leuke en creatieve decoratie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:23

ik zoek nog wat ideetjes voor mijn kamer. (4.25 bij 7, schuine muren)
niet een beeldje of een simpel schilderij, maar echt iets crea bea achtigs.
om zelf te knutselen, en het moet te doen zijn voor een 18-jarig meisje ( :j )
dit wil ik erin hebben. (o, en IK maak het, als jij zoiets al thuis hebt, graag een foto, of kleine beschrijving.)

- iets met paarden
- niet te somber
- iets supercreatief (voor de 3e keer)
- moeilijk te verprutsen
-materialen niet te duur om te kopen, want moet van mijn geld XD

greetzzz! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:35

Iets maken met van dat superzoute brooddeeg? Heb ik ook gedaan. Recepten zijn te vinden op Google. KOmt neer op: meel, water en zout. Dit kun je in de oven bakken en dan wordt het heel hard. Schilderen, 2x vernissen en klaar.

Voor het bakken kun je een paperclip erin duwen, dan heb je gelijk een ophanghaakje. Spijker(s) in de muur timmeren en voila!

Van dit deeg kun je zelfs haakjes maken om je jas op te hangen!

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:15

JPitty schreef:
Iets maken met van dat superzoute brooddeeg? Heb ik ook gedaan. Recepten zijn te vinden op Google. KOmt neer op: meel, water en zout. Dit kun je in de oven bakken en dan wordt het heel hard. Schilderen, 2x vernissen en klaar.

Voor het bakken kun je een paperclip erin duwen, dan heb je gelijk een ophanghaakje. Spijker(s) in de muur timmeren en voila!

Van dit deeg kun je zelfs haakjes maken om je jas op te hangen!


hey wat leuk!
ik zal het proberen.
heb je miss. de zoekterm voor het deeg maken?

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Re: leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:26

heb het al gevonden.
ik zal het doen! iemand no andere ideeen?
alleen maar plakken zoutachig brood aan de muren is ook wat!
muren zijn helemaal leeg, alleen een klein fototje van Ferry

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:14

Papier mache is misschien ook leuk, gewoon een hele stapel oude kranten in reepjes en dan met behangplaksel insmeren. Met een vorm eronder van karton of gaas kun je hele leuke figuren maken. Laagje cadeaupapier, gewoon gekleurd papier of verf erover, goed laten drogen, 2x aflakken en klaar is jennette! Ook heel geschikt om fotolijstjes te maken of haakjes (kun je dan alleen geen zware dingen aan hangen) ofzo.

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:20

ja leuk!
ik krijg het dru-huk *\o/*

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Re: leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 11:18

niemand?
o, en ben trouwens al begonnen aanhet deegdingetje

DiekeC

Berichten: 1020
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:27

Ik heb zelf bij een wand van de kamer steeds 3 verschillende stroken behang om en om. Wel behang dat een beetje bij elkaar past natuurlijk, maar het ziet er leuk en creatief uit. :P

Ik ben ook nog van plan om een grote boom te schilderen om mijn witte muur in het lichtbuin, met aan de uiteinden van de takken allemaal fotolijstjes met daarin foto's van mensen of dieren (paarden!) of leuke herrineringen die belangrijk voor mij zijn. En dan allemaal verschillende vrolijke foto lijstjes. :)

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:41

Nog een idee

Paard op doek tekenen/schilderen
Je hebt nodig:
- Mooie digitale foto van jouw paard
- Printer
- Een stuk canvas (goedkoop te halen bij de Action, of Xenos)
- Potlood en/of andere tekenmaterialen

1. Neem de mooie foto, en print hem uit op de grootte waarop je hem graag in je kamer zou willen hebben hangen, het kan wezen dat je hier meerdere velletjes a4 papier voor nodig hebt om hem mooi groot te krijgen.
2. Neem de tijd om met een potlood de uitgeprintte foto over te trekken, gewoon op de goede kant van het geprintte papier zelf.
3. Draai het printje om, en leg hem op je canvas.
4. Ga nu nogmaals de foto overtrekken, maar dan van de achterkant van de foto. Hierdoor druk je de potlood tekening die je eerder hebt gemaakt op je canvas, net als een soort stempel.
5. Nu heb je je foto met potlood gekopieerd op je canvas, inkleuren maar! Je kan van alles gebruiken, simpele dingen als potlood of stiften of verf, maar je kan ook de arty farty kant op gaan door bijvoorbeeld stukjes stof erop te plakken, of plaatjes uit magazines te knippen en het daarmee vorm te geven, bolletjes wol slopen en de wol opplakken, watjes erop plakken, alles kan :D !

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:05

DiekeC schreef:
Ik heb zelf bij een wand van de kamer steeds 3 verschillende stroken behang om en om. Wel behang dat een beetje bij elkaar past natuurlijk, maar het ziet er leuk en creatief uit. :P

Ik ben ook nog van plan om een grote boom te schilderen om mijn witte muur in het lichtbuin, met aan de uiteinden van de takken allemaal fotolijstjes met daarin foto's van mensen of dieren (paarden!) of leuke herrineringen die belangrijk voor mij zijn. En dan allemaal verschillende vrolijke foto lijstjes. :)


is leuk idee!
dat eerste ga ik doen. ook een eigen leuk ideetje.
ik ga een touw spannen langs een muur, niet helemaal, maar dat er een dekje aan kan hangen.
ik ga met van die kraaltjes het dekje bestikken met de naam Ferry, en met kraaltjes zijn hoofdje maken.
ik heb een oud dekje van hem, een witte, dus wassen en klaar.
dan hang ik hem op

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:06

Telpeva schreef:
Nog een idee

Paard op doek tekenen/schilderen
Je hebt nodig:
- Mooie digitale foto van jouw paard
- Printer
- Een stuk canvas (goedkoop te halen bij de Action, of Xenos)
- Potlood en/of andere tekenmaterialen

1. Neem de mooie foto, en print hem uit op de grootte waarop je hem graag in je kamer zou willen hebben hangen, het kan wezen dat je hier meerdere velletjes a4 papier voor nodig hebt om hem mooi groot te krijgen.
2. Neem de tijd om met een potlood de uitgeprintte foto over te trekken, gewoon op de goede kant van het geprintte papier zelf.
3. Draai het printje om, en leg hem op je canvas.
4. Ga nu nogmaals de foto overtrekken, maar dan van de achterkant van de foto. Hierdoor druk je de potlood tekening die je eerder hebt gemaakt op je canvas, net als een soort stempel.
5. Nu heb je je foto met potlood gekopieerd op je canvas, inkleuren maar! Je kan van alles gebruiken, simpele dingen als potlood of stiften of verf, maar je kan ook de arty farty kant op gaan door bijvoorbeeld stukjes stof erop te plakken, of plaatjes uit magazines te knippen en het daarmee vorm te geven, bolletjes wol slopen en de wol opplakken, watjes erop plakken, alles kan :D !


oke, ga ik proberen, ik doe 2 van 20 bij 20 cm.
is het mooi met houtskool?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:09

Een heel groot fotocollage maken, waar je dan ook nog allemaal 'spulletjes' opplakt (stukjes stro, plukje manen, stickers, etc.).

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:13

ik zal beginnen (arme Ferry, krijgt de komende tijd weinig aandacht!)

pandoraa
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:14

jennette schreef:
ik zal beginnen (arme Ferry, krijgt de komende tijd weinig aandacht!)


grapje tuurlijk /3

Equiine

Berichten: 463
Geregistreerd: 06-05-09

Re: leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:17

Ik ga binnekort een schildering van graffiti op m'n muur maken van m'n paard.
Eerst met dik potlood het ontwerp tekenen, en dat met graffiti overtrekken en inkleuren. :)
Ook teken ik er 3 japanse tekens naast die staan voor ''liefde'', ''vertrouwen'' en ''droom''. :D

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: leuke en creatieve decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:19

Een spiegel in pur. Je neemt een spiegel naar keuze en een purspuit. Je purt een rand om de spiegel en dit laat je je goed drogen. Dan schilderen/spuiten en leuk versieren met kralen en steentjes! Is er leuk!

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:39

Een 'wall of memories'.
In een leuk kleurtje schilderen en dan dingen ophangen die je herinneren aan leuke dingen: een foto, een een schapje met daarop suffe souvenirs, halster van je favo paard, etc..

edit: zoiets is hierboven ook al genoemd.. :-)

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:26

jennette schreef:
Telpeva schreef:
Nog een idee

Paard op doek tekenen/schilderen
Je hebt nodig:
- Mooie digitale foto van jouw paard
- Printer
- Een stuk canvas (goedkoop te halen bij de Action, of Xenos)
- Potlood en/of andere tekenmaterialen

1. Neem de mooie foto, en print hem uit op de grootte waarop je hem graag in je kamer zou willen hebben hangen, het kan wezen dat je hier meerdere velletjes a4 papier voor nodig hebt om hem mooi groot te krijgen.
2. Neem de tijd om met een potlood de uitgeprintte foto over te trekken, gewoon op de goede kant van het geprintte papier zelf.
3. Draai het printje om, en leg hem op je canvas.
4. Ga nu nogmaals de foto overtrekken, maar dan van de achterkant van de foto. Hierdoor druk je de potlood tekening die je eerder hebt gemaakt op je canvas, net als een soort stempel.
5. Nu heb je je foto met potlood gekopieerd op je canvas, inkleuren maar! Je kan van alles gebruiken, simpele dingen als potlood of stiften of verf, maar je kan ook de arty farty kant op gaan door bijvoorbeeld stukjes stof erop te plakken, of plaatjes uit magazines te knippen en het daarmee vorm te geven, bolletjes wol slopen en de wol opplakken, watjes erop plakken, alles kan :D !


oke, ga ik proberen, ik doe 2 van 20 bij 20 cm.
is het mooi met houtskool?


Kan inderdaad ook erg leuk zijn, leef je uit! moet je wel een beetje oppassen, houtskool kan je (per ongeluk) uitvegen wanneer je er overheen gaat met een hand, en een schoonmaakbeurt met een doek zal houtskool ook niet overleven.

Leuk topic, er staan al leuke ideeen tussen!