De rijdende rechter op TV (met paarden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:54

Desiree schreef:
o komop sara! niet iedereen wil alleen maar predikaatrijke paarden om op te rijden! Ik denk dat dit paard gemakkelijk voor 2000 euro te verkopen is, dan hebben de mensen nog geen duur paard. En niet iedereen kan alleen maar op dure sportpaarden rijden. .


Nou ik denk dat de staleigenaar je als een geschenk uit de hemel ziet wanneer je met dat bedrag aan komt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:02

als ik zie wat er voor paarden gevraagd wordt in advertenties. Een beetje pony schijnt al tegenwoordig dat geld te moeten kosten! Weet trouwens een drachtige chronos merrie te koop die ook iets meer dan dat geld kost..... Dat is dan wel weer goedkoop.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:48

Ik denk dat die merrie goed te verkopen is.

Aan iemand die op zoek is naar een eerste paard en een HTK model zoekt om mee door de bossen te rijden bijvoorbeeld. Tis volgens mij ook een goede koop voor een manege.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:05

Ik vond dat hij dat paard nog behoorlijk lang had laten staan. Het verbaasde mij dat dat paard niet veel eerder verkocht is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:35

Billy schreef:
Aan de andere kant kan ik me de reactie van pa ook wel voorstellen.
Je kunt niet aan de gang blijven om onverantwoordelijke kinderen uit de oliebol te helpen.
.

hij had het misschien voor rebecca kunnen doen. Je kunt haar niet aanrekenen wat haar zus doet.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:45

Juridisch gezien was dit volgens mij een van de simpelste zaken.

Ik ken trouwens een manegehouder uit de buurt die hetzelfde heeft meegemaakt. Eigenaresse verdwijnt en heeft nooit meer iets van zich laten horen. Niemand kwam het paard opeisen en volgens mij heeft hij het dier nog wel 10 jaar (!) gehad.
Om enigszins uit de kosten te komen liet ie het dier meelopen in de manegelessen en heeft er zelf nog Z op gesprongen.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:35

heb het ook gezien en vond het best een leuk paard..
hihi dat kieffer zadel zou ik wel willen kopen voor 300 euro

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:36

Die andere was een Kadet ofzo volgens mij, die zag er idd een stuk minder goed uit Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:20

was een start-zadel, nieuwwaarde 200 euro Knipoog
Zag het meteen en vond zijn taxatie aardig hoog Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:32

Desiree schreef:
Maar het was wel een familie die van rottigheid aan elkaar hing. dat ze bepaalde zaken gewoon niet afhandelen. En toen rebecca hulp zocht bij haar vader trok hij OOK zijn handen er van af. hij had kunnen helpen, niet omwille van natasja, maar omwille van rebecca, het paard en de naam van de familie. Het is een mentaliteit die al bij de ouders te vinden is en die uitte zich ook in die ene dochter. En REbecca moet inderdaad maar eens leren dat dingen niet vanzelfsprekend zijn. Geld moet je verdienen, dat komt niet uit zichzelf.


Desiree, wat wij (gelukkig Knipoog ) niet weten is hoe vaak deze vader die onbenullen al uit de oliebol heeft gehaald.
Wie weet was dit al de zoveelste keer dat hij met dit wangedrag geconfronteerd werd (het zou mij niks verbazen dat dit niet de eerste keer was Boos! ).
En dan kan ik me goed indenken dat hij er geen zin meer in heeft, of misschien het geld er ook niet voor heeft.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 14:23

NU herhaling op de televisie!!!!!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:03

Ik heb net ook naar de herhaling gekeken. Wat ben je dan voor eigenaar als je je paard zo laat zitten!! Boos!
Het is logisch dat de staleigenaar het paard mag verkopen, maar ik vind het toch zo zielig dat het paard er de dupe van wordt!! (Ik kreeg ook een beetje het idee dat ze het paard wat minder te eten gaven. De staleigenaar maakte nl zo'n soort opmerking...dat er niet veel vlees meer aanzat ofzo). Net of dat paard er iets aan kan doen!

Ik hoop dat ze een lief baasje voor haar vinden.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:11

Desiree"]
[quote="sarabande schreef:
Maf verhaal hoor op tv. Uitslag was bekend, gewoon tijdvulling (rechter zijn vrouw rijdt ook paard heb ik vernomen)
Leuke bijverdienste voor Ino en DA.
En maak je geen illussies zon mislukte tuiger gaat, helaas voor de staleigenaar, gewoon naar de slager.

o komop sara! niet iedereen wil alleen maar predikaatrijke paarden om op te rijden! Ik denk dat dit paard gemakkelijk voor 2000 euro te verkopen is, dan hebben de mensen nog geen duur paard. En niet iedereen kan alleen maar op dure sportpaarden rijden.
[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens!!! Als je een recreatieruiter bent die gewoon lekker een paar keer per week een buitenritje wil maken, wat moet je dat met een superduur dressuurpaard met een mega-afstamming? Dan gaat het er toch vooral om of het paard lief en betrouwbaar is? Hoeft dan echt geen crack te zijn hoor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:11

MarianneR schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens!!! Als je een recreatieruiter bent die gewoon lekker een paar keer per week een buitenritje wil maken, wat moet je dat met een superduur dressuurpaard met een mega-afstamming? Dan gaat het er toch vooral om of het paard lief en betrouwbaar is? Hoeft dan echt geen crack te zijn hoor.


Zelfs een recreatieruiter wil lekker zitten en tuigpaarden zijn bewust gefokt om voor de kar te showen, daar hebben ze het bewegingsmechnisme voor.
Kijk maar eens wat de prijs van een tuiger is die niet kan showen. Prijs was terecht geschat.

Daarbij een paar keer een buitenritje is natuurlijk leuk, maar de rest van de dagen moet dat paardje ook eten en verzorgd worden, beslagen geent en ontwormd.
Kortom het houden van een paard kost veel geld, de aankoopsom is maar een heel klein aspect van de totale kosten. Dus kan je beter een paard kopen waar je lekker mee kan rijden.
Ras en afstammning vormen daarvoor een indicatie.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:33

Bij ons is laatst ook iemand van stal afgekickt.
Paard en zadel etc. zijn door de pensionhoudster inbeslag genomen.
Die zullen dus wel heel veel schulden gehad hebben!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:21

Ik heb het ook gezien

Volgens mij wou ze dat paard alleen maar hebben om door te verkopen zodat ze weer een beetje geld had Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:23

[quote="]sarabande
Daarbij een paar keer een buitenritje is natuurlijk leuk, maar de rest van de dagen moet dat paardje ook eten en verzorgd worden, beslagen geent en ontwormd.
Kortom het houden van een paard kost veel geld, de aankoopsom is maar een heel klein aspect van de totale kosten. Dus kan je beter een paard kopen waar je lekker mee kan rijden.
Ras en afstammning vormen daarvoor een indicatie.[/quote]
En toch is voor velen de aankoopsom een hekel punt. Ik ken genoeg mensen die daar heel erg op letten. Nu ken ik iemand die een merrie van 16 jaar heeft gekocht voor minder dan 1000 euro, terwijl hij een drachtige 11 jarige merrie kon kopen van 2500 euro. Zegt je dit genoeg? Ik zou dat zelf overigens niet gedaan hebben maar er zijn veel mensen die dat wel doen. en weet je, smaken verschillen. VEel mensen zijn onder de indruk van het front van een tuiger en die vinden zo'n dier veel mooier om op te rijden dan een rijpaard. En met zulke paarden wordt ZELFS ook nog vaak wedstrijden gereden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:43

Mijn vader en ik vonden de prijs voor de merrie veel te laag. Ik weet niet wat de afstamming is, maar de tuigers bij ons in de vereniging gaan toch echt weg voor hogere prijzen. Daarbij komt dat als de afstamming interessant is je er zo wat extra geld bij kunt tellen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:36

Ach, wie weet, misschien werd die prijs bewust laag gehouden,
uit sympathie voor de stalhouder?
Dat het dan leek alsof hem zelfs met de voor hem gunstigste
uitspraak nog altijd geen recht gedaan zou worden?

Verward

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:06

Botervlieg schreef:
Ach, wie weet, misschien werd die prijs bewust laag gehouden,
uit sympathie voor de stalhouder?
Dat het dan leek alsof hem zelfs met de voor hem gunstigste
uitspraak nog altijd geen recht gedaan zou worden?

Verward


en waarom zouden ze dat doen?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:11

Ik vond het niet eens zo zeer een tuiger, maar meer een gelders paard.
Het is voor zo'n paard een redelijke prijs.
Ik vind het niet weinig.
Als het dier goed zadelmak is, kan ie nog lang dienst doen als misschien een manege paard.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:28

Ik heb deze aflevering ook gezien en ben blij dat de staleigenaar in het gelijk is gesteld. Als je zo met je paard omgaat ben je het niet waard.

Vreselijk zulke mensen. Alleen ben ik één zo'n figuur toch wel een beetje dankbaar.

Lars zijn vorige eigenaresse verhuisde naar Zwitserland en belde een paar maanden later de staleigenaar op met de mededeling dat ze nog een fjordje bij hem had staan. Ja, nee dat was die man nog niet opgevallen...... of hij hem maar even wilde verkopen en dit wilde verrekenen met de stalprijs. De rest kon hij dan overmaken op haar rekening.......ben je dan gek of hoe zit dat.....

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:03

ik denk dat die pensionstalhouder het paard niet eerder 'durfde' te verkopen!In het verhaal had dat meisje uit egypte toch ook gezegd dat haar paard gestolen was toch????stel je voor dat je dat paard verkoopt en nooit meer duidelijk kan maken dat je hem niet gestolen heb ofzo(ik noem maar wat)dan zit hij nog meer in de problemen!Trouwens tuigers rijden best wel lekker!en ik bedoel als het woord tuiger op zijn papiertje staat wil nog niet zeggen dat hij ALLEEN maar een karretje kan trekken toch?een dressuurpaard kan ook springen!(misschien niet zo'n groot verschil qua bouw enzo maar ik bedoel maar!)en als ik mijn mening even mag geven: die brief heeft ze zelf geschreven!eerst een zielig verhaal met ik heb geen contact meer met mn zus maar ik offer mezelf op voor het paard en dan ineens een briefje krijgen!jaa daaag!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:41

Botervlieg schreef:
Ach, wie weet, misschien werd die prijs bewust laag gehouden,
uit sympathie voor de stalhouder?
Dat het dan leek alsof hem zelfs met de voor hem gunstigste
uitspraak nog altijd geen recht gedaan zou worden?

Verward

Nee Vlieg,

Rieele waarde heeft een paard niet.
Je kunt wel gaan vergelijken, wat iemand anders voor een dergelijk paard vraagt, maar in feite is het zo dat de waarde van een paard is dat, dat wat ie opbrengt bij de slager.
Niet gaan jammeren nu: Haha!
Stel je moet hem al la minuut kwijt, is dat de waarde.
De rest is wat de mensen er voor over hebben.
Ja het is allemaal oneerlijk, want een paard heeft al heel wat gekost eer ie 3 jaar is.
Ik ben blij dat wij niet in paarden doen van 20000, want , wie bepaalt nu eigelijk dat het een GOED paard is!