STELLING: veiligheid?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

STELLING: veiligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 14:06

Ok de stelling luidt als volgt:

Beter een paardrijles bestaande uit 6 ruiters zonder cap dan een les met 12 ruiters met cap.

Brand los!

Het is een klein research onderzoekje voor school, ik hoop dat jullie mij willen helpen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:08

Sorry dat ik het zo bot moet zeggen, maar deze stelling is dusdanig stompzinnig dat ik niet denk dat je er veel zinnigs op zult horen....

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:11

Whahaha, misschien in een draaimolen?

Goedgekeurd onderschrift :)

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:21

Ik snap ook de logica van deze stelling niet. Ook al heb ik privéles, als het paard waarop ik rij begint te etteren en ik lig ernaast, dan kan mijn lerares daar weinig aan doen. Tuurlijk, met z'n zessen heb je meer toezicht dan als je met z'n twaalven bent, maar ik denk niet dat dat nou zoveel verschil maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:22

Je plettert niet minder hard van je paard als je met z'n 6en rijdt ipv met 12.... Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:25

alleen kunnen er maar zes paarden over je heen walsen ipv 12 Extreme duivel

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:27

Sonja schreef:
Sorry dat ik het zo bot moet zeggen, maar deze stelling is dusdanig stompzinnig dat ik niet denk dat je er veel zinnigs op zult horen....


Dit dacht ik ook gelijk Schijnheilig .

Zowieso is 6 in een les beter en een cap opdoen is gewoon veiliger.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:29

beter een les waarin alle ruiters een cap dragen..... ongeacht hoeveel ruiters....

snap je stelling niet zo

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 15:45

Tsja ik weet ook dat het een beetje een vage stelling is. Ik heb 'm nou eenmaal gekregen dus kan er ook niets aan doen.
De bedoeling is dat we er in de klas een kleine discussie over houden. Maar ik denk dat het in dit geval niet echt een discussiepunt wordt.. of zijn er nog mensen met andere meningen dan dat je een cap op moet? Ongeacht hoeveel deelnemers per les?

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:47

misschien is het handig om met elkaar in de klas voor te stellen dat de stelling aangepast moet worden...hier kun je inderdaad niet veel mee....

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:01

vage stelling iid, maar als ik moet kiezen vind ik de caps belangrijker. en dan het liefst met 6 paarden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:06

Voor wie veiliger voor de instrukteur of voor de ruiters?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:41

Tja wat is beter............. Haha!

10 ruiters die kunnen rijden, en rijden op een moeilijk paard,

of

10 ruiters die niet kunnen rijden, en die rijden op een makkelijk paard ??

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:02

hahaha nou kunnenwe wel massaal vreemde stellingen gaan bedenken
*liever 10 paarden in de lucht dan 1 op de voet*

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:04

Ik snap denk ik wel waar je heen wilt, dus doe mij maar het eerste in beide gevallen.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:22

Ik kies dan voor 12 ruiters met cap. Die cap vind ik wel belangrijker dan die 12 ruiters, waardoor je ietwat minder aandacht krijgt.
Of je nou 1/6e deel aandacht of 1/12e deel aandacht krijgt, dat is niet genoeg om snel in te grijpen als er iets fout mocht gaan.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:15

Okeeee, wat dachten we van 6 ruiters en toch met cap?
Overigens snap ik niet dat mensen nog zonder cap rijden. Ik reed vroeger altijd al met cap. Heb sindsdien gehoord van een aantal ongelukken over hoofdletsel door afwezige cap. En een keer een vrouw die een cap ook "niet stylish" vond na een flinke bok met haar hoofd tegen de bakrand zien slaan. Niet prettig.
Dus mensen die nog zonder cap rijden, zet dat ding asjeblieft op! Je hoofd is het kwetsbaarste gedeelte! Daar zit je computer! Bescherm die asjeblieft!
*einde van deze mededeling* Knipoog

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:10

Ook ik vind de stelling een beetje krom. Maar als ik dan toch moeten kiezen, dan ga ik voor de cap.
Als je valt, dan kun je die maar beter ophebben, of je nu met 6en lest of met 12en.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:11

Nou ik ga dan maar gewoon voor de kwaliteit van m'n les, dus ik ga voor de groep van 6 zonder cap. Mij een biet of iemand een cap op heeft, als ik het karretje maar niet hoef te douwen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:19

Wat een onozele stelling,
trouwens, als er maar 6 in die les rijden blijven er toch nog 6 caps over?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:28

naar mijn mening is er geen goede rede om geen cap op te hebben. Dus dat is al geen discussiepunt.

Blijven alleen die 6 of 12 ruiters over. Dan kies ik natuurlijk voor 6... Maar dan wel 6 die kunnen sturen. Anders liever die groep van 12.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:50

Hangt ervan af. Als je 12 paarden in de bak hebt lopen, hebben ze minder ruimte om er vandoor te gaan. Dan ga ik wel even uit van 12 manegepaarden, die niet allemaal tegelijk aan de ren gaan Haha!.

Als die 12 ruiters ook nog eens een cap op hebben, dan is dat het veiligst.

Dus: beter 12 ruiters met cap, dan 6 zonder cap.

Bij dit antwoord ga ik er vanuit dat het om manegeruiters gaat die op manegepaarden rijden die elkaar dus allemaal goed kennen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:55

Hoe meer paarden, hoe minder plek om te vallen Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:09

ik denk dat ik een heeeeeeeeel klein beetje het idee achter de stelling snap.

(heb lang op een manege gereden, er in pension gestaan en manegeles gegeven)

in een groep met 1 manegepaarden, en er schfrikt er 1 dan heb je 12 paarden die over de zeik zijn en van de 12 ruiters valt de helft eraf, 1 of 2 van die 6 mensen heeft iets 'ernstigs'

heb je 6 ruiters en 1 paard schrikt, heb je 6 paarden die een bokje geven en wegrennen, 3 ruiters die vallen en 1 of geen ruiter die iets 'ernstigs' heeft.

ik zou zeggen 6 ruiters MET cap in een les is veiliger Knipoog

ik heb weleens met mn paard in een manegeles meegereden, 10 manegepaarden 5 eigen paarden, 1 eigen paard bokte, er lagen 5 manegeruiters van hun paard, terwijl de eigen paarden amper reageerde op t paard dat bokte

manegepaarden kennen elkaar en als er 1 paard(in dit geval een pensionpaard dat ze dus wel een beetje kennen) schrikt, dan zijn ze allemaal over de zeik, en de meeste manegeruiters kunnen een flinke bok niet uitzitten of een paard dat plotseling omdraait, ze liggen er vrij snel vanaf.

dus ik denk dat je met 6 paarden in een les minder kans op ongelukken hebt, omdat er minder paarden zijn die kunnen schrikken.

maar je moet ALTIJD een cap op hebben, zeker manegeruiters, die zitten vaak wat minder stabiel, zeker de volwassenen die pas op latere leeftijd hebben leren rijden(ik mocht met mijn paard ook niet meer in de lessen meerijden, teveel mensen vielen eraf omdat die van mij weleens op de bakrand ging staan of opzij sprong;) )

dus ja de groep van 12 ruiters met cap, zullen misschien wat vaker vallen dan de groep van 6 ruiters, maar je hoeft maar 1x pech te hebben en met je hoofd op de bakrand te vallen of een hoed op je hoofd te krijgen, dus t is veiliger om altijd een cap op te hebben.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:30

Voor de verzekering mogen maximaal 12 mensen in 1 les rijden
het is voor de verzekering ook verplicht dat iedereen een cap op heeft.

je kan dus beter 12 mensen met cap hebben, want dan wordt je tenminste gedekt door de verzekering (ik ga er vanuit dat de manege verzekert is)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 37 bezoekers