me oude paardje opzoeken ja of nee?

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FZ_Lin

me oude paardje opzoeken ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 19:56

hoi ik heb vandaag 2mnd gelden me jaarling merrie verkocht, alleen wil ik haar opzoeken maar durf het eigenlijk nie want ik ben bang dat ik heimwee naar haar krijg en dat ik haar ook weer terug wil Huilen en ik heb nog een vraagje..... me paardje(moeder van die jaaling) past zich niet aan bij de andere paarden in de wei ze staat er nu bijna 2mnd... toen venissa(haar kleintje) verkocht was kwam ze bij andere paarden in de wei t staan... toen werd ze steeds weggetrapt enz. en nu trapt zij ze weg als ze in haar buurt komen ... ze staat ook altijd alleen hoe kan ik moegelijk maken dat ze zich meer aanpast aan die andere paarden?? plz help me!!!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:03

weet niemand wat ik moet doen??? en aub niet op de spelfouten letten kheb t snel ingetoetst:$

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:39

Niet zo ongeduldig, je berichtje stond er pas 7 minuten Knipoog

Als je nu al twijfelt of je afscheid kunt nemen van je ex-paardje, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Je hebt vast een goed adresje voor haar gevonden, vertrouw haar gewoon toe aan de nieuwe eigenaar.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door er nu heen te gaan.
Plus dat het voor de nieuwe eigenaar niet leuk is om met een wanhopige ex-eigenaar geconfronteerd te worden.

Wat betreft de merrie:
Dit is typisch kudde-gedrag.
Paarden bepalen onderling de rangorde, en helaas kun je daar als mens niks aan veranderen.
Zolang je paard niet overhoop geslagen wordt, regelt "de natuur" dit zelf.
Als je paard echt bont en blauw geslagen wordt en er zit ook geen verbetering in, dan zou je haar natuurlijk apart kunnen zetten.
Als het alleen een kwestie van "rangen en standen" is, dan zou ik er me geen zorgen over maken.
Wij mensen vinden het soms zielig, maar voor paarden is het heel normaal.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 21:58

ik ben ongeduldig Vingers aflikken maar me paardje kan niet alleen staan... dan word ze helemaal gek Verward

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie