Mijn pony heeft hechtingen!! |(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Mijn pony heeft hechtingen!! |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 12:28

Gisteren dacht ik even leuk te gaan rijden op mijn pony!!
Dus ik fiets heel rustig naar stal, eerst even kletsen even uitmesten en mijn pony uit de wei halen en daarna rijden!! Nou dat laatste ging toch mooi even niet door!!!

Ik kwam in de wei en mijn pony liep op 3 benen!! Toen ik dichter bij kwam zag ik dat hij een erge wond had tot op het bot!! en het vel hing er ook nog aan!! Nou ben ik niet zoon dierarts maar ik liet even 2 stalgenoten kijken en die hebben gelijk de dierarts voor me gebeld!!!

10 minuten later kwam de dierarts eraan en heeft eerst heel veel verdoving gekregen!!! en toen ook nog heel veel antibiotica erbij!! Eerst de wond wat ontsmet en toen hechten!! Nou ik kan dus absoluut niet tegen bloed dus ik ging ook zowat over de grond!!!

Me pony had zoveel verdoving gehad dat ie met zijn hoofd op mijn knien lag!! Lovers Lovers

Toen de wond was gehecht!! Was ie nog heel suf en toen moest de wond met hechtingen eigenlijk wel snel onder de kraan maar hij was zo suf dat we hem vooruit moesten helpen om naar de kraan te gaan!!!

Ik moet nu nog 10 dagen afspuiten, antibiotica geven en met hem lopen!!! dus me wedstrijd volgende week zaterdag kan ik ook wel vergeten!!!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:55

Zonde van de wedstrijd.

maar wees blij dat hij er nog is.
Zelfde geldt was het zo ernstig dat hij er niet meer op zou kunnen lopen.

En de wedstrijden zijn er altijd, die lopen niet weg.

Nou succes die 10 dagen en hopen dat hij snel weer opknapt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:57

Bah, wat rot zeg! Veel sterkte voor jou en je pony.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:50

Jeetje wat een toestand. Weet je ook wat er precies gebeurd is?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:04

Ja, zoiets is ook gebeurt bij mijn verzorgfjord Odessa, die had haar hals opengehaald, en echt een hele grote wond, als de eigenaresse een uur later had gekomen was ze dood gebloed.
Hoop dat het allemaal goed komt met je paardje!
Veel suc6!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 18:04

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!!!
Ik weet eigenlijk niet precies wat er gebeurd is maar stalgenoten van mij dachten het volgende: Mijn pony had waarschijnlijk water willen drinken in het land en er is 1 zoon pony die jaagt iedereen gelijk weer weg en schopt soms dat ook keihard!! dus ik denk dat dat het was geweest!!

maar ik heb ongelovelijk veel geluk gehad want als de wond een millimeter dieper was geweest waren het zijn pezen!!!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:26

Jammer van je wedstrijd! Gelukkig is het allemaal maar goed afgelopen en heeft het geen pezen geraakt! Brr dan ben je nog verder van huis. Succes met afspuiten!

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:56

ohw das niet best weet je niet waar aan gelegen heeft dan? ook jammer van de wedstrijd!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 19:05

sannuhtjuhh schreef:
ohw das niet best weet je niet waar aan gelegen heeft dan? ook jammer van de wedstrijd!!


Jah erg jammer van de wedstrijd maar jah ik kan nog heel veel wedstrijden inschrijven dus!!!

Waar het aan gelegen heeft?? hij heeft gewoon een vreselijk harde klap gehad in het land!!! door een paard met een hoefijzer!!!1

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:19

oeeh das niet best!! en over dei wedstrijd is idd waar!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 23:25

Et zag er ook niet echt fris uit!!
Want je zag gewoon het witte van het bot en dan hing heel het vel er nog gewoon aan!! Best ranzig!!!!