´t is hier fantaaaasties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

´t is hier fantaaaasties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 21:58

Zoals jullie misschien weten zit ik in Ilindra´s huis op te passen (op wie eigenlijk *LOL* )en een 'klein' verslagje leek me op zijn plaats.

Maandagavond zijn we hier aangekomen zonder paard en dinsdagochtend om kwart voor 6 ging de wekker al weer. Om half 7 vertrokken we richting ons werk. Ik deed er anderhalf uur over naar Leiden en Marco naar zijn bedrijf een uur en een kwartier. Viel dus alles mee.
Dinsdagmiddag ben ik na een bezoek aan de hoefsmid met Fitz ri Kootwijk vertrokken en toen was ik minder blij, ik belandde in 7 km file Boos! Van rijden kwam dus dinsdag helaas niets meer.

Gistermiddag had ik wel een paar uur vrijgenomen en ook toen had ik weer pech: chaos rond Amsterdam, dus dat kostte me weer behoorlijk wat tijd.

Maar om 5 uur was ik dan toch in Kootwijk en na het vragen van een routekaartje gingen Fitz en ik op weg.
Best onhandig in je eentje op pad met een niet-recreatiepaard Knipoog

Hekken??? Daar ga ik (lees Fitz) dus echt niet voor stilstaan. Paddestoelen met nrs? Die lees je maar al pirouettedraaiend erom heen.
Bosjes bloeiende hei? Wow, daar moeten wel echt enge kabouters in zitten. *LOL*
Kortom, Fitz maakte leuke sprongen op plekken waar het vooral niet gevraagd werd. Uiteindelijk ben ik anderhalf uur weggeweest en bleek ik bij terugkomst niet aangesingeld te hebben Bloos! , dus mijn gelpad ben ik onderweg ergens verloren.
Als iemand nog een gelpad vindt in de omgeving van Kootwijk, hier zit de eigenaar Huilen

Vandaag eerst naar de Heja en even een alternatief bontje gekocht en vliegenspray. Daarna gingen we op pad.
We zijn Marco en ik. Marco ging op de mountainbike van Lia, (super Lia OK dan! ) en ik op Fitz.
We hebben zoveel mogelijk de menroutes aangehouden omdat daar goed te fietsen is. Het is hier echt schitterend, ik kan iedereen deze omgeving aanraden!

Vandaag had ik besloten om zonder slof naar buiten te gaan en dat was dus geen goed plan. Boos!
Ik dacht dat Fitz nodig moest plassen dus ik steeg even af. Helaas Fitz wil nooit plassen onder de man dus toch maar weer erop. Daarna begon het feest: hij wilde niet meer de kant op die wij in gedachten hadden en had besloten de andere kant op te gaan. En als Fitz iets in zijn kop heeft dan kun je het dus wel vergeten. Hij liet even zien hoe goed hij op zijn achterbenen kan staan, pakte het bit vast en rende de tegenovergestelde kant op.
Uiteindelijk had ik hem de bosjes ingestuurd en ben daarna (sorry mensen) ongelooflijk boos geworden. Gelukkig pakte dit vandaag wel goed uit en liet hij zich overtuigen dat we echt ri Kootwijk moesten en niet ri Nieuw Milligen.
Na dit kleine incident heb ik het varken nog even flink laten galopperen. Wie praatjes heeft die mag dat laten zien Haha!

Al met al had ik toch heerlijk gereden maar morgen gaat de slof er weer aan!!

Lia, het bevalt ons hier prima, wil je niet nog een weekje langer op Ameland blijven Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:01

Hahaha die Fitz wat een mafkees is die knol van jou toch ook he! Een toppaard tussen de hekjes en dan in het bos een grote bende d'r van maken en lekker keten! *LOL* Hihi, die heeft dus ook echt een vakantiegevoel
Geniet er maar lekker van met z'n allen! Veel plezier!!!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:06

t Is daar echt fantastisch. ik ben al een paar keer bij Albert en Lia geweest, en heb 2x op Händell gereden daar, maar de natuur is echt buitengewoon.
Wij hebben daar toen 's avonds ook zwijnen en herten gezien. Echt geweldig.
Maar als ik mijn stadspaard nog eens meeneem ben ik bang dat we dezelfde taferelen krijgen als jij met fitz.
Heel veel plezier nog.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:30

Ook ik heb vorig jaar kennis mogen maken met de prachtige omgeving daar; op de BBQ hadden een aantal mensen bedacht dat we daar wel eens op de hei konden gaan wandelen Tong uitsteken !!
Nee, zonder gekheid, het is daar echt prachtig en ik kan me dus goed voorstellen dat jullie het reuze naar je zin hebben !! Veel plezier nog, de resterende dagen !

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:04

Leuk he, buitenritten!!! Blijven oefenen he?;)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:26

Wow, ondanks Fitz z'n taferelen klinkt het heerlijk daar! Veel plezier nog verder!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:29

Klinkt goed! .

Veel plezier komende dagen. Het weer zit je in elk geval mee dus dat kunnen mooie ritten worden.

(en nu alleen Fitz nog overtuigen dat hij buitenritten ook best leuk vind Haha!).

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:59

Fijn dat Fitz ook zo meewerkt aan het 'lang-leve-de-vrijheid-hier'-gevoel......... Het lijkt me wel een heerlijke omgeving om te rijden!

Ik hoop dat ik er ook nog eens ooit aan toekom Haha!

Veel plezier!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:04

Jammer dat ik niet kon komen met mijn brave jodocus..... (die ik toch ook niet zonder slof rij als hij de weg rechtuit ook niet meer ziet zitten).

Lijkt me een prachtige omgeving en leuk dat je op zo'n manier bij iemand kan oppassen. Veel plezier nog voor zolang je daar zit.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:15

Heerlijk is het daar he? Ik wil straks met Udinde ook wel eens een weekje hei-en-bos-crossen. Kunnen we mooi woningruil doen, *LOL*

Kweetniet of Lia trouwens ooit nog terug komt. Ze had al een huisje met een grote schuur te koop gezien en Händell wil al een beetje de zee in. Alleen recht de golven in, als ze een klein beetje bijstuurd issie er met drie sprongen weer uit. En Isolda en ik maar lachen *LOL*

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:16

Dat klinkt helemaal goed!! Een paar weken geleden ben ik samen met mijn vriend ook op de Veluwe op vakantie geweeest. Hij op de monuntainbike in het bos en ik op Starsky dat was echt erg leuk. Nog veel plezier!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:17

Wat een verslag joh!! Haha! Fitz maakt er ook een feest van begrijp ik!

De ruiterpaden zijn geweldig daar hè? Ik moet nodig eens een vakantie met paard gaan plannen in die regio!

Ik hoop dat je nog veel (iets minder spectaculaire) ritten zult beleven op de Veluwe met je Fitzje! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 09:22

jantina schreef:
Kweetniet of Lia trouwens ooit nog terug komt. Ze had al een huisje met een grote schuur te koop gezien en Händell wil al een beetje de zee in. Alleen recht de golven in, als ze een klein beetje bijstuurd issie er met drie sprongen weer uit. En Isolda en ik maar lachen *LOL*


Dan offer ik me wel op en blijf nog wat langer Schijnheilig
Zeg maar tegen Lia dat Handell al verder is dan Fitz Tong uitsteken , die krijg ik met geen 10 olifanten de zee in!