Ik weet het allemaal niet meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:08

littleroosie schreef:
Maar aan de andere kant wil ik haar niet kwijt omdat we toch al heel veel samen hebben mee gemaakt en we nu gewoon in een ontzettende grote dip zitten, en ik de beslissing moet nemen of ik het de moeite waard vind om nog door te zetten.


Dat was eigelijk wat ik bedoelde. Als je weet dat het een dip is, en je gelooft in je paard en jou dan wordt het een ander verhaal.

Succes met het maken van je keuze. En het is altijd een goede, als je hem ZELF hebt gemaakt

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:18

hoi

Wat een rot situatie zeg waar jullie je in bevinden, maar wat jezelf al zei, een fysio of een instructeur die veel ervaring heeft met paarden die om welke reden dan ook onaangepast gedragen is wellicht een oplossing.
ik weet nie wat haar/jou verleden is, maar zou het kunnen dat ze het 'trainen associeert met pijn?, ik bedoel misschien is ze wel op zeer onplezierige manier getraint en probeerd ze zichzelf te beschermen.
tenminste daar heeft mijn paard 'last' van, hij is vroeger overspannen geweest, soort burn-out ja echt heel sneu, maar zodra je wat meer van hem vraagt dan een simpel oefeningetje of wat meer naar beneden wilt rijden dan begint het geetter, dit is na aanleiding van een fysio aan het licht gekomen, toen ben ik in z'n verleden gaan vroeten en omdat ik soms nog contact heb met de vorige eig, ben ik hier achter gekomen.
het wil natuurlijk helemaal nie zeggen dat dit ook met jou pony aan de hand is, maar probeer er eerst (idd met hulp van een proffesional) achter te komen waarom die zo reageert, er zit altijd meer achter dan dat je zo op het eerste gezicht kan zien of denken.

ik wens je pony en jouw veel suc6 samen en misschien komen jullie er samen uit of komt ie er wel met een nieuwe eig, uit (je moet er wel helemaal voor gaan om deze pony te helpen anders wordt het bij voorbaad niks) en dat verdient geen 1 pony.

gr. cissie

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:42

littleroosie schreef:
Jullie moeten weten, ze is nooit mijn doompony of weet ik veel wat geweest. Het liep nou eenmaal zo. Daarom zou ik haar het liefst morgen nog verkopen zodat ik eindelijk naar mijn eigen droompaard (andalusiër) op zoek kunnen gaan.


Misschien weet ze wel dat jij er zo over denkt. En laten we eerlijk zijn. Zou jij werken voor iemand, waarvan je weet dat ze met haar gedachten bij een mooi, stoer paard met lekker veel manen zit.
Paarden zijn slimmer en weten meer, dan wij vaak denken.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:54

Mikkie"]
[quote="littleroosie schreef:
Jullie moeten weten, ze is nooit mijn doompony of weet ik veel wat geweest. Het liep nou eenmaal zo. Daarom zou ik haar het liefst morgen nog verkopen zodat ik eindelijk naar mijn eigen droompaard (andalusiër) op zoek kunnen gaan.


Misschien weet ze wel dat jij er zo over denkt. En laten we eerlijk zijn. Zou jij werken voor iemand, waarvan je weet dat ze met haar gedachten bij een mooi, stoer paard met lekker veel manen zit.
Paarden zijn slimmer en weten meer, dan wij vaak denken.
[/quote]

Hier moest ik dus ook gelijk aan denken!
Zoals ik je nu hoor praten heb je diep (of misschien niet eens zo diep) in je hart geen zin meer om moeite te doen. Het paard voelt zulke dingen en je zal de problemen die jullie hebben op deze manier nooit oplossen.
Eigenlijk heb je de beslissing al genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:40

En ik zie eerlijk gezegd niet wat daar mis mee zou zijn. Zoals ik al zei: je bent er niet mee getrouwd! (en zelfs dan nog Knipoog )

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:52

Jullie hebben er wel gelijk in. Maar ik wil echt nog zeker de fysio er volgende week bijhalen. Want als het dus wel aan haar rug ligt, dan is het niet dat ze niet wil maar simpel weg niet kan. En dan wordt het verhaal heel anders. Als ik niet eerst alles probeer wat ik er aan kan doen krijg ik er geheid spijt van dat ik haar verkoop.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:58

Paddy is ook zo'n zeikerd. Kan er niet alleen mee buitenrijden maar in groepsverband gaat het prima. En tijdens het werk is ze ook schrikkerig en zeikerig. MAar ik laat me niet meer zo snel kwaad maken en afleiden van mijn doel (kwaadheid is afleiding en dan heeft het paard gewonnen) als vroeger. Het is uiteindelijk alleen maar op 1 manier op te lossen: rijtechnisch. Ik denk dat je een andere instructeur moet kiezen. Ik heb ook een instructeur die een ster is met bloedpaarden. En jij hebt ook een bloedpaard. Die moet je gewoon anders rijden.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:06

Ohwww Roos hier schrik ik toch wel wat van hoor Scheve mond

Ik begrijp dat dit echt een hele moeilijke beslissing is voor je...
Maar als je kijkt (net zoals wat Pelly zegt) hoe ze vroeger was. Toen kon je niet eens normaal op haar rijden en nu? die wedstrijden dat ging toch goed? Okey dan niet een winstpunt maar je wist waaraan je moest gaan werken. Als je het vergelijkt met eerst dan is het een heel stuk positiever geworden. En misschien is er wel een dip op het moment maar dat zal toch vast wel eens over gaan?? Ik zou idd zoals je al zei er echt alles aan doen zoals die fysio. En echt als je het heel zeker weet verkopen...
Dit banketstaaf heb je natuurlijk helemaal niks aan want dit weet je zelf ook allemaal wel >;)
Maar je moet niet denken dat er voor haar geen plaatsje is bij een ander baasje... Het is jou gelukt waarom iemand anders niet om haar te berijden? Het zal wel zn tijd nodig hebben dat wel.

Maarja heel veel sterkte zal ik zeggen en als je me nodig hebt dan geef je maar een schreeuw okey? Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:19

Heb jij nog een paar spaarcenten over Lutske? Knipoog

Littleroosie en ik hebben nog ff zitten brainstormen maar wat vinden jullie van een verslechterde werkrelatie door gebrek aan knuffels en soortgelijk contact?
Ik heb zo het idee dat het één niet zonder het ander kan maar na nog een keer nadenken zijn er natuurlijk genoeg mensen die alleen maar trainen met hun paarden zonder het andere contact te onderhouden. En die paarden doen ook het werk voor hun baasje...

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 10:59

Ik heb gister weer les gehad, wat dus weer poedersuiker ging. Ze loopt maar met d'r kop omhoog en geeft ook absoluut geen stelling en buiging. Na 5 minuten had ik alweer giganitsche kramp in me armen, niet goed dus.

Maaaaar, we zijn gister naar Oranjewoud gegaan ( vlak bij mij thuis is dat) en daar hebben we een hele gezellige kleine manege gevonden. Waar ze in een mooi box staan, dikke laag stro, binnenbak, buitenbak, weidegang het hele jaar door, gratis 1x in de week les en ik kan zo het bos inrijden. Er schijnt nog een andere stal in Oranjewoud te zitten dus daar ga ik sowieso ook kijken. Maar anders is het bijna wel zeker dat ik Laica daar naar toe verhuis. Gewoon omdat ik er nu zo ben en ik er dan ook gewoon heen wil gaan om een stukje te gaan wandelen ofzoiets. Ik zet het wedstrijd rijden nu even op een laag pitje en ga alleen nog maar door het bos rijden en misschien pak ik het vrijheids dressuur weer een beetje op.
Ik zie het wel al weer wat positiever in omdat ik zin heb om naar die stal toe te gaan Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:30

kramp in je armen? waar ben je dan toch mee bezig? Jij wilt kracht gebruiken en dat werkt niet.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 11:38

Desiree ze 'trekt' me voorover, dan is het vasthouden en been erbij totdat zij los laat. Maar als zij niet loslaat, dan laat ik nog niet eerder los.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:46

dat heet pullen. Ik ken wel meer paarden die dat wel eens doen en vooral hete paarden doen het is mij opgevallen. ze willen je daarmee ook uit balans halen en op het moment dat je uit balans raakt, lopen ze onder je uit. Als een paard dat bij mij doet los ik dat op met een flinke schop, maar ik trek niet terug, NOOIT. Heeft geen zin, dan gaan ze toch alleen maar harder trekken. Kijk, als je het nou kon winnen in kracht zou het nog iets oplossen, maar dat is meestal niet zo.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 11:50

Het is niet trekken het is tegen druk geven, als ik rechtop ga zitten dan wordt ze dus zwaar in me handen. Ik rij haar dus zoveel mogelijk naar voren. In 1 keer 'losgooien' heeft ook geen nut, dan gaat ze gewoon halsstrekken.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:02

Voor Laica kan je heus wel een goed baasje vinden, als je haar zou willen verkopen. Je bent immers al een heel end verder.

Ik heb ook veel dipjes gehad met Jamey hoor, niet alles gaat over rozen... Jamey vond ik in het begin ook absoluut niet leuk, ik vond haar veelste druk. Wou zo'n ouwe goedzak weetjewel. Maar mijn moeder had me gesteund, en nog een paar andere mensen en ik heb toch doorgezet. Heb dan wel vorig jaar mijn arm gebroken omdat ik van haar af was gelaserd, maar heb daarna een paar goeie privélessen genomen. Zo ben ik over mijn angst heen gekomen.

Moet je nu is kijken, 1,5 jaar later. Ik heb er een kei van een knol aan. Ze is geweldig. Ik heb de hele zomer niets anders gedaan dan buitenrijden, en binnenkort gaan we wedstrijden starten. Ik kan haar overal mee naartoe nemen, ze is stoer, en haar karakter is geweldig. Ik geloof erin. Ik rijd nu ook wedstrijden, en dat gaat best wel. Nog geen winstpunt, maar daar doe ik het niet om. Meer om mijn lol. En binnenkort gaan we ook springen. Dat had ik me anderhalf jaar geleden niet voor kunnen stellen. Ik dacht dat ik altijd aan die binnenbak vastzat. Maar nee!

Ik geloof dat het met jou en Laica ook moet lukken. Ga ervoor, zet hem op! Doe ontspannende dingen, die jij en zij leuk vinden. Ga fijn buitenrijden, vergeet de dressuur even, daar heb je in de winter wel tijd voor! Geloof erin, en geef jezelf, dan doet zij dat vast ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:03

Klinkt goed Roos die andere stal, ik hoop dat t een goede oplossing voor jullie samen zal wezen. Veel succes in ieder geval met alles! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:03

littleroosie schreef:
Het is niet trekken het is tegen druk geven, als ik rechtop ga zitten dan wordt ze dus zwaar in me handen. Ik rij haar dus zoveel mogelijk naar voren. In 1 keer 'losgooien' heeft ook geen nut, dan gaat ze gewoon halsstrekken.


ja ik ken dat, doet mijn merrie ook. Het voelt als beton. Op dat moment werkt de rem ook niet goed en het stuur ook niet want ze zetten zich op zo'n moment vast in de kaakspieren. mijn oplossing: pakken aan de buitenkant. Kennelijk kunnen ze zich moeilijker vastzetten op 1 hand dan op 2 handen. het werkt wel. ik sluit dus goed mijn buitenhand (en ga flink wat druk niet uit de weg als het moet!) en stel het paard naar buiten. Zodra ze terug komt ontspan ik. als ze dan weer gaat, herhalen, net zo vaak totdat ze rustig blijft lopen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 16-09-03 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:20

Die nieuwe stal klinkt idd goed en ik ben blij dat je alweer wat positiever over Laica en jullie samenwerking gaat denken. Het is ook beslist niet niks wat je met haar in slechts 1,5 jaar bereikt hebt. Je bent nu eindelijk op een niveau dat je haar (redelijk) normaal kan rijden en waarom zou de steigende lijn zich niet voortzetten? Ergens denk ik; je bent al zo ver met haar gekomen, nu kun je echt met r aan het werk maar kom je in deze dip terecht Scheve mond .
Nu ja, ik kan van hieraf niet beoordelen hoeveel Laica je waard is maar toch wil ik even zeggen: geef dr nog niet op! Ik wens je iig veel wijsheid toe enne vergeet NH niet, volgens mij heeft bijna iedereen er wel wat aan Knipoog .

Mellien

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:33

ik weet precies hoe je je voelt!! ik heb op dit moment ook een dipje met mn paardje.. ik heb mn lessen stopgezet en ga nu even een tijdje puur en alleen voor mezelf (en Frenk natuurlijk) rijden. Voorlopig alleen nog maar het bos en vooral geen wedstrijden> ik rijd met mn pony tussen de paarden en kan niet zeggen dat ik fatsoenlijke punten haal.. De laatste tijd was had ik helemaal geen zin meer in dressuur, omdat het elke keer weer een gevecht werd.. Waarschijnlijk omdat ik onbewust op zn rug klom met de instelling: waar doe ik het eigenlijk voor? ik haal toch geen punten.. Dus Frenky wou niet meer voor me werken.. Ik rijd nu de komende tijd gewoon lekker in het bos en zie wel weer hoe dat allemaal uitpakt! Haha! Het is in ieder geval wel genieten met een grote G om zo lekker in het bos te rijden en nix te 'moeten'!! *LOL*
Suc6 met alles!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:55

Tsja... Niet verwacht om te beginnen Lachen Verder zie ik enkele tegenstrijdigheden in je berichtjes... Ik heb het idee dat je teveel van jezelf en Laica verlangt en dat je eerst voor jezelf moet stellen wat je wil en of Laica daarbij ene rol kan spelen. Verder herken ik erg veel in je verhaal, maar ik geef mezelf de schuld en niet mijn paard. IK moet veranderen en met behulp van nieuwe stal, andere begeleiding, etc hoop ik de nieuwe Leon over te kunnen brengen naar mijn paard...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:52

Hmmm is dat die stal in Katlijk waar ook hondentrainingen worden gegeven? Ze hebben daar een mooie binnenbak in ieder geval!! Lachen Zou tof voor jullie zijn Roos, lekker iedere dag het bos in en mooie weides. Verandering van omgeving helpt ook wel eens ja.

Maarrrrrrr dan vertrek je bij ons... Huilen Huilen Huilen

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:08

Klopt pellie het is eigenlijk in Katlijk.
Ja het is zeker een dubbel gevoel, ik wil daar graag heen, maar ik moet bij jullie dan vertrekken.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:08

Hoi Roos,

Je weet wat mijn mening is over jou en Laica.....
Ik hoop echt dat er "iets" (niet dat ik jou een ziek paard gunt...) gevonden word wat het verklaart hoe Laica de afgelopen tijd is en waarom...
Ik weet zeker met waar jij met haar vandaan bent gekomen en hoe het nu is dat er wel een verder stijgende lijn in kan zitten.
Neem een besluit zodra je in je hart kan zeggen dat je alles geprobeerd hebt en het nog niet beter wordt....
Ben ook benieuwd hoe die stal is, hoop snel dat andere adresje te weten...
Denk dat dat ook wel zal helpen, maar ook al moet je maar 5 min. reizen om bij een paard te komen wat niet klikt....en waar je een dip bij hebt....het is teveel....
dus neem in je eigen tempo een besluit en daar sta ik achter..
(ook al heeft laica een toch wel speciaal plekje in mijn hart...)

Groetjes en rustig aan.....

Angenita

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:24

En af en toe een pas op de plaats maken is ook niet verkeerd.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:37

Kopop meid niet zo raar doen, er komen ook vast wel betere tijden weer.
Ik heb dit probleem al 7 jaar, En er komen tijden dat een pony alles maar dan ook alles voor je over heeft.
Sommigen dingen moet je gewoon achterwege laten, zoals de buitenritten, als dat ECHT niet werkt.

Ik kan ook met mijn paarden niet opstap, kan ook geen buitenritten maken.
Dat is erg vervelend, vandaag ben ik ook weg geweest op buitenrit het ging helemaal niet,vorige week en ik in de sloot gevallen met parouscha tijden een buitenrit.
Ik vind dat je echt moet doorzetten,als je ziet wat je inprenciepe alweer met die pony hebt bereikt!
Als je haar verkoopt Daar moet je goed overnadenken, zoek echt de juiste persoon uit ,Die niet snel zen geduld verliest met dit soort paarden, Annabel is ook zo'n typ die je eigenlijk niet weg meer kan doen, want er zijn weinigen die met dit soort type paarden over weg kunne, Laica is ook ongeveer zo'n typ.
Probeer gewoon de fysio en vind nog wat andere dingen uit, waar je denkt dat het mis door kan zijn, een pony kan door allerlei dingen verkeerd lopen.

Als je wat kwijt wilt, je kan altijd bij me terecht OK dan!