Verslag keuring CHEYENNE!!!! + foto's via link.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Verslag keuring CHEYENNE!!!! + foto's via link.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:04

Vandaag zijn we (Jennygirl en ik) met Cheyenne naar de AVS-keuring geweest in Bunschoten. Het was een erg gave en vermoeiende dag.

Vanmorgen voor 07:00 stond ik al bij Cheyenne aan haar staldeur te kloppen.....die lieverd lag nog te slapen op de grond, lekker warm in het stro verstopt. Ze kreunde helemaal toen ze moest opstaan...GEEN ZIN Haha! Even geborsteld, maar ze was de avond ervoor prachtig gewassen en gesopt, dus ze glom aan alle kanten.

Trailerladen en trailerrit ging echt geweldig weer!!! ZOOO BRAAF!!! Eenmaal op de keuring bleek Cheyenne het toch allemaal wel heeeel erg spannend te vinden.... Bloos! ....ze werd erg nerveus en leek net een stuiterballetje Haha! Alles was nieuw; veel mensen, veel paarden, veel herrie en drukte.....dat is nogal wat voor zo'n groene kleuter *LOL*

We hadden gelukkig een stalletje, waar ze kon ontbijten en bijkomen. Daar hebben we haar nog even glimmender gepoetst en toen op naar de voorring. Het stuiteren werd best heftig en veel rondjes draaien. Maar Jennifer had haar prima in de hand, ze is niet gek gaan doen verder.

De keuring zelf ging prima. Alleen het opstellen was dus stuiteren en niet stilstaan....jammer dan hoor. Ze hebben haar prima kunnen beoordelen en ze kreeg goed commentaar. En we zijn 2e geworden in de rubriek. Vooral op beenwerk en bewegingen scoorde ze goed!!! De jury voorspelde een zeer fijn rijpaardje in haar!!! TROTS Lovers Er zijn qua showtalent wel wat punten waar we aan moeten werken komende jaar (oa bespiering en het braaf aan de hand zijn en goed tonen voor de jury). We hebben dus goede leerpunten *LOL*

Voor foto's zie deze link op Rassenpraat (op pagina 6):

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=142309&start=125
Laatst bijgewerkt door Franca op 13-09-03 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:23

Leuk dat het zo goed is gegaan:j
Heeft ze nu ook een premie of predikaat gekregen of is dit alleen voor stamboekopname?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:36

Dit was een amateurkeuring (eigelijk vooral voor de lol) en er werden geen premies gegeven. Dat moet dan weer op een speciale keuring geloof ik. Stamboekopname was het ook niet; meer een presentatie van je paard en de kans om je eigen paard zelf voor te brengen. Mijn bijrijdsterr jennygirl heeft dat gedaan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:39

GEFELICITEERD hoor. Hartstikke goed dat het zo goed is gegaan!!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:42

Super dat het zo goed is gegaan joh! Ik vond het echt balen dat mijn lift naar Bunschoten niet door kon gaan Verdrietig maar goed, volgende keer beter! Jij hebt iig een fantastische ervaring op zak die ze je niet af kunnen nemen en de volgende keer doe ik echt mijn best om er bij te zijn hoor! Ik had die mooie dame van je echt graag in actie gezien. Enne...zijn er al foto's?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:51

Jasja, echt jammer dat je er niet was *LOL*. Foto's staan inderdaad al op Bokt!!!