Boekentip

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:15

Vanmiddag was ik even in de bieb en daar kwam ik een voor mij onbekend paardenboek tegen.
Het heet: Basisschool voor ruiter en paard en is geschreven door M.Barrau-Jacometti. Uitgeverij Eurocenter, ISBN: 90620401600.
Het is een theorieboek over dressuur maar ook over "gewoon" paardrijden. Oefeningen worden echt super duidelijk uitgelegd. Wat ik er tot nu toe door heen heb gebladerd is het echt een handig boek waar je veel van kan leren. Het is echt heel erg uitgebreid ook longeren en buitenrijden komt er in voor en alles wordt op een paardvriendelijke manier uitgelegd.
Het is wel een wat ouder boek (op de voorkant staat een tekening van Annemarie Sanders-Keijzer).


_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-08-14 16:22 ]</font>

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:38

Ik heb dat boek inderdaad ook en ik vind het ook een heel duidelijk boek met ook duidelijk uitgelegd hoe alles op ontspanning bereikt wordt en dat de langere weg van ontspanning uiteindelijk de snelste weg is. Heel duidelijk is ook de opbouw van de africhting in dit boek, een aanrader.