Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:50

Ik heb nu sind een weekje een van mn paardjes tk staan
tis jammer maar soms is de klik er gewoon echt niet ;(
Ik heb een 1 jarige ,goed bewegende haflinger met stamboom
is een paar maanden geleden ook gecastreert *D
Heb hem op marktplaats staan met het verhaal waarom hij weg gaat en er staat ook bij wat zn probleempjes zijn
waar hij overigens nu nog even op een andere stal voor staat omdat ze daar veel ervaring hebben met paardjes die bang zijn of bv agressief . Heb hem vorige week opgezocht en hij was heel veel vooruit gegaan. (staat ook in de adv) .

Krijg ik vandaag een mailtje met dit :Ik las uw advertentie over de haflinger, en zie hem wel zitten.
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een haflinger voor de zorgboerderij. Wij hebben op dit moment 2 pony's en 1 paard die in het begin ook heel erg bang waren voor mensen. Depony's waren waarschijnlijk eerder mishandeld, eentje is een jaarlinger en de hoeven waren zover vergroeit dat ze omhoog groeiden. Lopen deed hem erg pijn en probeerde constant te ontsnappen.
Maar na een paar keer een join-up en heel veel geduld en liefde zijn ze er helemaal over heen. Met de shetlander was het qua angst het ergste. Daar kon je echt niet bij komen, en zodra je hem aan het halstertouw had, hing hij bij iedere aanraking strak in het touw. Nu komt hij zelfs naar je toe om lekker te kriebelen.
Mocht je hem niet verkopen, zou je dan aan mijn ouders willen denken?
Zij hebben een heel laag budget, en of u hem dan zou willen schenken.
Groetjes xxxxx


Ik ben zelf niet de aller rotste dus vraag wat het budget dan wel want iets vd prijs af kan altijd :j


Krijg ik dit :
zij hebben op dit eigenlijk niets te besteden aan de aankoop van de pony's, dit doordat ze nog met een verbouwing bezig zijn.
Vandaar dat ik vroeg of u hem anders zou willen schenken. Misschien dat ik anders met een beetje geluk 100 euro kan lospeuteren, maar dan houd het wel echt op.


groetjes xxxxx


Wat ook nog wel leuk is om te weten is
dat de gene die gereageert heeft schijft dat haar ouders een zorgboerderij hebben maar dat haar email adress Handelstalxxx is :+

Anoniem

Re: Mensen die je paard voor een niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:52

Tja, dat soort zielige verhalen krijg je inderdaad vaak te horen als je een paard (of een ander dier) te koop hebt staan...

Ik vraag me dan altijd af: als ze het geld niet hebben voor de aanschaf, hoe zijn ze dan van plan om het dier te onderhouden?

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:52

En dat ze bij pony's met angst een join-up heeft gedaan.. Lijkt mij ook een raar verhaal.

Helaas hoor je dit heul vaak, mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten..

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:52

Je kan het altijd proberen toch? :)

en Nederlanders zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij ;)

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:52

wat apart! Heb je al gegoogled op de handelstal?

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:53

Ha ha, die is leuk. vanmorgen kreeg ik ook het mailtje op de advertentie van mijn paard. Bijna precies dezelfde.
Heb duidelijk aangegeven dat mijn paard geen knuffel paard is.

Dit is gewoon iemand die alle mensen af gaat denk...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:55

Ja heb er op gegoogled maar kon niks vinden dus zal wel iets van een louche handelaarster zijn ;)
Loody ik heb me paarden altijd gewoon voor de vraagprijs gekocht ... Als ik bv op marktplaats zit en ik zie iets leuks maar de prijs heb ik niet in de portomonee zitten dan klik ik weer verder :)

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:56

Femke schreef:
Tja, dat soort zielige verhalen krijg je inderdaad vaak te horen als je een paard (of een ander dier) te koop hebt staan...

Ik vraag me dan altijd af: als ze het geld niet hebben voor de aanschaf, hoe zijn ze dan van plan om het dier te onderhouden?


nou idd
ik zou mn paard ook niet aan dit soort mensen verkopen
als er een keer een dierenarts moet komen, hebben ze daar geen geld voor
neehoor gewoon geduld hebben totdat er wel goede mensen zijn die je paardje willen kopen :)

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:04

brrr.als ik dit zo lees vindt ik het bijna eng om straks mijn veulentje te gaan verkopen.want hoe weet je nu of iemand geschikt is.
ook al ligt de markt op z'n gat,ik doe zelfs een ongewenst veulentje niet voor 100 euries weg hoor.als iemand t echt wilt hebben betaald ie echt wel wat meer.
gewoon niet meer op reageren.

Missmoonie86
Berichten: 946
Geregistreerd: 17-06-10

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:09

Dat soort mensen heb je overal. Ik heb met mijn vorige paard ook maanden gewacht tot dat het juiste baasje voor haar kwam.. Geduld wordt beloond ;) Mijn paard staat nu bij een koppel die endurance rijden, en wat is nu fijner dat je paard bij mensen terecht komt die alleen maar buitenrijden?
Wacht gewoon geduldig af tot dat er echt een leuk baasje voor je haffie komt;)
Als ze vraagprijs al niet kunnen betalen dan lukt het met de dierenarts/onderhoudt al helemaal niet.

tamara45
Berichten: 233
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:13

Zo'n mailtje had ik vanochtend ook! Iemand zocht voor de zorgboerderij van haar ouders een jonge haflinger. Die zou dan samen met een 3 jarige (die van mij is 4) een huifbed gaan trekken voor gehandicapten (lijkt mij dat je daar doorgewinterde pony's voor zoekt en geen onbeleerde hele jonge pubbers).
De pony moest dan wel geschonken worden.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:14

Oeh tamara volgesmij was het dezelfde dan
ik stuur je even pb met het email adress en naam vd gene :D

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:14

niet meer op reageeren.....vind het een vage mail.
succes met de verkoop. ;)

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:15

Ja die mailtjes heb ik ook gehad voor mijn fjord.
We hebben een zorgboerderij, kunnen we haar voor de helft krijgen.
We hebben mail teruggestuurd, als je 5000 hebt voor een nieuwe auto ga je dan ook zoeken naar 1 van 10000.
Toen waren ze enigszins pissed, nou ja jammer.
Ik heb ooit wel eens een hengstveulen verkocht aan een zorgboerderij, die werd ook binnen 2 maand te koop gezet voor het bijna driedubbele.
Dus ik doe dat sowieso niet meer, als ze een pony willen hebben betalen ze maar een goede prijs en anders zoeken ze maar verder.

Judith09
Berichten: 63
Geregistreerd: 20-05-09
Woonplaats: Erica / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:15

ik heb precies hetzelfde....krijg ook zulke reacties op mijn advertentie

of mensen mailen gelijk wat is de prijs en wanneer kan ik ze komen ophalen...

nou uuhhh, wat dacht je van eerst is komen kijken voordat je iets aanschaft. Maar ja als ik dit terug mail hoor je er nooit meer wat van :S.
Laatst waren er bij ons ook mensen aan het kijken geweest, leek op het eerste gezicht serieuse mensen te zijn. Alles was afgesproken en de pony zou zaterdag worden opgehaald. Inmiddels de zaterdag voorbij en mensen opgebeld, zeggen ze ow we wouden net bellen, maar we hebben geen geld er momenteel voor... :( Ga dan NIET kijken en een pony kopen...

tamara45
Berichten: 233
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:16

Het was dezelfde :D

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:17

tja ik heb ook een pony te koop en wat voor vragen ik daar over krijg!!!

Het is een 2 jarige welsh pony, krijg ik de vraag of ze al zadelmak is :')

Zet ik er nadrukkelijk alles in ECHT ALLES wat ze kan, karakter en de hele mikmak komen ze nog met vragen waarvan je denkt ja hallo lezen!!!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:17

Rare mensen heb je toch. Als ze al geen geld hebben voor de aanschaf, hoe denken ze het dier dan te gaan onderhouden?

Ook dom om dan niet even een ander emailadres aan te maken trouwens :')

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:18

Tja is natuurlijk wel erg makkelijk om zo gratis paarden te scoren als je een verhaaltje over een zorg boerderij ophangt :(

tamara45
Berichten: 233
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:19

Maar ja als je dan niet zo snugger bent om je e-mail aan te passen :D trapt daar natuurlijk niemand in. :+

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:22

Idd nou goed dat we erachter zijn! ;)
En ik had nog zo in mn adv gezet dat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten niet hoeven te reageren !

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:23

:') Dusss... Rare mensen heb je toch op de wereld.. Zou pas écht leuk zijn als de betreffende personen dit topic lezen en weten dat ze dus door de mand gevallen zijn :D

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:26

irritant dat soort zielige verhalen. heb ik ook gehad,maar dan met een paard uit een duurdere klasse." geen geld,maar wel een goed tehuis... " ik zoek een goed tehuis met geld. wat als er een DA nodig is ?
kreeg er zoveel,dat ik het maar bij de advertentie heb gezet ; mensen met een laag budget gelieve niet te reageren....

Yvonne1313
Berichten: 364
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Mensen die je paard voor bijna niks willen kopen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:27

Tja wat moet je ermee, je schouders ophalen en op delete drukken denk ik dan maar.....

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:32

Ik vind het wel treurig dat zelfs in dit geval het nog zo zou kúnnen zijn dat het verhaal gewoon klopt. Dochterlief is volwassen en werkt ondertussen bij een handelsstal, maar helpt haar ouders (die een zorgboerderij hebben) door te reageren op marktplaats omdat de ouders zelf geen verstand van internet hebben. En tuurlijk reageer je dan op meerdere advertenties, het is immers nooit onmiddellijk raak. En ik kan me voorstellen dat een zorgboerderij geen vetpot is, dus uiteraard is het budget dan laag of hoop je een pony zelfs gratis geschonken te krijgen. Voor een goed doel hebben we immers soms nog wel iets over?

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou wel kunnen. Maar ja, hoe filter je de goeien er tussenuit als er ook kwaden op de wereld lopen?

Wat betreft dierenarts/verzorgkosten: dat iemand niet veel geld heeft voor de aanschaf hoeft niet te betekenen dat met dit soort zaken geen rekening is gehouden. Het kan juist zijn dat ze iedere maand netjes 200 euro opzij zetten voor de dieren, maar daardoor niet kunnen sparen voor de aanschaf van nog een pony/paard... 1000/1500 euro is gewoon best veel om in één keer uit te moeten geven.