaad... hij SPRONG! Megajump dus... In een dressuur zadeltje zit je dan toch niet zo lekker Haha!

Maar goed, dat was dus net wat hij nodig had... Ik heb het andere sprongetje ook wat hoger gezet, en er was nog een raar uitziend hekje dat op zich niet hoog was, maar wel "eng".

Blijkt dat ik dan dus toch een springpaard heb... Ik heb echt zo veel plezier gehad met hem. Hij springt wat groot en houdt erg veel ruimte over, maar goed, hij -springt-

Een keer is hij er stiekem langs geglipt, maar dat kwam dus omdat ik hem er niet zo heel netjes op aan reed, en ook niet echt goed corrigeerde... maar verder? Point and click, gewoon opde hindernis afsturen en gaan met die banaan.

Okay, het was dus mischien maar een centimeter of 50, maar voor de eerste keer toch echt niet gek. Ben weer helemaal trots op mijn maatje Lachen En op mezelf, want ik vond mezelf toch eigenlijk best dapper dat ik het zomaar weer gedaan heb. En ik heb dan weer de mazzel dat ik een paard heb wat me absoluut vertrouwen gaat geven in de toekomst wat betreft springen, dat weet ik echt zeker...

Kan bijna niet wachten tot de volgende keer Lachen Leuk leuk!

Europe is our playground

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:16

gaaf gevoel is dat he. Echt de eerste keer springen met woody was nog geen 20 cm maar het gaf zo'n kik. Jij bent dus al verder dan ik. knap hoor OK dan!

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) L1 + 20

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 21:20

Leuk he, die jonge beesten? Vooral al die "eerste keren" zijn echt helemaal geweldig. Machtig mooi Lachen

Europe is our playground

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie