Zelfbeheersing... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:32

Oh wat een herkenbaar verhaal! Allebei mijn sportpaarden kunnen wel eens het bloed onder je nagels vandaan halen.
Bij de ruin kan ik dan wel eens uit mijn slof schieten en hij is dan meteen onder de indruk en loopt braaf verder. Maar met de hengst moet ik me soms echt inhouden want als ik die over de zeik help en soms moet het wel eens als hij loopt te kwallen. In dat geval ben ik nog niet jarig, mijn acties worden gelijk beantwoord met bokken, steigeren en racen en vooral niet doen wat er gevraagd wordt. Ook later op stal is hij dan nog pissig. Wel probeer ik altijd positief af te sluiten, hoe moeilijk dat ook is. Ik neem dan een oefening waarvan ik weet dat hij die normaal zou moeten uitvoeren en dit werk ik dan rustig uit. Doet hij in 1 keer braaf wat ik vraag dan geef ik hem lange teugel en probeer het de volgende dag meer uit te bouwen. Ik moet dan ook echt niet doorgaan want dan gaat het fout. Meestal is ie dan de volgende dag een stuk fijner te rijden!
Ook ik voel me altijd heel schuldig maar inderdaad met een lekkere appel en wat wortelen zijn zij het zo weer vergeten.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:50

tja dat kan iedereen overkomen, maar om het te voorkomen zou ik de volgende keer lekker wat anders gaan doen met hem als je bij het losrijden al voelt dat het mis zou kunnen gaan met je zelfbeheersing.. bedoel niet dat als ie eens nie luisterd je maar wat anders moet gaan doen, maar als je het idee hebt dat je je zelfbeheersing gaat verliezen kun je beter wat anders gaan doen... en tot 100 tellen natuurlijk Knipoog