*snif* Kasje is heel zielig ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 16:35

Thanx lieverds voor de meelevende reacties Lovers

Ik ben vanmiddag nog even geweest en hij staat normaal op z'n been. De plek waar het verband heeft gezeten is toch iets meer geïrriteerd dan we dachten, te zien nu z'n huid tot rust is gekomen, maar het is niet ernstig. Ik heb het gewoon met water schoongemaakt en ik doe er verder niks op, ik hou het gewoon droog en laat de natuur de rest doen.

Ik ben benieuwd hoe het met de HS gaat morgen...

We blijven duimen voor snelle genezing en als welverdiend toetje de Lunterenrit Haha!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:42

Ik wou je net waarschuwen dat je moest uitkijken met mok of andere irritaties. Wat heel lekker is om erop te smeren is Sudocrem (Kruidvat). Dat is heel verzachtend. (wordt ook voor babybilletjes gebruikt).
Fijn dat hij weer normaal kan staan.
Succes verder!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 16:49

Met normale mok zou ik er wel een zalfje op gedaan hebben, maar ik laat het nu even rusten. Ik wil eerst kijken wat de natuur zelf doet. Daarna kan ik altijd nog een zalfje gebruiken. Maar thanx voor de tip Knipoog

Dank je wel verder voor je lieve reactie!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:44

jeetje mayo ik lees dit nu pas, heel veel sterkte en gelukkig gaat het al wat beter met kasje.
Wees maar extra lief voor 'em want ik wil in lunteren eindelijk kasje eens kunnen bewonderen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:45

Thanx Susan! Haha! Dat lief zijn lukt wel, hij is volgens mij erg blij met dat getuttel een paar keer per dag *LOL* Ik hoop dat hij gewoon mee kan naar Lunteren

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 02:01

gelukkig mayo, dat kasje alweer wat opknapt! En als ie nog wat ziekjes is, dan kom je toch gezellig met me mee groomen in Lunteren??

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:44

Jeetje wat erg joh, Pompidou had het een tijd terug.
Alleen die zat vrij diep, en is langzaam aan groter geworden.
Toevallig kreeg ze rond die tijd voor het eerst ijzers, en kwam er net zo'n hoefnagel dwars door die zweer.
Toen is het een joekel van een zweer geworden!

Veearts heeft het opengemaakt en er kwam echt een hoop rotzooi uit, ook waren we er net op tijd bij, omdat als een paard er te lang mee loopt de hoornwand oid los kan gaan laten.
Hij had al een keer meegemaakt dat een paard echt zijn gehele hoef verloor...

Hoefzweren zijn echt niet fijn.
Pompidou moest ook in het gips, en dat werd vaak verschoond.
Ook moest ze 2 weken op stal.

Succes met hem. Ach gut

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 02:03

Nou weer even een update...

Kasje is vandaag op z'n voorbenen opnieuw beslagen. De HS was heel tevreden betreft z'n zool en z'n reactie. Hij vond het beslaan nog niet helemaal fijn, maar dat is logisch. De HS deed het zo secuur en voorzichtig als mogelijk. Hij keek naar z'n zool en was daar eigenlijk zo over te spreken, dat hij het wilde proberen om het zooltje er onderuit te laten. Hij vond z'n hoefjes er mooi genoeg voor. Dus we hebben er voor gekozen om het zooltje voor nu iig weg te laten. Het leek ons allebei ook een goed iets om zo toch ook de kans op 'verkeerd broeien' tegen te gaan. Hij heeft hem op een iets breder ijzer gezet en die schuin afgeslepen richting z'n hoef. Dus hij steekt nu zeg maar +/- 0,5 cm uit langs z'n hoef. Hij wilde dit doen om het draagvlak te vergroten en om de hoef de mogelijkheid te bieden om wat breder uit te gaan groeien, wellicht dat het uiteindelijk iets meer paardenformaat voetjes gaan worden Tong uitsteken Ook heeft hij hem qua hoefstand iets getracht te corrigeren, dit word dan met de volgende bekappingen verder uitgebouwd.

Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben hoe hij z'n hoeven gedaan heeft. Zoveel rust en preciezie. Ik hou hem voortaan graag als vaste HS. Gelukkig was dit ook gewoon mogelijk. Ik moest ook nadat de ijzers vast waren geslagen even voordraven om te kijken hoe hij reageerde. en dat was eigenlijk best goed. We hadden verwacht dat hij wel wat gevoelig zou reageren en dat is ook logisch gezien het allemaal deze week zo pijnlijk was. Nou je zag met het voordraven wel 'iets', maar het was voor nu goed genoeg.

Ik geef hem lekker nog rust en zondag kijk ik hoe hij loopt en is dat goed, dan mag ik lekker gaan stappen zondag. Ik heb besloten om dan maandag ook nog lekker te stappen en dinsdag dan eventueel een drafje te doen. Blijft hij er goed op lopen dan ga ik hem weer rustig aan oppakken. De HS vertelde mij dat als hij uiterlijk woensdag nog niet volledig hersteld is (mocht dit het geval zijn, ga ik er natuurlijk niet op) dan moest ik bellen en dan wilde hij alsnog eventueel een leerrandje of een zooltje met hennep aanleggen. Maar voor nu proberen we het even op deze manier.

Maar mijn conclusie over de HS, een fijne rustige en secure HS met een leuke dosis humor en een hele goede inventieve kijk op hoefzorg. Ik ben voor nu zeker tevreden

Bedankt allemaal voor jullie interesse en medeleven, we houden jullie op de hoogte Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:48

Super dat het zo goed blijft gaan!
En zo'n hoefsmid is natuurlijk al weer een hele geruststelling. Laten we hopen dat het zooltje niet nodig is....