Bodyprotector...Sommige mensen :n

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:27

ik zeg altijd : beter veiligheid als mooiheid , ik heb ook altijd een body protector om .
want ook ik wil langer als vandaag bezig kunnen zijn met men paardje.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:07

ik heb er een (verplicht voor sgw) en gebruik hem met een sgw (training) altijd. Verder niet zo vaak, alleen als ik echt problemen verwacht (1e keer weer op Pablo na 3 maanden, 1e keer sloot oefenen met Pablo), al zou dat wel verstandig zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:09

Nou die moeder is lekker bezig zeg. Zo zie je maar weer hoe mensen paarden en paardrijden kunnen onderschatten

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:44

ik moest juist ook aan iets denken.

een heel tijdje geleden zag ik een meisje rijden....
met een jeans en shoks !!! dat wil dus zeggen schoenen met zolen van ruim 10 cm waarmee je al een goefende acrobaat moet zijn om bij snelheden van meer dan 5km/h je nek niet te breken op ongelijke grond. En dan nog een strakke jeansbroek en 5 kilo schmink, kort bloesje, geen cap, in galop op een paard waarvan ik weet dat die soms wel graag een loopje neemt...

Dat vind ik nu eens vragen om problemen. Ik kan mij daar echt aan ergeren, van die meiden met 5 kilo make-up op hun gezicht en volgespoten met parfum, die zich bijna schamen om een cap op te doen omdat ze het er idioot uit vinden zien Boos! Totdat ze een keer pech hebben, en dan zullen ze zichzelf wel vervloeken omdat ze zo onverantwoord hadden gereden.

Jezus, als ik zo zou rijden als dat meisje, mijn moeder zou mij van mn paard afgooien en een ferme preek geven. Gelukkig zal ze zoiets nooit hoeven te doen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:54

nou meid na 2 (en de 2e een redelijk zwaar ongeluk) met paardrijden geloof ik het wel. Ook ik ging pas met cap rijden na m'n eerste ongeluk (gebroken schouderblad, 2 breuken aan de voorkant van m'n schouder, gebroken stuitje) en nu is m'n verhaal bekend. Anyway; ik vind het juist SUPER GOED van je dat je zo'n geval draagt, veiligheid voor alles!!!!!!!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:00

OK dan! Nou laat maar l*llen jij komt tenminste niet in heliomare ofzo terecht! Ik heb ook altij dmijn cappie op! Het is op de manege waar we nu staan met de paarden dan ook wel verplicht maar op de vorige stal had ik hem ook altijd op. Heb het ook wel geweten hoor! Toen ik net me paardje had en er dus net stond (op die vorige stal) Zag ik iedereen zonder rijden dus ik ook todat ik er af kletterde met m'n kop op de hindernis die in de bak stond! HERSENSCHUDDING! sindsdien altijd braaf die jampot/paddestoel op m'n kop! OK dan!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:02

Ik vind dat je soms niet veilig genoeg kan zijn hoor.
Mensen vertikken het vaak ook nog steeds om met een cap te rijden...Waarom zou je hem niet opdoen?? Iedereen rijd ermee toch? En ik vind het wel zo veilig.
Ik heb zelf geen bp...misschien iets voor de toekomst

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:52

Sind onze dochter drie keer in de week een pony (E en ze is zelf 8) bijrijdt hebben we er ook een voor haar gekocht. De eerste week viel ze er namelijk gelijk 4 keer af. niet echt hard maar toch. Ze dressuren de ene week en springen de andere maar ze heeft hem altijd aan. Ze vindt het geen probleem alleen wat warm soms. Gewoon een kwestie van wennen, en bij ons geld de regel geen cap geen paardrijden zelfs niet even uitstappen, ook voor mama's.
Goed hoor van je en laat de rest maar kletsen.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:09

Ik heb ook zo'n eentje!! hartstikke handig en veilig! Ik rijd ook SGW dus dan is het helemaal nodig natuurlijk.. maar elke crosstraining en vaak met springen heb ik em ook haan. Hoe vaker je em aan hebt hoe beter hij je zit!! Alleen.. ik ben tot nu toe nog niet echt met springen of crossen min gevallen.. Maar wel met Dressuur!! En niet zo'n beetje ook!! Keihard tegen de bakrand gebokt.. En o wat had ik toen graag mijn bodyprotector aan willen hebben!!! *LOL*

Toen die dingen nog neit echt bekend waren had een vriendin van mij op een echt superraceponytje (C'tje trouwens) ook eentje aan. En die werd gewoon uit het parcours gestuurd omdat de jury's niet wisten wat het was! Nou zeg!! Verward

Gewoon zo'n ding dragen!! En helemaal een cap, ik rijd er waar en met welk paardje dan ook altijd mee!! Ook al is er geen enkele mogelijkheid eraf te vallen -> Nog cap op!! Liever cap op dan iets pijnlijks met je kop!!

Groetjes Hester

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:05

Ik ben van plan er 1 aan te schaffen als ik Levi ga rijden
Ietsje eerder al, zodat ik er eerst aan kan wennen haha, maar klopt het dat je je niet meer op kunt rollen bij een val? Of kan dat bij sommigen toch nog?

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:20

Ik zou ook wel een bodyprtector willen maar ik durf het eigenlijk niet omdat ik bang ben als ik val dat mijn nek dan een grote klap krijgt omdat dan je rug beschermt is en je hoorfd dus ik weet het niej meer
(ps) ik heb eerder wel altijd met zon ding gereden maar nu niet meer omdat ie te klein is geworden

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:46

Ik was er vandaag wel erg blij mee, ben wel boven gebleven, maar moest wel alle zeilen bijzetten Bloos

volgende keer met losrijden op concours(onderlinge) dat ding toch maar even aanscheuren (en wsl niet meer uitdoen voor ik weer vrijwillig met twee benen in het zand sta Knipoog )

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:55

Ik heb er vandaag één gekocht Haha! en ben er helemaal blij mee *LOL*
Helaas niet de kleur die ik wilde Huilen Die hadden ze niet... Maarja, nu een mooie zwarte gekocht.
Ik ga 'm ook zeker omdoen met de trainingen, want ook daar kan je heel hard vallen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:50

Ik heb er ook eentje (tenminste nog niet ik krijg m volgende week voor mn verjaardag, maar heb hem wel vandaag gebruikt) en ik weet zeker dat ik hem nu met springen ook ga gebruiken, want ik wil er nog wel eens afvliegen. Ik vind ze trouwens ook helemaal niet lelijk ofzo, eerder stoer.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:53

Ik vind het verstandig van je. Eigenlijk wil ik er ook een aanschaffen, maar ze zijn zo duur Boos! Maar voor het inrijden van Yen is het wel veiliger. Ik denk ook dat je psychisch je NOG zekerder zult voelen met zo'n ding om. Dat heb ik ook als ik met cap het bos in ga.....zonder cap voel ik mij dan echt wel een stuk onveiliger en ik denk dat je paard dat ook weer voelt.

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:03

LMsWinnetou schreef:
Ik heb er vandaag één gekocht Haha! en ben er helemaal blij mee *LOL*
Helaas niet de kleur die ik wilde Huilen Die hadden ze niet... Maarja, nu een mooie zwarte gekocht.
Ik ga 'm ook zeker omdoen met de trainingen, want ook daar kan je heel hard vallen.

even heel offtopic: Ik had m eerder Tong uitsteken

Maar ik moest hem van mijn moeder, omdat ik nog weleens in de sprong kan liggen. Ik vind het ook een veiliger idee, en misschien ga ik dan wel wat gewaagder springen! Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:48

Heel verstandig van je Melissa en je niks aantrekken van anderen, ze piepen wel anders als ze zelf een keer vallen of wat dan ook. Maarre, ik ben wel nieuwsgierig wie dat is wie dat tegen je zei...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:36

Op de manege waar ik werk is het heel gewoon dat je er een om hebt vooral inde springles veiligheid gaat voor alles!!!

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:20

Mmmm, da's ook wel wat voor mij. Dit voorjaar ben ik er ook afgevallen met springen tijdens het inspringen bij een wedstrijd en mn heup gekneusd en hand gebroken door midden in de hindernis terecht te komen. Bedenk me wel dat die BP dit ook niet had kunnen voorkomen. Kan beter een complete airbag aandoen (zijn die er nog niet?). Maar het was vast geen overbodige luxe geweest. Zal er nog eens over nadenken.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:36

Ja veiligheid voor alles. je zegt toch ook niet: ik kan autorijden dus ik hoef geen gordel meer om?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:58

Ik heb er gister voor het eerst mee gereden in mn springtraining. Jennifer (Zippo op bokt) had er ook één om. Ik ga 'm voortaan altijd om doen.
Een jongen uit onze training zei: ik ga er geen kopen hoor, ik ben nog nooit van Frisco (zn paard) gevallen. Dat vind ik zo'n domme opmerking. Je zal maar een keer ernstig vallen en je hebt je levenlang spijt dat je er geen gekocht hebt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:34

ik heb er gisteren mee gesprongen en ik weet alweer waarom ik al twee jaar roep dat crossen prima gaat, maar springen met zo'n ding een ramp is Bloos
Je bent net houten klaas, het lijkt wel of ik in het gips zit Bloos Zondag op concours nog even om voor het geval we dezelfde taferelen als vorige week krijgen, maar in de les zeker niet meer

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:36

gomir schreef:
ik heb er gisteren mee gesprongen en ik weet alweer waarom ik al twee jaar roep dat crossen prima gaat, maar springen met zo'n ding een ramp is Bloos
Je bent net houten klaas, het lijkt wel of ik in het gips zit Bloos Zondag op concours nog even om voor het geval we dezelfde taferelen als vorige week krijgen, maar in de les zeker niet meer


Heb jij dat niet de verkeerde maat ofzo? Die van mij zit echt heerlijk, ik voel me er veel veiliger in en hij zit super comfortabel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:41

nefertete schreef:
Bedenk me wel dat die BP dit ook niet had kunnen voorkomen. .


Daar zit wat in. Na m'n eerste ongeluk ben ik een veiligheidshelm gaan dragen en die had ik nu bij m'n 2e ongeluk niet nodig (gelukkig maar) dus had ik hem net zo goed niet op hoeven hebben. Maar stel je nou voor dat ik wel met m'n kop op de grond was gestuiterd? Of dat het paard je een trapje nageeft ? Hoeft nog geen eens uit boosheid te zijn..........

Je kunt nooit alles beschermen dat klopt, maar je hoofd en je rug zijn het allerbelangrijkste, dus cap en bodyprotector.

You go girl!!!!!!!!! Dragen die dingen, ze zijn er niet voor niets en mensen dragen hun brommerhelm toch ook, daar zeikt niemand over.............

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:44

LMsWinnetou"]
[quote="gomir schreef:
ik heb er gisteren mee gesprongen en ik weet alweer waarom ik al twee jaar roep dat crossen prima gaat, maar springen met zo'n ding een ramp is Bloos
Je bent net houten klaas, het lijkt wel of ik in het gips zit Bloos Zondag op concours nog even om voor het geval we dezelfde taferelen als vorige week krijgen, maar in de les zeker niet meer


Heb jij dat niet de verkeerde maat ofzo? Die van mij zit echt heerlijk, ik voel me er veel veiliger in en hij zit super comfortabel.
[/quote]

Die van mij past super, maar met gewoon springen zit het gewoon voor geen meter als het wat hoger wordt
Het lijkt wel of je in het gips zit en je armen zitten wat van je lichaam af...Vind het gewoon waardeloos in een parcours van ongeveer een meter of hoger
Zit zonder veel flexibeler en dat is toch prettiger.

<aar in de cross is hij heilig hoor