Vandaag naar Ferro x Voltaire gekeken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Vandaag naar Ferro x Voltaire gekeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 18:48

Zoals ik al op FA had aangekondigd ben ik vandaag wezen kijken naar een 2 jarige merrie FerroxVoltaire. Ik had een principe afspraak met de verkoper tot ruil met mijn keur-merrie. Wij zouden onze merrie van de winter dan nog doorrijden naar de Z en in het voorjaar ‘ruilen’.

Van te voren was ik wel benieuwd wat voor type het zou zijn, het paard komt uit een zeer goede moeder die al verschillende borculo veulens heeft geleverd. Op zich was het absoluut geen verkeerd dier, op stal leek het best aan de maat maar dat bleek meer te liggen aan de dikke laag stro. Ze was heel aanhankelijk Lovers wat ik altijd wel prettig vindt. Een mooie bruine kleur en vriendelijke ogen. Bij het naar buiten lopen viel me op dat 1 voorbeen wat maaide ten gevolge van een franse stand. Hoewel wat overbouwd was het in mijn ogen voor de rest een correct gebouwd paard. In de buitenbak liet ze zich niet zo erg zien, was niet onder de indruk van de zweep en stond liever te neuzen met de shetlanders die in het landje naast de bak stonden. Af en toe liet ze wat drafpasjes zien maar ging steeds snel weer in galop over. Ze had zeker een goede galop. In draf was ze, zoals voorspeld, wat stekerig in het voorbeen maar had best voldoende ruimte, wat tact betreft dat had van mij wel wat sprekender gemogen. Al met al geen super dressuurpaard maar ook geen verkeerde. In eerste instantie heb ik dan ook gezegd dat de ruil wat mij betreft door kon gaan. Echter op de terugweg naar huis bleef het knagen en zag ik steeds dat maaiende voorbeen voor mijn ogen. Ik heb uiteindelijk vanuit de auto de verkoper opgebeld en gezegd dat ik er toch vanaf zag. Misschien de verkeerde keuze (tenslotte zeer goede afstamming en paard had op de foto allemaal 1tjes) maar toch was het gevoel er niet. We blijven onze eigen merrie lekker rijden deze winter en begin volgend jaar zet ik haar weer te koop.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:52

jammer, dat het niet echt klikte!

en zolang je er niet 100% achter staat moet je het lekker niet doen!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:37

Goed dat je het hebt afgezegd. Nooit zoiets doen als je twijfelt!
Allemaal 1tjes bij een veulen zegt ook weinig, er kan immers nog niets aan verpest zijn, en aangeboren (gewricht)afwijkingen komen lang niet zoveel voor als 'gekweekte' gewrichtafwijkingen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:46

Jammer dat het uiteindelijk niets geworden is.
Maar ik denk dat je een goede beslissing genomen hebt.
Als "de klik" er niet is en je stoort je aan iets dan krijg je er vaak toch spijt van.
En een leuke merrie met goed papier is vast nog wel te vinden.
Ga je binnenkort weer zoeken, of heb je het nu even gehad ? Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:02

Oscar schreef:
Ga je binnenkort weer zoeken, of heb je het nu even gehad ? Knipoog


Die merrie met goede papieren heb ik al, en die beweegt ook nog eens erg lekker (tact en veer, toen ik haar zag als 2 jarige viel ik als een blok ), is keur en een goede fokmerrie. Echter ik wil niet fokken maar rijden. Het ging mij er voornamelijk om om een goed tehuis te vinden voor mijn eigen merrie, bij voorkeur naar iemand die er mee gaat fokken. Vlak voor de winter is natuurlijk een moeilijke periode om te verkopen dus vandaar dat ik de mogelijkheid tot ruil (tegen jong dressuurpaard) in de advertentie had gezet. Voor bijvoorbeeld een fokker die jonge aanwas heeft... Ik had ook best veel reacties van mensen die wilden ruilen. Deze ruil leek door de telefoon wel super maar aangezien deze merrie nog maar 2.5 is hadden we dan ook afgesproken dat onze merrie in de winter doorgereden zou worden (zodat ze misschien ook nog sportpredikaat kan halen) en wij de ferro in het voorjaar zouden kunnen inrijden. Nu hebben we (mijn bijrijdster-die onze merrie rijdt en ik) ons eigenlijk al ingesteld op het doorstarten van de merrie en die loopt eigenlijk ook wel weer erg lekker, dus vandaar dat we de ingeslagen weg voortzetten. In het begin van volgend jaar zet ik dan wel weer een advertentie. Eerst maar eens kijken of de punten voor de Z gehaald kunnen worden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:06

'k Begrijp het helemaal.
Het is inderdaad een lastige tijd om te verkopen.
Die deal om te ruilen tegen een jong paard is nog niet zo'n gek idee !
Maar het moet natuurlijk klikken, voor jullie om een leuk jong paard te vinden, en jullie merrie moet de evt. nieuwe koper ook maar net aanstaan.
Best lastig allemaal.
Maar met wat geduld kun je vast ergens een goede deal sluiten !
Veel succes !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:36

Verstandige keuze als je er niet helemaal achter staat, nu kun je iig niet achteraf spijt krijgen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Cjuan, Esther_r20, herous, Ik_is_Ik, Knorretjee, MallyBelly, Milow2018, mingming, Roihi, Sababber, Utixo, Vagabondo, YvonneV en 92 bezoekers