Een positief bijrijtopic!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Een positief bijrijtopic!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 00:48

Het valt me op dat je tegenwoordig alleen nog maar negatieve berichten leest over bijrijden, zowel van de bijrijders als de eigenaren.

Mede hierom dacht ik, laat ik eens een positief bijrijdtopic starten!

Ik rijd nu sinds kort een paard bij van een stalgenoot.
Het bevalt me prima, het paard is leuk(niet zo leuk als mijn eigen maar ja dat is ook lastig he)maar wel moeilijk. Ik heb het voornamelijk gedaan om er van te leren, zodat ik hopelijk ooit nog eens goed kan rijden Haha!

De eigenaresse is heel lief, ze belt me achteraf om te vragen of het paard zich wel gedragen heeft en of ik lekker gereden heb.
Meestal hebben we dan de dag erna nog wel een wat uitgebreidere nabespreking.

Nou moet ik zeggen dat ik zoizo wel goed met haar op kon schieten(daarom heeft ze me waarschijnlijk ook gevraagt).

Ik vind het erg fijn dat het (tot nu toe) zo goed gaat en ik hoop het nog lang zo vol te houden!!!!

Vandaag belde ze me voordat ik ging rijden ook nog om te vragen of ik niet ging vergeten om z'n deken op te doen en het schepje voer te geven, maar toen zei ze zelf al dat ze het eigenlijk niet hoefde te vragen omdat ze wel wist dat het goed kwam. Ik kan me dat zelf heel goed voorstellen, omdat ik zelf nog veel erger ben, als iemand mijn paardje een keertje doet wil ik het liefst om het uur bellen... Knipoog .

Zij doet nu mijn pony ook wel eens als ik echt niet kan, dan longeert ze hem voor me. Dat vind ik erg fijn omdat zij een van de weinige is aan wie ik het toevertrouw. En nu ik haar paard rijd hoef ik me daar in ieder geval niet zo bezwaard om te voelen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:01

Ik is ook zeer positief over Denise (YouKnowWho). Kan ik heerlijk zelfstandig dr gang laten gaan zonder dat ik me zorgen moet gaan maken. Vangt naast dr vaste dag Tjo op als ik niet kan.....
Daartegenover staat dat ze met tjo mag doen en laten wat ze wil: lessen, wedstrijden enz enz.... werkt prima zo.
Dus van mij nooit en negtief topic over bijrijders, hihihii

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:16

Ik ben ook soort bijrijder geweest eerder!
Eerder altijd voor de privépaarden van de manege zelf, was echt supergaaf. Ze hadden daar alleen maar leuke paarden. En werd er een verkocht, dan kwam er altijd een leuke voor in de plek.

En 2 jaar terug heb ik een Paint gereden, die mensen waren ook harstikke aardig Altijd heel gezellig, en ik mocht hem ook meenemen naar les met de trailer.

Verder ben ik eigenlijk niet echt bijrijder geweest, ohja voor de Paint nog een hafje, dat was ook altijd leuk.

Maar ja ik hoefde eigenlijk niet echt de paarden te delen zeg maar.

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:37

Ik rij al 3 jaar als bij rijdster. Het gaat goed, als je maar duidelijke afspraken maakt. Als er bijzonderheden zijn of er zijn problemen dan bel ik altijd naar de eigenaresse. Ook bellen we gewoon om even te kletsen over wat hij nu weer uit gehaald heeft en hoe het rijden ging.
Soms zijn er wel wat probleempjes maar die zijn altijd op te lossen. Gelukkig denken we over de grootste lijn wel hetzelfde. Mijn eigenaresse rijd liever buiten, ik rij liever in de bak en vind het leuk om met hem te werken. Dat is toch een mooie taak verdeling.
Bijrijden is dus helemaal niet erg, maar je moet allebei af en toe flexibel zijn en dan gaat het goed!!!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:05

Ik rijd nu al vijf jaar een paard dat niet van mij is. Ik ben wel de enige die erop rijd, dus in hoeverre kun je dan spreken van bijrijden. Maar goed, ik heb dus ook nog nooit problemen gehad met de eigenaren. Ze zijn hartstikke tof. Ik mag alles met Codex doen, hem beschouwen als mijn eigen paard, en als het even niet gaat, dan hoef ik maar aan de bel te trekken. Ik ben dus heel tevreden. Voor Codex heb ik een iets minder aangename ervaring opgedaan, maar daar heb ik heel veel van geleerd en kijk ik ook met een positief gevoel op terug.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:29

haaiii

Ik rij nu ong. 3 jaar een pony dat niet van mij is en het gaat Supper!!
Al hebben we al wel een paar x wat moeilijkheden gehad over het geld enzo.
Maar ik rij een pony van 2 wat oudere mensen en die mman heeft niks geen verstand van paarden.
Dus hij had zoiets van ik doe der niks aan..
toen ben ik alles zelf gaan kopen en dat is zoo dom geweest want nou heeft hij zoeits van doe het dan ook zelf maar..
Maar gelukkig heb ik na veel gedoe al heel wat voor elkaar gekregen en we weten nou ong. wel wat we aan elkaar hebben duss Haha!:D
Ik ben erg erg blij met mijn ponytje en ik kan gwoon alles doen wat ik wil , Alle leuke dingen en ik hoef dus geen stal te doen ( al doe ik dat wel ) en niet buiten en binnen te zetten, niet te voeren en dus hoef ik er niet elke dag heen!! Heerlijk Haha!:D
Ik kan gwoon doen en laten wat ik wil Haha!:D

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:32

Ik ben ook alleen maar positief!
Heb een superbijrijdster....het is meer dat we samen 1 paard hebben!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:56

ik ben ook alleen maar positief over Linda (venissa op bokt) ik mag alles, maja het scheeld datwe naast de paarden ook zowat beste vriendinnen zijn he Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:33

Ik heb ook een geweldige bijrijder!
Toevallig kende ik haar van vroeger en kwam ik haar tegen op marktplaats.
Niets is haar te gek en alles kan. Ze is gek op Chinouc en het klikt echt tussen ze.
Ik heb echt een superbijrijder OK dan!

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:30

euhhhh babyboo.... je mag nix meer gheghe Tong uitsteken Knipoog