Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:14

Erg jammer dat sommige mensen hun paard zo kunnen verwaarlozen
Het is te hopen dat ze het snel beter zullen krijgen, want ik denk dat het dan zelfs best een mooie merrie is!!!!!!!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:14

grrrrr wat zielig, echt niet normaal...mij kennende zou ik er gelijk 5 zakken biks neerzetten Bloos...

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:17

Mag hopen dat dit 'as a matter of speaking' was en geen reeele actie (anders legt het paard alsnog het loodje door die 5 zakken biks Tong uitsteken)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:19

hehe ja ik zou het ook niet echt doen hoor Knipoog maar lk ben wel zo gek om ze elke dga te gaan voeren dnek ik ... ging vroeger ook altijd de 'verwaarloosde' geitjes van de kinder boerderij voeren Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:20

ow wat zielig!
dat die man niet weet dat een paard met veulen 3x zoveel woeding nodig heeft, oke, maar hij ziet toch zelf ook wel dat dit niet goed gaat????

misschien kun je de dierenbescherming ook mailen/bellen? dan is er alvast actie. zou de dierenambulance niet preventief kunnen helpen?

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:21

wat heb je goed gehandeld zeg, ben blij dat er nog mensen bestaan die gaan handelen als ze zoiets zien.
ik heb gehoord dat de dierenbescherming niet snel is met verwaarloosde dieren of ze moeten zwaar verwaarloost zijn.
Ik hoop dat de merrie snel een goede verzorging krijgt.
maar.....petje af hoor voor jou!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:25

petrabonanza schreef:
wat heb je goed gehandeld zeg, ben blij dat er nog mensen bestaan die gaan handelen als ze zoiets zien.
ik heb gehoord dat de dierenbescherming niet snel is met verwaarloosde dieren of ze moeten zwaar verwaarloost zijn.
Ik hoop dat de merrie snel een goede verzorging krijgt.
maar.....petje af hoor voor jou!


helemaal mee eens !!! OK dan! OK dan!
je hebt iig gedaan wat je kon, de merrie ziet er echt heel slecht uit, ik kan niet geloven dat dat alleen door het veulen komt hoor, echt niet, de ruggegraat ligt er hemaal op, en die knieen
dat kan ook door slechte voeding komen !
wel idd vreemd dat dat veulen er wel goed uitziet, alhoewel hij nog wel een veels te dikke vacht heeft, de meeste veulens hebben nu een dun velletje, maar het kan natuurlijk een laat veulen zijn ?

hou ons op de hoogte he?!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 19:26

Citaat:
want ik denk dat het dan zelfs best een mooie merrie is!!!!!!!

Dat denk ik ook ze heeft een heel mooi hoofd dat zie je niet zo goed op de foto's. Ik denk ook niet dat ze erg oud is. Ze heeft een heel levendig hoofdje.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:31

Die merrie ziet er idd vreselijk uit. Ze staan op zich niet slecht op dat land, maar het mag duidelijk zijn dat de merrie bijvoer nodig heeft.

Je weet de situatie natuurlijk niet precies, je ziet alleen hoe ze er nu bij staat, zonder te weten wie de eigenaar is en hoe lang diegene haar heeft. Wie weet heeft iemand deze 2 wel net op een paardenmarkt gekocht om op te knappen.

De DB kan dit mooi uitzoeken, goed dat je ze hebt ingelicht en het niet gewoon voorbij laat gaan.

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:37

echt toppie wat je gedaan hebt goed hoor .waren er maar meer mensen zoals jij ,dat zou een hoop leed besparen .wil je ons op de hoogte houden als je wat gehoord hebt ,ik wil graag weten hoe het afloopt

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:39

Echt goed van je en we horen de story verder nog toch

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 19:42

Citaat:
Je weet de situatie natuurlijk niet precies, je ziet alleen hoe ze er nu bij staat, zonder te weten wie de eigenaar is en hoe lang diegene haar heeft. Wie weet heeft iemand deze 2 wel net op een paardenmarkt gekocht om op te knappen.

Idd daarom heb ik gevraagd of ze me op de hoogte willen houden. Het kan altijd zijn dat ze er pas staan. maar ik twijfel eraan in de wei lag vrij veel mest. En vermits die jogger al vaker iemand had gezien. Ook vreemd water kregen ze wel. Er lag wel een laag algen op dat bad met water maar er zat wel water in.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:59

Wat een rot gezicht. Je kunt de dierenbescherming beter een keer te veel waarschuwen, dan je kop in het zand steken. Ook al zou er een andere reden zijn voor de magere merrie, je hebt juist gehandeld.
Petje af, beter dan veel mensen, die de andere kant op kijken. Boos!

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:09

Het lijkt wel of er genoeg gras in het land staat?? Is het misschien ouderdom, gebit andere chronische ziekte. De dierenbescherming zal het vast uitzoeken.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:23

goed gehandeld hoor Lachen fijn dat er nog zulke mensen op de wereld zijn ik hoop dat we er snel meer van kunnen horen, en dan liefst wat positieve dingen!!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:49

Ik vind het ook goed gedaan hoor , bij een merrie in deze staat moet toch echt even uitgezocht worden waarom dat dier er zo belabberd bijstaat....

Veulen lijkt er goed uit te zien , de hoeven zijn ook niet buitensporig zielig zo van de foto te oordelen...bovendien staan ze zo te zien in een stuk land waar menigeen jaloers op is , ziet er heerlijk ruim en bomig uit , en nog behoorlijk groen na die droogte.
Eigenaar komt blijkbaar water brengen....

Het fijne weet je er niet van , maar behalve dat die merrie zo mager en zeer slecht oogt vind ik de situatie nog wel meevallen , zou heel goed kunnen dat dat dier 1 of andere aandoening heeft..... of idd. ter opknap daar staat...whatever.

Maar het is belangrijk dat dat even uitgezocht wordt , het kan natuurlijk ook zijn dat ze echt verwaarloosd wordt en echt niet krijgt wat ze nodig heeft... Scheve mond

Hou je ons op de hoogte zodra je meer weet ? Lachen

Goed gehandeld hoor !! OK dan!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 20:58

1 belankrijk ding nog ze is niet alleen erg mager maar die knie is ook wel heel erg verontrustend. Zeker omdat ze gisteen nog niet mank liep en vandaag dus wel. Dit is ook iets dat niet kan. Het is een hele mooie grote wei die vind je hier in de omgeving veel maar ze zijn allemaal bezet. Maar gras stond er niet meer op welliswaar door de droogte. Ik ben ook erg benieuwd naar wat de DB gaat uitwijzen.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:38

leeg gezogen door de merrie is geen excuus dat de merrie dan zo mager moet worden want dan moet het veulen gewoon eerder van moeder gescheiden worden en of niet de hele dag er bij.
en bij voeren in ieder geval..

Ik vind het heel akelig dat zoiets gebeurt..

ik hoop dat ze de eigenaar vinden en dat er betere rijden aanbreken voor de merrie..

Quinzy hou me op de hoogte je hebt goed gehandelt hoor..echt menselijk...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:46

Quinzy, ook ik vind dat je prima gehandeld hebt OK dan! !!
Mijn paard heeft ook net een veulen gekregen, maar die ziet er dus echt niet zó uit !!
Ik hoop dat de DB er idd snel achter kan komen wie de eigenaar is en dat er snel verbetering in deze bedroevende toestand komt Verdrietig !!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:49

Euhm sorry dat ik misschien heel erg bot reageer, maar heb je enige moeite gedaan om de eigenaar op te sporen???
Een merrie bij ons zag er vorig jaar ook zo uit en daar kon niemand iets aan doen, ook bij haar liep een veulen (die uiteraard afgespeend is om er zeker van te zijn dat ze niet leeggetrokken werd). Zij bleek een ontsteking aan haar hart te hebben. Ik zou niet blij zijn als iemand de DB had gebeld, zonder uit te zoeken wie de eigenaar was.

Ik snap dat je het afschuwelijk vindt, maar een doodziek paard hebben staan is ook afschuwelijk en helemaal wanneer mensen denken dat je haar verwaarloosd hebt!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:50

Wat ook kan zijn is dat die man dat paard nog niet zolang heeft
Dat die dat paard gekocht heeft om op te knappen

Heb namelijk een paar jaar geleden een dwergfriesje van de markt gekocht dat er nog erger uit zag dan deze merrie
Ik had die pony op het land gezet en kwam elke dag ff bij hem kijken maar op verschillende tijden
En daar is weet niet hoevaak de dierenbescherming voor gebeld door mensen

Dus hoop voor dit paardje dat het lekker op het land staat om bij te komen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:04

Ludo, dan maakt het toch helemaal niet uit of de DB daar een kijkje gaat nemen ?? Ik neem aan dat zij de eigenaar wel op kunnen sporen.
Als de eigenaar dan een plausibele verklaring heeft, wáárom dit dier er zo bij staat, is er nog niets aan de hand! Als het hier idd verwaarlozing betreft, kan de DB wel meteen ingrijpen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:21

Ik denk dat dit dier gewoon ook dringend water nodig heeft. Dat veulen heeft haar helemaal leeggetrokken.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 23:36

hoi Ludo ik heb aangebeld aan het huis dat aan de wei lag. Er stond een auto buiten maar niemand deed open ik hab aan die jogger gevraagd of hij de eigenaar wist wonen. En trouwens als het dier zo ziek is dat is dat toch geen probleem om dat even aan de BD uit te leggen ofwel? Ik vind ook niet dat de eigenaar hierover beledigd moet zijn als het dier ziek blijkt te zijn. Eerder blijk omdat er mensen bezorgd zijn. Ik heb vorig jaar politie aan de wei gehad omdat mensen hadden geklaagd omdat mijn paarden geen stal zouden hebben want ze stonden bij -10 buiten. Ik de poliete meegenomen naar de wei de stal laten zien want die hebben ze natuurlijk wel. En hem een beetje uitleg gegeven over Tinkers en winterhard zijn. ik was niet kwaad omdat die mensen de politie op me af stuurde. Ik vond het eerder wel tof dat ze om de paardjes geven.
Citaat:
Wat ook kan zijn is dat die man dat paard nog niet zolang heeft
Dat die dat paard gekocht heeft om op te knappen

Dit is eerder in dit topic al vernoemd meisje
Citaat:
Quote:
Je weet de situatie natuurlijk niet precies, je ziet alleen hoe ze er nu bij staat, zonder te weten wie de eigenaar is en hoe lang diegene haar heeft. Wie weet heeft iemand deze 2 wel net op een paardenmarkt gekocht om op te knappen.

Idd daarom heb ik gevraagd of ze me op de hoogte willen houden. Het kan altijd zijn dat ze er pas staan. maar ik twijfel eraan in de wei lag vrij veel mest. En vermits die jogger al vaker iemand had gezien. Ook vreemd water kregen ze wel. Er lag wel een laag algen op dat bad met water maar er zat wel water in.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 00:27

De merrie ziet er inderdaad verschrikkelijk uit Huilen . Misschien is het inderdaad verwaarlozing maar, zoals eerder genoemd, misschien staat zij daar om 'bij de komen'. Zou ook een fikse worminfectie kunnen zijn en dat in combinatie met te weinig krachtvoer........... Huilen Ach gut