jaloers paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

jaloers paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 18:15

ik heb 2 verzorgpaarden op de zelfde stal,
en nou merkte ik laatst als ik bij max in de stal naar binnen ga, dan draait hij zich naar me om, hij schopt niet geen oren naar achter niks , alleen omdraaien Verward
dan haal ik hem eruit en ga hem poetsen en dan is hij ineens heeeel erg aanhankelijk, hij kan dan geen genoeg van mijn aandacht krijgen.
is hij nou in het begin gewoon ff boos dat ik hem niet mijn volle aandacht geef Verward

nou voel ik me een beetje schuldig tegenover hem Scheve mond
maar tis nog steeds mijn grote vriendelijke reus en ik wil hem noooooit meer kwijt. Ach gut Lovers

is dit dus jaloezie, bij een paard? Verward


connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:29

Dat heb ik oowk bij me peerdje.....als ik een ander paard eventjes ga peotsen of rijden ofzo...maar haha, het is (vogensmij:P) echt niej zielig voor je peerdje hoor. Hij weet dat hij of zij jou lieveling is!
Ik had t een keer aan eimand 'gevraagd' ....Die zei: MIjn paard vind dat helemaal niet erg hoor!!! Sommige mensen zeggen dat hun paard jaloers is maar daar geloof ik niks van....'
kweet k niej meid:) JUllie liefde blijft altijd samen hoor Knipoog;) (zielig gevoel is da he ) doei doei succes ihihi xxxiess

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:31

Guus is ook erg jalours. Laatst wilde ik met mn zusje van drie even de veulens in het land aaien. Dus ik loop richting veulens, wat overigens de beste vriendjes an Guus zijn en Guus valt ze aan. Dit doet hij dus bij alle paarden die in mijn buurt komen, niemand mag in mijn buurt komen.

Als hij vast staat, en ik pak even de pony voor mijn zusje is hij in staat die pony aan te vallen als ik achter hem langs loop Schijnheilig

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:33

Jaaah..Lachen zielig gevoel he hihihih

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:34

soms als ik in de wei loop bij haar en daar ff naar anderepaarden loop, komt ze er oowk meteen aanhuppelen hihiih

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:41

Ik heb geen flauw idee of dat jaloezie is.
Par is alleen jaloers op mijn hond, die op haar beurt weer jaloers is op Par.

Dus als Par los in de bak loopt met mij erbij moet de hond in een box oipgesloten worden.
Anders blijft de hond om me heen springen en aandacht wegtrekken en na 1 keer meegemaakt hebben dat Par dat dus niet echt leuk vondt, nemen we het risico maar niet meer.
Ze stampt dus echt op de hond af en plant haar hoeven emt een knal naast de hond neer....echt heel dreigend en heel eng!!

Nooit meer doen dus.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:22

Volgens mij is het een kwestie van aandacht. Als 1 paard aandacht krijgt en de rest niet, dan worden die toch chagerijnig. Dus jaloers op aandacht die hij/zij niet krijgt en die ander wel.

www.creawork.nl Creatieve workshops

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:40

Het zijn net kleine kinderen he, die paarden... Nooit aandacht genoeg...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:07

het kan best jaloezie zijn. Bij mijn paardje staat ook een ander paard. Als ik mijn paardje aant het aaien ben en knuffelen probeert de ander mij te bijten. :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:53

Jaloezie is een menselijke eigenschap die paarden vreemd is.
Het is hooguit dat hun eigen verwachtingspatroon niet waargemaakt wordt (bv als eerste aandacht krijgen) waardoor ze aandacht gaan trekken.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:37

hmm.. komt me bekend voor Schijnheilig Ofir is ook zo een... Hij staat vanwege een peesblessure op rust en er wordt dus niet veel met hem gedaan. Ik rij af en toe een paar rondjes op hem, maar heb verder ook geen tijd om meer te doen. Dus elke keer als ik een ander paard uit de wei haal, staat ie als een gek te hinniken. Je kan ook niet bij hem staan en hem geen aandacht geven, wordt ie kwaad Haha! Hij vinndt het ook helemal niet leuk als je een ander paard aait wat vlakbij staan

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:40

Redna is wel heel erg jalours.
Ik heb vorig jaar bij iemand op het huis gepast en die had alle paarden aan huis. Haha!
Alleen Redna vond het maar niks als ik die andere paarden ging poetsen en zadelen dus dan begon ze die stal in elkaar te meppen. Boos!
Dus toen moest ik elke keer als ik daar een ander paard als haar ging doen haar een plukje hooi geven anders hield ik daar de stallen niet heel.
Dat was even wat minder aangezien er 10 paarden en pony's stonden... Schijnheilig
Toen heb ze daar de hele dag hele kleine plukjes hooi gekregen inplaats van 2 keer een plakje. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:16

Rydar is vooral jalourse op mannen die ik mee neem... Met zijn maatje mexx deelt ie alles ook mij dus.. Maar zodra ik een man mee neem naar de wei dan doet ie alles om aandacht te krijgen.. en al helemaal waneer de "man die mee is" even een rondje wil rijden dan word ie echt gemeen.. en zorgt ie ervoor dat "de man" niet lang op zijn rug zit..
Heb dat met mijn ex vaak genoeg mee gemaakt zodra we samen waren was Rydar altijd zo..
heb me wel rotgelachen hoor... Mijn ex vriend ging even een stukje rijden.. zonder zadel zonder hoofdstel gewoon ff zitten in de wei.. Rydar bleef keurig staan totdat hij aandreeft.. bokbok door de wei heen mijn ex lag er naast rydar doet een ere rondje om hen heen .. loopt naar hem toe bijt hem in zijn arm en gaat staan flemen... echt geweldig! Hij lache hem gewoon uit.. geweldig..

Geen iedee waar die "jaloursie" vandaan komt... Maar weet 100% zeker dat paarden jalourse kunnen zijn!

Lisz
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:50

Paarden kunnen jaloers zijn, dat geloof ik best. Maar zeker weet ik dat honden jaloers zijn! als ik op mijn simba wil rijden dan moet ik eerst mijn hond aandacht geven en dan loopt ie trots langs simba vanne.. ik heb lekker wel aandacht gehad haha dieren... te leuk om weg te doen!

~* the worlds best*~

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:00

Aron is vooral jaloers als een andere ruin aan zijn vrouwtje Cheyenne komt! Hij verdedigt haar met zijn leven....bezitterig type dus Tong uitsteken

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:43

Bij Guus ligt het echt niet aan de aandacht
Mn vorige paard had dat wel met vriendjes, daar deed hij erg gemeen naar Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:49

Evita heeft altijd in de wei langs het schimmeltje van de buren gestaan waar ze ook goede vriendjes mee was. Dus het was(en is) altijd een hele hoop geschreeuw en gedoensel als ik haar de trailer opzet Clown
maar toen kwam Prima erbij... Haha!
we hadden die 2 eerst apart gezet zodat ze elkaar een beetje leerde kennen(Evita was toevallig hengstig die dag dus.. Schijnheilig ) en zo ging het heel goed.

dus hadden we ze maar bij elkaar gezet. en raar maar waar, overal de beste vriendinnen in de wei, het klikte onmiddelijk, maar O WEE als Prima naar die schimmel durfde toegaan!!! Dan wandelde ze er dus naar toe, en dan kwam Evita voor haar ingedraafd. en niet opzij willen gaan Clown en als Prima dan toch een weg er langsdoor vond, die oren plat in de nek, haar gat draaien en een lel verkopen(en dan te bedenken dat het ze een dikke 10cm kleiner is Haha! )

en dat heeft ze dus altijd al gehad. Elk paard dat daar in de wei kwam, mocht overal komen, maar van "haar" vriendje moesten ze allemaal afblijven. *LOL*

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:04

dat heeft die van mij ook wel eens:
paard als ik terug kom van vakantie: even boos omdraaien, dan terug draaien en heel veel kroelen
hond vroeger na vakanties: als je haar oppakt in je neus bijten en dan veel likjes om het goed te maken
en zo ken ik nog wel wat voorbeelden.. als ik samen met iemand rijd en we ruilen voor de lol van paard, kijkt die van mij me niet meer aan hoor Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:47

Haha niet echt last van, ik heb 2 paardjes en 2 handen Tong uitsteken
Die jongste staat wel eens bij het hek als ik met de oudste bezig ben op de poetsplaats.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:54

Mijn vorige pony was ziekelijk jaloers. ALs ik in het land kwam en ik haalde eerst een ander paard aan wou hij absoluut niet meer komen, als ik da tniet deed kwam hij gelijk. Ook op stal was hij opeens enorm chagi als ik met een ander paard bezig ging. Het werd later wel beter maar eerst was het gewoon niet normaal haha...apart beessie..

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:56

nou ik heb een verzorgpony en ik rij ook wel eens op de ander die daarstaat in het begin doet die ook zo omdat we eigenlijk altijd voor Heidi komen dus die gaat dan vervelend tegemn Heidi doen en als mieke op donna gaat rijden gooit Heidi altijd de mest in de kruiwagen om want dan krijgt ze ook aandacht!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:12

heb een verzorgpaard gehad die ging voor de uitgang van de weide liggen als ik een ander paard ging pakken en die moest de rest van de dag helemaal niks meer van me weten, rijden ging niet (bok bok) en in de weide draaide ze steeds dr kont naar me toe (niet schoppen hoor) de volgense dag was het weer goed Verward

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 12:24

volgens mij kunnen paarden dus wel degelijk jaloers zijn......

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:20

ja dat denk ik ook al ben je met de 1 bezig word de ander jaloers omdat die ook aandacht wil!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:14

ik heb mijn paarden niet bij elkaar staan dus ze hebben dit gedrag niet, maar ik kan me goed voorstellen dat het jaloezie is. Kalisto heeft echter wel een vergelijkbaar trekje Haha! Als mijn vriendin zijn stal in wil lopen draait hij zich om. Echt met een houding van, ja maar jij bent m'n baasje niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 2 bezoekers