eerste keer M2

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 09:30

Afgelopen zaterdag wedstrijd gehad. Ik was al bang dat het erg nat zou zijn, en dat *** dus vreselijk zou gaan glijden (achter geen ijzers). Dat natte viel eigenlijk wel iets mee. Alleen was het gras veel te lang, en dus was het toch nog glad. op zich liep ze heel fijn, tot het galop gedeelte zou ik een winstpunt hebben gehad. Alleen de galop.... Een B paard zou zich er nog voor schamen..
Het aangalopperen ging nog wel, de middengalop erna ook, maar de contragalop ging helemaal de mist in. Ze ging glijden, toen sprong ze over, en ging terug naar draf. Daarna kreeg ik haar niet meer in galop. Net voor ik weer in draf moest ging ze wel weer in galop, maar ja.
De tweede galop was net zo hopeloos. 4 en dus voor het galopstukje.
De tweede proef hetzelfde verhaal. Toen was het ook nog volte 10m in galop, wat een mislukt vierkant werd. en weer die contra. Ze durfde gewoon niet te galopperen.
resultaat: 149 en 143. en 7ens voor de travers, schouderbinnenwaarts, keertwending, en middendraf. Verder dus goed genoeg, voor de eerste keer M2.
Hopelijk gaat het volgende keer beter, zonder glijpartijen, en anders wordt het indoors!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-08-13 11:21 ]</font>
Laatst bijgewerkt door Nuage op 10-07-11 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek gebruiker naam verwijderd

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:49

netjes gedaan helemaal voor de bruine zo jong nog en dan zo snel door die M1 heen ik ben jaloers hoor! Voorlopig heb ik nog geen 1 punt Lachen

Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem ik heb helemaal geen ijzers en in dit weer zondag starten brrrrrr ik ben nu al zenuwachtig voor het bochtje in galop bij A afwenden of C link/recheterhand.
Volte 10 mtr overleef ik meestal wel met hem....

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:19

Lachen Ik galopeer zelf ook niet in de wei. De laatste keer dat ik dat deed was Berber een week stijf en ik had een zware hersenschudding Boos!
Berber gleed uit op een grote volte, gleed uit en lag languit. Ik vloog door de lucht en bezweek. Ik kwam een half uur later pas bij en Berber bleef de eerste 10 minuten als een ezel staan, die had ook een aardige opdonder gekregen.
Galop is voor mij in de wei heel voorzichtig een klein stukje rechtuit en anders niet!
Laatst bijgewerkt door jantina op 06-01-05 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 13:05

Pfff..ja, dat kan ik ook snappen, heb ik ook eens met Marillion gehad...zelf word je ook bang om te glijden, das echt niks.
Maar hee...7ens voor de travers.... Kwijl !!!!
Goed gereden toch?!?!??!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 13:28

best wel tevreden over de 7ens voor de travers inderdaad Party!! , zeker omdat ik ze nog maar weinig in draf had geoefend (begin er altijd mee in stap, makkelijker voor het paard om te leren). Maar jee, wat baalde ik dat die galop zo prut ging. Potver. ik heb nu 4 wedstrijden gereden met haar, en alle 4 de keren is ze onderuit gegaan. Dankzij die *&(^MI proeven was ze het vertrouwen al een beetje kwijt (met op G in galop, dan links en gelijk een volte 10m, en gelijk daarna van hand veranderen. ) Ik hoop echt dat ze volgende keer niet weer bang wordt. Ik rijd bijna altijd op de wei (als het nat is met stiften voor), dus op zich loopt ze wel op gras. Wheeh, ik baal. Had liever nog een paar 6en gehad, dan had ik mijn eerste puntje vast binnen. Nou ja, het paard kan er weinig aan doen natuurlijk.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 13:33

NEtjes hoor, ik wou dat ik in de M2 mocht rijden, en dat het nat was ja, pech Frusty Maar als er toch goede stukken in zitten, zou ik me daar maar niet te druk om maken,

De volgende keer ben je gewoon No 1 Haha!

groetjes en veel succes nog,. Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:14

jammer van die galop zeg, maar op zevens voor de M2 onderdelen mag je wel trots zijn. Volgende keer hopelijk wat droger weer, en idd anders maar wachten tot 1 oktober. Staat ze bewust achter niet op ijzers? Ik zou niet graag buiten dressuren (en al helemaal niet springen) zonder schroeven in.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 14:28

De eigenaren durven haar achter geen ijzers onder te doen, omdat ze een hengstveulen heeft. Merries willen nog wel eens een tik uitdelen als ze te veel besprongen worden door de kleine. Vandaar dus.
Ik ben er niet echt blij mee, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ze dat niet goed aandurven. Eeen ijzer komt toch wel wat harder aan dan een blote voet.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 19:36

Ik ken het probleem, dat omspringen in contra-galop.Ik heb bij mijn paard wel stiften in. Maar als hij maar iets voelt, dat het glad is, springt hij om.
Binnen heb ik het bijna niet. Nog een maandje of zo en dan beginnen er weer binnenwedstrijden. Succes.

JurgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:37

De eerste proef zag er idd goed uit tot de galop Janna. Jammergenoeg heb ik de tweede niet gezien. Maar je hebt nu wel de meid gezien die drie keer in de week langs je huis fietste...haha. We meeten vast nog wel een keer! Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie