Eerste "miskoop" via internet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Eerste "miskoop" via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 11:26

Beetje jammer... via marktplaats bood iemand stalschoenen aan van het merk Mountain Horse, maar ze kon helaas geen foto of voorbeeldplaatje sturen. Ik dacht; nou, als ze van MH zijn, dan kan het bijna niet verkeerd gaan, dus ik heb het risico genomen.

Nu heb ik ze ontvangen en het enige wat van MH is, is volgens mij het binnenzooltje en dan houdt het ook echt op. Verder staat er nergens een merk, alleen "Made in China" en "Steel shank" (geen idee wat dat betekent). Ze hebben zo'n waterdichte voet en een nubuck/suede-achtige bovenkant.

Ze zijn opzich wel redelijk, maar niet de schoenen die ik verwacht had. Ik ben dus een beetje teleurgesteld. Ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik die vrouw zal mailen, ik denk eigenlijk dat ze het niet geweten heeft.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 17-09-03 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:43

Je kunt altijd even mailen en melden dat het geen echte MH schoenen zijn, misschien neemt ze de schoenen terug, het blijft altijd afwachten via internet iets kopen Scheve mond

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:47

Steel shank wil volgens mij zeggen dat er een stalen neus in zit...

* To Belg, or not to Belg *

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:15

Steel shank kan er ook op slaan dat er een stalen strip onder de voet doorloopt. Dit zie je veel met rijschoenen, om meer stevigheid onder de voet te geven.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:24

Als het een stalen neus is zou ik er niet mee bij de paarden lopen. Als die op je teen gaan staan met die neus ben je ze kwijt. Scheve mond

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 12:30

Een stalen neus is het idd niet en de zool is ook aardig buigbaar.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:37

Natuurlijk is de zool buigbaar Lachen . Het geeft alleen iets meer stevigheid aan de zool. Bij modernere versies heb je onder je zool een soort 'venstertje' waardoor je die strook ziet liggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 13:31

Ja klopt, ik heb in m'n MH-laarzen ook zo'n "venstertje". Ik dacht eerst dat deze schoenen ook zoiets had, maar dat is dus gewoon van rubber. Verward
Op MH-site staat het volgende:
Citaat:
Steel shank
Gives the shoe better rigidity. Increased support and stability for feet and the instep in particular. Your feet feel less tired after a long ride or when you’ve been walking or standing a lot.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:36

Je hebt wel dat soort schoenen die jij beschrijft van Mountain Horse. Mijn moeder had ze (ze waren overigens binnen twee maanden stuk) maar daar staat als het goed is aan de zijkant vanhet suede zo'n driehoekig merktekentje van MountainHorse.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:44

Tessebes schreef:
Ja klopt, ik heb in m'n MH-laarzen ook zo'n "venstertje". Ik dacht eerst dat deze schoenen ook zoiets had, maar dat is dus gewoon van rubber. Verward


Het is niet van rubber, maar echt van staal. Ik heb ook zo'n strip in mn rijschoentjes zitten en ik heb ook geen venstertje (ik moet er dus maar op vertrouwen dat die strip er ook echt in zit). Je hoort het bijvoorbeeld wel als je loopt (dan klinkt het wat 'metaliger' dan gewone schoenen).

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:55

Jammer dat het mis is gegaan. heb zelf geen ervaring met MH schoenen Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 14:19

Estragon schreef:
Je hebt wel dat soort schoenen die jij beschrijft van Mountain Horse. Mijn moeder had ze (ze waren overigens binnen twee maanden stuk) maar daar staat als het goed is aan de zijkant vanhet suede zo'n driehoekig merktekentje van MountainHorse.


Ik weet welke jij bedoelt, maar dat zijn ze dus niet.
Er zit dus totaal geen merkje op. Alleen een inlegzooltje van MH, maar dat zegt dus niet, want die kun je gewoon los kopen. Als ze van MH waren geweest, dan hadden ze dat er heus wel op gezet.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:15

ik zou ff terug bellen naar die vrouw, dat kan ze toch zo niet doen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:31

Mijn MH schoenen hebben wel stalen neuzen trouwens... ik trek altijd mijn tenen terug als een paard op mijn voet springt, dat gaat sneller dan mijn voet terugtrekken. Ben idd al een paar keer bijna mijn tenen kwijt geweest... Overigens is dat 'venstertje' er bij 1 schoen van mij al afgegaan, dat zat er gewoon opgeschroefd, dus of er daadwerkelijk zo'n stalen ding in zit... ik heb géén enkel idee.
Ik denk dat het best ok is om haar een mailtje te sturen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je ervoor betaald hebt, maar sowieso kun je het wel melden.
Liza: we gaan er vanuit dat 'die vrouw' het zelf ook niet geweten heeft en dat het dus geen opzet is. Altijd het voordeel van de twijfel geven. 'Miskoop' staat ook tussen aanhalingstekens. Niet gaan oordelen op wat iemand zegt, zeker niet als deze, zoals in dit geval, zelf ook nog helemaal niet oordeelt! 't Is niet zo netjes om gelijk je oordeel klaar te hebben namelijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:34

je kunt ook zeggen dat ze niet passen Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 15:38

Ik heb er iig geen abnormaal hoog bedrag voor betaald, ik vond het wel een koopje voor MH schoenen. Ach ik wil ze eigenlijk wel houden, ze zien er verder netjes uit. Ik was alleen een beetje teleurgesteld, ik had gewoon wat anders verwacht.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:42

dan moet je niet zeuren (grappie ) Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:28

dat is en blijft het risico van dingen ongezien bestellen. Ondanks dat geef je zelf al aan dat je ze gewoon houdt. Dan zou ik er verder ook geen problemen meer van maken.

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:44

Jammer zeg! Misschien wil de vrouw ze nog terugnemen als je uitlegt dat dit geen MH schoenen zijn, en dat je dus dit soort schoenen niet verwachtte? Succes Lachen

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:22

Ik koop ook niets meer zonder foto via internet... heb mezelf 1x in de vingers gesneden... en probeer dat nu te voorkomen!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:41

maargoed, met foto kunnen ze je ook belazeren.. Dan kunnen ze ook best iets anders op sturen als op de foto, of als het een oudere foto is kan het er slechter uit zien... Je weet het gewoon nooit, met dat internetkopen.

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:06

ik heb geen MH-schoenen, ik heb gewoon jophurs(ik weet nie hoe je het schrijft)

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:53

ik zou gewoon die vrouw ff een mail sturen misschien dat je nog wat kan regelen??? je kan het altijd proberen

remember you never miss it till it's gone away!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:22

ja, ik zou ook gewoon een mail sturen, je heb al een nee, maar je kan nog een ja krijgen!!! maybe krijg je je geld wel terug:)

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:39

batje schreef:
Als het een stalen neus is zou ik er niet mee bij de paarden lopen. Als die op je teen gaan staan met die neus ben je ze kwijt. Scheve mond

Dit wordt er nou zo vaak geroepen
Is helemaal niet waar namelijk. Als je goede schoenen hebt, dus niet die van de schoenenreus, maar echte goede gekeurde stalen neuzen kan er een last van 3000kg op je tenen liggen zonder problemen. Zelfs mijn paarden redden dat gewicht nog niet eens. Ik loop dus NIET zonder stalen neuzen tussen de paarden. Ik moet er niet aan denken dat er 1 van die dikkerts op mijn tenen stapt en de boel is verbreizeld.... Na 6 jaar heeft hebben dan de neuzen van mijn kisten het begeven, maar datbleek dus ook geen staal te zijn. Er ging een flinke knol op staan, en ik hoorde krak... dat deed even goed zeer, en wat bleek, neus verbreizeld, maar tenen nog heel. Beetje pijnlijk wel. Heb ik daarvoor nooit gehad met echte stale neuzen. Jammer dat het niet meer mag, er waren gewoon te veel "goedkope" varianten op deze schoenen. Die zijn dus idd NIET veulig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Fly_high, JPitty, Mark0919, Mieke, NikkivanOlst en 39 bezoekers

cron