Gisteren bij vorige pony wezen kijken :'-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 12:43

Randy: Ja dat weet ik hoor. Lachen Ik hoop gewoon dat ze haar leven niet op een manege hoeft te slijten.

Richtje: Ja idd als ik ook de ruimte, tijd en geld had zou ik haar ook terugkopen. Helaas is dit niet zo...Ik hoop dat n.a.v. deze topic iemand haar een kans wil geven.
We zien het wel, ik hoop gewoon dat ze nog goed terechtkomt, want ze is inprincipe echt de moeite waard. Ze is nog zo jong, je kan er nog alle kanten mee op. Maar ja hoe ze er nu uitziet weet ik niet of mensen daar doorheen kunnen kijken.
Toen ik haar kocht zag ze er ook niet uit, maar wat een verschil toen ik verkocht. Niet te herkennen bijna. Dus ik heb hoop! Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:29

wat vreselijk zeg!je zal t maar zien echt vreselijk helaas heb ik geen tijd/geld om de fjord te kopen maar ik hoop echt heel erg dat t een goed huissie krijgt.. maar ben je niet kwaad op die vrouw geworden dan?

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 13:36

Tja wat moest ik dat zeggen? Ik heb gezegd dat Tammy veel te dik is en dat dat slecht is. Maar die mensen waren zo lomp, dat snapten ze vast niet. Ze zei n.l. ook: Ja toen ik haar net had liep ze nog netjes aan de teugel! Blond Ja en nu is ze door jou verziekt dacht ik erachteraan.
Ze zegt het zelf!? Frusty
Echt vreemd. Blond
Maar laten we me haar hopen dat het goed met haar komt...t'is zonde van z'on jong dier...Stomme mensen...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:52

Jeetje wat een lui zeg. Ik hoop van harte dat ze een nieuw lief baasje vindt! Mijn god wat kunnen sommige mensen een paard verzieken zeg Boos!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:48

Ja ik weet het deedee...dat kan je je haast niet voorstellen he?
Ik zag in je profiel dat jij oook ene fjord hebt van Fjellwin! Tammy is ook van Fjellwin. Mooie fjord is dat he?
Die red Bull van jou is stoer! Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:27

Relly schreef:
Tja wat moest ik dat zeggen? Ik heb gezegd dat Tammy veel te dik is en dat dat slecht is. Maar die mensen waren zo lomp, dat snapten ze vast niet. Ze zei n.l. ook: Ja toen ik haar net had liep ze nog netjes aan de teugel! Blond Ja en nu is ze door jou verziekt dacht ik erachteraan.
Ze zegt het zelf!? Frusty
Echt vreemd. Blond
Maar laten we me haar hopen dat het goed met haar komt...t'is zonde van z'on jong dier...Stomme mensen...


Dit klinkt een beetje onwetend. Niet minder erg voor het paard maar misschien wel een verklaring.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:42

Relly, heb je je pony direct aan deze mensen verkocht of via een tussenpersoon (handelaar ?) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:01

Wat vreselijk zeg! Verdrietig Maar je mag toch niet eens op een paard als je meer dan 100 kilo weegt???

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:44

Echt vreselijk!!! Heb je wel eerst gekeken of ze goed terecht kwam?

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 08:46

Richtje: Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn verdorie met haar naar keuringen geweest dan weet je volgens mij best wel hoe een paard eruit moet zien en wat ie ong. moet wegen. Verward

Oscar: Nee, ik had haar aan een leuk gezin in burgh haamstede verkocht en ze zouden haar noooooit meer weg doen. Fout dus, ze hebben haar denk ik een jaartje gehad en toen weggedaan. Ze hebben tammy geruild tegen de pony van de mensen die haar nu dus hebben.

Sammm: Volgens mij kan het wel als je een stevige, grote fjord hebt. Fjorden zijn heel sterk en kunnen grote lasten dragen.
Maar tammy is een fijne kleine fjord die nog in de groei was! Dus ze is én te zwaar voor zichzelf én dan gaat er ook nog eens zón dikke vrouw opzitten. Daardoor zijn heel haar voorbenen vergroeid en is ze gaan "maaien". Ik las vandaag in de spits ( krantje bij de metro ) dat dikke mensen hun dieren ook vetmesten. Dat blijkt idd maar weer. Boos!
Laatst bijgewerkt door Relly op 10-09-03 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 08:47

Sting schreef:
Echt vreselijk!!! Heb je wel eerst gekeken of ze goed terecht kwam?


Zie mijn reactie aan oscar. Lachen

Waterkip
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:45

jeetje wat vervelend zeg!
wat bof ik dan maar weer met ineke2, waar mijn oude pony heen is...

heb je de foto's al?

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:36

Waterkip schreef:
jeetje wat vervelend zeg!
wat bof ik dan maar weer met ineke2, waar mijn oude pony heen is...

heb je de foto's al?


Gelukkig is jouw pony wel goed terecht gekomen! Lachen

De foto's heb ik morgen of vrijdag dus ik hoop dat ze er begin volgende weke opstaan. Het zijn n.l. normale foto's en niet met de digi gemaakt.
Dus ze moeten eerst ingescant worden etc. Sorry dat het zo lang duurt maar begin volgende week kunnen jullie zien hoe ze eruit ziet. Boos!
Let trouwens maar niet op mijn rijstijl dan hoor. Haha! Ik heb al iets van 3 jaar geen les meer gehad en ong. 1 jaar geleden voor het laatst echt gereden. Dus mijn stijl is pet. Bloos
Maar dan nog, ik kan een paard nog wel laten lopen, nageeflijk rijden etc. En dat ging bij haar niet.
Maar volgende week kunnen jullie het allemaal zien. Lachen

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 11:22

Relly schreef:
De foto's heb ik morgen of vrijdag dus ik hoop dat ze er begin volgende weke opstaan. Het zijn n.l. normale foto's en niet met de digi gemaakt.
Dus ze moeten eerst ingescant worden etc. Sorry dat het zo lang duurt maar begin volgende week kunnen jullie zien hoe ze eruit ziet. Boos!


De foto's staan er vrijdag of van het weekend al op, want ik heb gewoon een scanner hoor .

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 11:37

Heee mooi! Ik dacht dat moet ik zelf doen! Hartstikke fijn hoor! Thanx! LachenNou dan kunnen jullie dus eerder de foto's zien. Lachen

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:46

Sneu hoor! Maar ja...'t is hard, maar de waarheid is en blijft:
verkocht=verkocht!!
Ik heb het ook een keer meegemaakt en het is simpel: je kunt twee dingen doen: verkopen en hopen dat het goed gaat of gewoon niet verkopen. Het enige wat je kunt regelen is dat je bij doorverkoop recht van eerste koop hebt, maar zelfs dat is in de praktijk niet altijd even simpel.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 12:56

Kendra schreef:
Sneu hoor! Maar ja...'t is hard, maar de waarheid is en blijft:
verkocht=verkocht!!
Ik heb het ook een keer meegemaakt en het is simpel: je kunt twee dingen doen: verkopen en hopen dat het goed gaat of gewoon niet verkopen. Het enige wat je kunt regelen is dat je bij doorverkoop recht van eerste koop hebt, maar zelfs dat is in de praktijk niet altijd even simpel.


Ik weet dat dat zo is kendra. Maar het blijft idd sneu. Verdrietig Ook is het feit dat ik haar heb verkocht omdat ik haar niet kon meer kon betalen nog steeds zo.
Dus terugkopen is geen optie. Ik hoop gewoon dat ze nu wordt doorverkocht aan iemand die haar wel goed behandeld. OK dan!

Misschien als de foto's Cheese! erop staan ze toch bij iemand in de smaak valt. Je wete het niet he? Maar hopen kan altijd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:35

He bah, dus je dacht dat de pony goed terecht zou komen, en toen hebben die mensen haar weer doorverkocht ?
Dat is echt zwaar ellendig.
Als je je paard zomaar op de bonnefooi verkoopt dan loop je dit risico, maar in jouw geval is het duidelijk anders gegaan.
En dan is het dubbel zo zuur.
Ik hoop echt dat er snel een goed baasje voor haar gevonden wordt !

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:11

och gud, ik zal maar eens een flink gesprekje met die vrouw gaan doen Schijnheilig
want zo dik is echt niet normaal

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:40

Relly schreef:
Ook is het feit dat ik haar heb verkocht omdat ik haar niet kon meer kon betalen nog steeds zo.


Dan is het dubbelzuur...
Ik hoop voor je dat ze nu wel ergens goed terechtkomt - maar vind 2000 euro best wel een hoge prijs voor een paard dat er op dit moment niet helemaal jofel uitziet en staart- en maneneczeem heeft, dus ben echt wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren! Je moet er maar het beste van hopen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 09:23

Hai allemaal. Ja het is zeker zuur. Boos! Ik dacht idd dat ik haar een goed thuis had gegeven. Dat die mensen haar hebben doorverkocht is al niet leuk. Maar aan zón dikke vrouw? Ze snapten zelf toch ook wel dat ze veel te dik is voor tammy?
Maar helaas, blijkbaar niet. Verdrietig
2000 euro is idd veels te veel voor haar! Want weet je wat ze nou hebben gedaan?
Ze hebebn het stamboek opgebeld en gevraagd wat ze konden krijgen voor een fjord met eerste premie. 2000 euro dus.
Maar ze hebben er natuurlijk niet bijverteld dat ze moddervet is, staart en maneneczeem heeft en maait met haar voorbenen. Boos!
Ja zo kan je voor elke fjord wel 2000 vragen.
Niemand zal haar kopen voor die prijs. Ik zou er maximaal maar 1000 voor geven. Op marktplaats staan alle fjorden, met of zonder premie voor maximaal 1200 te koop. Maar de meesten rond de 800/900 euro. En dat is ook ene normale prijs voor een fjord. Dus als ze deze prijs aanhouden zal ze daar voorlopig nog staan. Verdrietig
Het is niet eerlijk...Huilen

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:33

Hier dan de foto's van Tammy, Relly en bij de opzadelfoto de eigenaren:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:44

Ik wou iets zeggen over die nieuwe eigenaar maar doe het ook maar niet, stel je voor dat iemand hier haar kent Haha! . Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:16

Kendra schreef:
stel je voor dat iemand hier haar kent

Daarom heb ik ook maar een foto geplaatst waar het gezicht niet echt duidelijk is Knipoog .

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:24

hoi,
dit moet je echt veel verdriet hebben gedaan je eigen pony zo terug te zien terwijl je d8 dat je haar aan een goed gezin verkocht. wat een nare mensen bestaan er toch op de wereld die verdienen gewoon geen pony!!!

veel succes er mee