Tupac ziek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Tupac ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 20:29

daarstraks vertelde ik nog dat ik een puppy had gehaald maandag!!

Sinds daarnet heeft ie bij zijn stoelgang een heleboel bloed zitten Verdrietig ! Moet morgen ontlasting bij de DA binnenbrengen en dan heb ik 's avonds de uitslag!! (zo lang wachten!)
Ik voel me zo slecht, heb al bijna geen hoop meer! Ben al zo gehecht aan dat kleine ding! Zit hier te huilen als een klein kind! Huilen

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:01

Dat is schrikken zeg, hopelijk valt het mee en was het een stokje dat was blijven steken ofzo Verward Dat kan maar zo. Sterkte morgen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:16

aagh gossjie wat sneu nou!!
ik hoop voor je dat het allemaal mee valt! succes en sterkte

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:39

Parvo?
Hebben puppen die niet bij een goede fokker vandaan komen snel.

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:37

Achie wat zielig...houdt je ons a.u.b. op de hoogte van de diagnose .

Sterkte

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 08:30

het was een soort van virus, hij moet nu antibiotica en dan komt het wss wel weer goed, maar dat zijn dus van dei grote pillen, hoe ik die ooit naar binnen krijg bij hem Verward !

Het is ook wel besmettelijk voor andere honden en soms zelfs voor mensen, dus ff uitkijken, verder gaat het met hem al beter ééén hij is bijna zindelijk!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:41

gelukkig maar! zou wel heel erg zijn als je meteen weer afscheid had moeten nemen

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:35

Waarom verbaast me deze topic niet? Je koopt een puppie in een dierenwinkel Verward en een paar dagen later blijkt hij ineens ziek te zijn!
Kijk jij nooit tv of zo? Een poos geleden was er een hele uitzending van Tros Radar aan besteed, die puppiefarms en dierenwinkels die pups verkopen, waar de moeder in geen velden of wegen te bekennen is, waar de pups per ras gesorteerd in plastic bakken worden gehouden en waar de helft van ziek is of na een paar dagen bij de nieuwe eigenaar wordt.

Sorry hoor, maar ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die hier in trappen!
Ik kan me hier echt pissig over maken, die impulsaankopen van een zogenaamde rashond, die geen stamboom heeft, want dat is goedkoper dus veel beter! Boos!
De meeste van deze pups zijn met een paar weken al weggehaald bij hun moeder en worden vanuit de diverse oostblok-landen naar Nederland en België verkocht, waar ze dan weer worden gekocht door argeloze mensen zoals jullie, met de parasieten in hun lijfje, met dikwijls parvo of andere nare ziektes onder de leden maar wel met gezondheidsverklaring van een of andere corrupte dierenarts! En als je het puppie eenmaal hebt, doe je hem ook niet meer zo gauw weg...

Waarom denken mensen nou niet na voordat ze een levend wezen nemen... Verward Scheve mond

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:06

Misschien is de pup gekocht met goede bedoelingen? Ik heb het verhaal niet meegekregen maar misschien had ze wel met hem te doen en wou ze hem een goed tehuis geven. Niet iedereen weet de verhalen achter de farms en dierenwinkels...

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 16:24

wow, ik weet best wel hoe het eraan toe gaat in dierenwinkels; maar als ik nu die pup koop, dan is dat zo, hetgeen hij had (die ziekte) is dus niet in een dierenwinkel opgelopen en kon dus van een fokker even goed zijn! Dat heeft het laboratorium dat hem onderzocht heeft, bevestigd!

En trouwens, wat doe je dan? Die diertjes zielig in hokjes laten zitten? Als ik een pup koop gun ik liever een zo'n pup een goede thuis dan 1 van een fokker, die vinden vast wel een baasje! En een pup van een fokker kan net zo goed ziek zijn als 1 van de winkel!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:39

vanity schreef:
wow, ik weet best wel hoe het eraan toe gaat in dierenwinkels; maar als ik nu die pup koop, dan is dat zo, hetgeen hij had (die ziekte) is dus niet in een dierenwinkel opgelopen en kon dus van een fokker even goed zijn! Dat heeft het laboratorium dat hem onderzocht heeft, bevestigd!

En trouwens, wat doe je dan? Die diertjes zielig in hokjes laten zitten? Als ik een pup koop gun ik liever een zo'n pup een goede thuis dan 1 van een fokker, die vinden vast wel een baasje! En een pup van een fokker kan net zo goed ziek zijn als 1 van de winkel!


Hoe jij reageert, DAAR worden de puppie-fabrieken/farms en dierenwinkels rijk van! Hoe langer mensen zoals jij (en helaas ben jij niet de enige...) puppies kopen van dit soort fabrieken, hoe langer dit soort praktijken door kunnen gaan en de puppies blijven toestromen uit het buitenland.
Tuurlijk kan de pup het virus bij "de fokker" hebben opgelopen, maar de meesten van dit soort gevalletjes blijken nu eenmaal ziek te zijn als ze bij de winkel zitten. Neem maar van mij aan dat een goede fokker zijn nesten NOOIT zal verkopen aan een dierenwinkel!

Een pup van een goede fokker (dus eentje die maar 1 of hooguit 2 rassen fokt, en die netjes via de rasverenigings-eisen fokt) zorgt ervoor dat de fokteef gezond is, dat de puppen op tijd geent worden en dat ze niet in aanraking komen met besmette andere honden. Dat gebeurt in een dierenwinkel of puppiefarm dus wel! De hokken worden niet op de juiste wijze ontsmet en het volgende nestje zit er al bijna weer in het hok voordat de vorige (meestal zieke) hondjes weg zijn!

Een paar vragen:
1. Heb jij de moeder daar gezien van de pupjes?
2. Werden er meerdere rassen verkocht, vooral populaire rassen zoals de Cavalier, Labrador, Jack Russel, Golden Retriever enz.?
3. Werd er gelijk toen je binnen was een zogenaamd zielig pupje in je armen gedrukt met allerlei bemoedigende opmerkingen dat het hondje je zo leuk vond?
4. Hebben jullie je uitgebreid over het ras geinformeerd, bij de rasvereniging gevraagd of er via hen puppies te koop waren?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb net het verhaal gelezen van net zo'n argeloze puppie-koper als jij die ook een zieke pup heeft gekocht bij een dierenwinkel. Deze pup is binnen een week al overleden.
Ik hoop van harte dat dit bij jullie hondje niet zo zal gaan, dat meen ik echt hoor! Maar als je hierna ooit nog een hond zou nemen, doe het dan niet meer zo, je krijgt er 9 van de 10 keer echt spijt van...
Er zijn legio voorbeelden te vinden op Internet, de Dierenbescherming in Nederland is hard bezig dit soort praktijken aan te pakken en als je op willekeurig welk hondenforum komt en je stelt een vraag over een pup bij een puppiefarm of dierenwinkel, zal het je door iedereen worden afgeraden er eentje daar te halen.

Had je je maar beter voorbereid...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:55

Okay, nou kan die wel weer Odin... Dat hondje is er, punt. Ze doet er vast alles aan om hem beter te krijgen en voor iedereen die het nog niet wist: die weten het nu. Ik ken het verhaal er ook achter (en de rest ook na je eerste post), maar je zit haar nu gewoon na te trappen lijkt het. Wat denk je? Dat ze er nog een keer een bij een dierenwinkel zal kopen? Het is nu duidelijk, laten we weer normaal reageren aub. Of wou je nog even wat feiten aandragen die reeds al duidelijk zijn?

Vanity, veel sterkte en zet hem op met z'n tweetjes!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 07:59

Carlaa schreef:
Okay, nou kan die wel weer Odin... Dat hondje is er, punt. Ze doet er vast alles aan om hem beter te krijgen en voor iedereen die het nog niet wist: die weten het nu. Ik ken het verhaal er ook achter (en de rest ook na je eerste post), maar je zit haar nu gewoon na te trappen lijkt het. Wat denk je? Dat ze er nog een keer een bij een dierenwinkel zal kopen? Het is nu duidelijk, laten we weer normaal reageren aub. Of wou je nog even wat feiten aandragen die reeds al duidelijk zijn?

Vanity, veel sterkte en zet hem op met z'n tweetjes!


Carlaa, het gaat me niet alleen om haar, zie mijn betoog als een waarschuwing aan anderen! Als je goed gelezen had, zag je dat in mijn tweede stukje ook staan.

Natuurlijk kan er voor deze aankoop niets meer worden teruggedraaid, maar de harde werkelijkheid schetsen is echt het enige wat kan helpen om nog meer mensen voor deze ellende te behoeden!

Nog even voor Vanity:

Hopelijk gaat het nu al wat beter met Tupac, en knapt hij gauw weer op. Ik hoop dat het een "onschuldige" infectie is, en geen parvo (wat iemand anders aan het begin van dit topic ook al vreesde). Lukt het om de pillen aan hem te geven? Je zou anders kunnen proberen (als je het zo nog niet gedaan hebt hoor) om de pil te verstoppen in een stuk leverworst. Vaak lukt het dan wel.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx, MirjamRobin, sommodore, Vagabondo en 46 bezoekers