Even gevoeld....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Even gevoeld....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 07:30

Zie ook: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=149915

Sinds 4 maanden rij ik niet meer op mijn eigen paard. De reden is dat het tussen ons gewoonweg niet klikt. Nog steeds vind ik het een geweldig dier en een beauty om te zien. Ze wordt nu door iemand anders gereden die heel goed met haar overweg kan; ik rij nu 'tijdelijk' 1 van haar paarden, waarmee ik ook start.

Omdat ik mijn paard wil verkopen, wilde ik wel even weten hoe ze nu voelt. Je ziet altijd wel iemand anders erop maar toch wilde ik het gevoel even krijgen.
Dus... eerst even gelongeerd. Dat ging hartstikke goed, alsof ik 2 dagen daarvoor nog had gereden/gelongeerd. Daarna er even op geweest. Het ging werkelijk hartstikke goed. Ze gedroeg zich keurig en ook tijdens het rijden voelde het alsof het kort geleden was dat ik er voor het laatst op zat.
Gelukkig voelt ze nog steeds lekker soepel en laat ze zich goed bewerken. Ik heb een klein half uurtje gereden.

Ondanks dat ik een lekker gevoel van het rijden had, werd het toch weer bevestigd dat dit toch niet het paard is dat goed bij mij past. Ik denk dat ik met heel veel lef, inzet en volhouden best iets zou kunnen bereiken, maar ik denk dat ik niet gelukkig zou zijn, niet zo gelukkig als met een ander paard.
Raar is dat, eigenlijk. Maar aan de andere kant wel heel fijn, want ik was van tevoren een beetje angstig dat als het zo goed zou gaan, ik zou gaan twijfelen of ik haar wel zou willen verkopen. Ondanks dat het zo goed ging, heb ik geen twijfel over mijn besluit.
Wel vind ik het nog steeds heel erg jammer omdat het gewoon een heel mooi en lief paard is dat heel goed kan bewegen.

Er zijn wat foto's gemaakt, maar die zijn helaas te donker (het was al schemerig en ik reed in de binnenbak, en dat met een zwart paard, dan zie je alleen nog maar een sjabrakje en wat bandages voorbij komen).

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:41

knap hoor dat je zo zeker weet wat je besluit is. Ik vind toch al dat het zo vaak voorkomt dat mensen een paard houden die helemaal niet bij hun past alleen maar omdat ze hem niet willen verkopen. Aangezien bijna al je tijd en geld erin gaat zitten vind ik dat je een paard moet hebben wat helemaal bij je past.
veel sukses

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 08:02

Ik heb dan ook écht een jaar gedaan over het besluit. Een half jaar geleden wist ik het eigenlijk wel. Ik kwam toen op een nieuwe stal en de eigenaresse is mijn paard gaan rijden. Ik hoopte nog even dat het aan het paard zou liggen, maar het blijkt toch aan onze combinatie te liggen. Nu is ze weer gecorrigeerd (ik reed niet consequent genoeg meer, waardoor ze van alles ging uitproberen) en dus verkoopklaar.
Je hebt gelijk wat het geld betreft: ze heeft me in dat jaar dus ook bakken vol gekost om uiteindelijk je droom aan diggelen te zien vallen. Helaas, maar ik denk gewoon gelukkiger te zijn met een ander paard.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:22

Mooi paard trouwens zeg! OK dan! (even in je profiel gekeken).
Je kunt duidelijk in je bericht opmaken dat je achter je keuze staat. En dat is heel goed.
Je komt in de toekomst vast en zeker je droompaard tegen! Knipoog

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 08:43

Oh ja hoor, dat nieuwe paard dient zich vanzelf wel aan. Van iedere ervaring leer je weer, alhoewel ik met mijn merrie ook dacht dat zij hét was waar ik naar zocht. Maar goed, een goede leer voor de volgende keer! Sinds deze keer weet ik dat ik voor mezelf niet moet vallen op paarden met 'liefde op het eerste gezicht' want dat was (en is het eigenlijk nog steeds) zo met dit paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:52

hoi Randuy ja ikken dat als de klik er niet is het doet pijn maar als je beslist weg te gaan en je heb alles geprobeert is dat een hele opluchting en kan je weer vertrouwen in je andere paard krijgen....