rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:49

Ach, rare mensen heb je overal... En dat soort jongetjes al helemaal, omdat het "stoer" is. Zelf zou ik waarschijnlijk gezegd hebben: nou, dan hoor ik bij de laatste 5 procent :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:52

RusselNuwell schreef:
Die van klaarkomen heb ik nog nooit gehoord terwijl ik op het paard zat, ben wel vaker gevraagd door mensen of het me al gebeurt is. (': (Ik vraag me dan wel eens af hoe mensen op het paard zitten willen ze dat voor elkaar krijgen).
Ik denk dat het meer was hoe het gezegd werd, maar er fietste een groepje jongens van een jaar of 12 langs me heen, met uiteraard de standaard reactie 'frikadel'. Ik heb ze gezegd dat ik hem geschikter achtte voor rookvlees. Één van die jongens kijkt me aan en vraagt uiterst serieus 'maar hoeveel frikadellen komen er uit één paard dan?' (Alsof ik het zou moeten weten (':). Dus ik op een serieuze toon terug 'uit zo'n dikke knol? een stuk of 1000'. Het jong kijkt me met grote ogen aan en fietst terug naar zijn vrienden, en ik hoor hem zeggen 'Wisten jullie dat er uit 1 paard 1000 frikadellen kunnen!?'

:') _/-\o_

Ik krijg alleen maar de reacties van de shetlander die op een grote hond lijkt,ik lach er altijd maar vriendelijk om en doe of ik het nog nooit gehoord heb,al vind ik het knap irritant worden om het minstens 2 maal per week te horen :z

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:56

Dat zegt een vriend van me altijd.. als ik het over paardrijden heb.. Ik antwoord altijd; en wéét je?? Zonder zadel gaat 't nóg sneller!
onbetaalbaar gezicht, de eerste keer dat ik 't zei!

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:07

Natasja91 schreef:
Kwanyin schreef:
Gewoon heel samenzweerderig ernaartoe gaan en zeggen: "Waarom denkt u dat ik het doe <<) "

Dat verwachten ze zeker niet :D .

Dit dus :D


DAT had ik ook gelijk gezegt! :j

Dan draai je het gewoon om haha

Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:59

FlorisSam schreef:
Ik krijg alleen maar de reacties van de shetlander die op een grote hond lijkt,ik lach er altijd maar vriendelijk om en doe of ik het nog nooit gehoord heb,al vind ik het knap irritant worden om het minstens 2 maal per week te horen :z

Mijn paardje is een IJslander (en nee, dat is géén grote shetlander :( ;) ) en wanneer ik "in het wild", dus op straat, met hem wandel en hondenuitlatende mensen naar ons lopen te loeren zeg ik ook altijd: mijne is lekker groter.
Wel beetje flauw eigenlijk :o

Denk dat ik in de situatie in de OP met m'n giechel vol tanden had gestaan :7

Serena_

Berichten: 420
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Moordrecht, Naast Gouda, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:10

Ik vind het echt vervelend als mensen zo doen. Meestal slaat het ook nog eens nergens op..... Vaak zijn het jongeren die oudere mensen pesten. Mijn vader heeft ook weleens iets naar zijn hoofd geslingerd gekregen. Toen was het een opmerking van :'' Mannen moeten niet op paarden rijden, ze kunnen toch niet klaarkomen!!''. Hij heeft er toen aangifte van gedaan, even later stond de politie voor de deur bij ons. Mijn vader wist gelukkig waar ze woonden. Toen hebben ze een strafblad gekregen. Daarna hebben we nooit meer last van ze gehad! :P

skyr
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-06-10

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:19

in het bos waar ik altijd rij krijg ik bijna elke dag van plaatselijke hangouderen vanalles naar mijn hoofd
of ik niet te groot ben voor zo'n pony (ik heb een ijslander)
of ik mijn hond omgeruilt heb voor een pony (als ik met hem fiets of wandel)
of mijn vriend (die boswachter is in dat bos) geen ander paard voor me kan kopen, want hij heeft toch bakken met geld (niemand weet waar ze dat vandaan halen'

ook mensen die langs de wei komen en roepen dat het dierenmishandeling is om een paard te "blinddoeken". mijn paarden hebben vliegenmaskers op, omdat ze anders ontstoken ogen krijgen (er zitten heel veel vliegen, dazen en muggen bij ons in het bos). ze kunnen daar prima door zien natuurlijk :P

laats was t helemaal mooi. ik was mijn paardje aan het longeren in onze wei. een groepje ruiters kwam langs. ze stopte voor onze wei. een man van het groepje ging uitgebreid commentaar zitten leveren op wat ik deed. hij legde aan zijn mederuiters uit wat mijn paard deed, en dat dat fout was, en dat dat kwam door wat ik deed. en tolt was ook al verkeerd. blabla

nou werk ik vanuit de academische rijkunst en het rechtrichten etc. ik longeer zonder zweep, gewoon puur op lichaamstaal. kan me dus niet zo goed voorstellen wat ik fout zou kunnen doen :p

echt een apparte ervaring :S
mensen moeten echt hun commentaar eens voor zich houden

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:30

Ooh ik heb al zo vaak de vraag gehad of ik ook klaarkom op mijn paard...
Ik antwoord dan altijd iets in de trand van "Ja tuurlijk, waarom denk je dat ik bijna elke dag te paard zit"
Dat willen ze toch graag horen, en ik vind het wel mooi om een beetje te ouwehoeren..

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:38

waaaahhtt.. das echt nieuw voor me.
Ik heb dat nog nooit gehoord.
vaag zeg!

Jo_Shakira
Berichten: 1004
Geregistreerd: 23-04-09

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:43

ik heb die ook al vaker gehoord
ecgt heel irritant

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:45

Volgens mij krijgt heel paardrijdend Nederland deze opmerking wel een paar keer te horen...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:48

Ik herinner me nog een geniale opmerking van een bokker die toen ze langsreed de opmerking kreeg "zo, ik zou dat paard wel willen zijn hoor" : "Toch niet denk ik", antwoordde ze, "hij is gecastreerd..." :') :D

meentster
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:57

Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat paardrijden geen 'echte' sport is: "al dat gehobbel op zo'n dier die zijn benen uit zijn lijf loopt"

Het antwoord dat ik dan altijd geef is: "Je hebt helemaal gelijk, in feite doe ik aan een vorm van tran SPORT"

Je ziet ze denken en vervolgens letterlijk met de bek vol tanden staan, waarna deze persoon het nooit meer in zijn hoofd zal halen deze opmerking naar mij uit te spreken :-)

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:59

Als de mannen wat beter waren... hoefde wij niet te paardrijden....

jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:11

o ja idd, als je voor de afwisseling eens met je paard wandelt, krijg je ook vaak te horen: je kunt er beter op gaan zitten hoor! waar bemoeien mensen zich mee. ik zeg dan nooit iets terug en zeg dan tegen m` n paard; kijk weer zo` n dombo die geen verstand heeft van paarden!

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:17

ook eens gehoord als respons:"Oh, wist je dat 95% van de mannen klaarkomt als hij een trap op loopt?"

Schijnbaar geeft dat een nogal vreemde en wazige blik :D

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:25

ik heb het echt nog nooit gehoord.. die klaarkom opmerking..

meer van mag ik je paard aaien.. of dat soort onzin

tinkerfunss

Berichten: 1374
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:27

ik had laatst op vakantie in het bos, toen we langs een groepje kinderen reden (8 tot 10 jaar) een opmerking: woow, das een foute beweging! waarop ik me gwn niet kon inhouden, en zij: joh, je heb nog geeneens balhaar! ik kon het gewoon niet laten! en toen zijn we gwn doorgereden en hebben ze genegeerd.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:37

ook hier nogal eens rare opmerkingen:

"soooow!! check die reten! ze zijn massief!!" (ik met maatje 40 op een flinke haflinger)
ik hoorde regelmatig iemand "boerenknol" roepen over dezelfde haf...
Maar ook dat het dierenmishandeling is om erop te rijden.. enz. enz...

maar het gekste wat ik heb meegemaakt was dat er 1 hele gore dingen naar me riep. En dit ging voornamelijk over mijn rijlaarzen en zweep... :?

deze meneer is ook even bij de politie aangegeven..

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:53

Alsof we het over de duivel hebben, kreeg ik gisteravond de vraag ook nog ;)

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:01

Kwanyin schreef:
Ik herinner me nog een geniale opmerking van een bokker die toen ze langsreed de opmerking kreeg "zo, ik zou dat paard wel willen zijn hoor" : "Toch niet denk ik", antwoordde ze, "hij is gecastreerd..." :') :D


_O- _O- oh wist ik die maar toen ik mijn ruin nog had :')

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:13

tijdje terug was het terrasje op stal over.. Zaten daar twee jongens/mannen (25+) zegt er een tegen mij toen ik voorbij stapte met mn paard omdat ik aan het uitstappen was.. ''zooo.. Jij ken lekker ''rijen'' ''

(nee hij zei geen rijden.. Wss ook een utrechter.. Maarre.. Rijen zie ik als een hond die reept.. Hij ziet een vrouw bezig op n andere manier.)

Ik keek hem aan en reageerde heel droog ''bedankt voor het compliment, dat vind mijn vriend ook''

Die andere kwam niet meer bij :') die gast die dat zei zat wel met zn mond vol tanden

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:27

Als ik dit soort opmerkingen krijg, praat ik idd met ze mee, dan staan ze meestal met een bek vol tanden of denken dat ik serieus ben, geweldig is dat. Ik maak me er niet zo druk om, ik weet beter.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:21

svdijk86 schreef:
tijdje terug was het terrasje op stal over.. Zaten daar twee jongens/mannen (25+) zegt er een tegen mij toen ik voorbij stapte met mn paard omdat ik aan het uitstappen was.. ''zooo.. Jij ken lekker ''rijen'' ''

(nee hij zei geen rijden.. Wss ook een utrechter.. Maarre.. Rijen zie ik als een hond die reept.. Hij ziet een vrouw bezig op n andere manier.)

Ik keek hem aan en reageerde heel droog ''bedankt voor het compliment, dat vind mijn vriend ook''


_O-

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:25

De mooiste opmerking vind ik altijd "Goh, heb je nu nog steeds les? Je zou het toch onderhand wel moeten kunnen.". Alsof een paard een fiets is.
De klaarkom opmerking heb ik ook wel een paar keer gehad (veel tussen mannen gewerkt), maar ze konden me nooit uitleggen wat dan de reden is dat mannen paardrijden.