Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:28

Tsja rot maar waar.

En idd door pijn kan een dier ook vreselijk afvallen, net als mensen overigens.

En wat betreft het water: als die man meerdere keren per dag een emmer water komt brengen wordt de badkuip dus niet gebruikt, dus ze krijgen vers in plaats van vies water.

En natuurlijk OK dan! dat de eigenaar zo meewerkend was.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:12

echt zielig, wat jammer joh.. Maar misschien is het beter zo, ze heeft in ieder geval voor een mooie nakomeling gezorgd

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:17

Wel grappig dat het nu ineens niet meer zielig is ,
het paard blijkt dus een verwonding te hebben (waardoor ?) ,
pijn te hebben en is nog steeds graatmager.

Er wordt dus MISSCHIEN niet de moeite gedaan om dat dier pijnstillers te geven en nog even goed in het spek te houden zolang als ze nog in leven gehouden wordt.

Mijn reactie een paar pagina's terug was , dat je de oorzaak en preciese situatie niet wist en de eigenaar dus niet moest veroordelen omdat die misschien juist wel heel goed voor de dieren zorgt en er absoluut het beste mee voorheeft. Maar zeker weten deed je het niet.

IMO is daar nu nog weinig aan veranderd....

Vind het wel grappig dat ''iedereen'' nu zegt :

Oooooo , er is dus niks aan de hand !!!

Terwijl dat eigenlijk helemaal niet gebleken is...
we weten nu alleen dat het echt mis is met dat beestje en dat ze ingeslapen wordt.... kan nog steeds dat ze slecht verzorgd wordt hoor ,
bezorgde bokkers Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:22

Wellicht mag ze geen pijstillers door het zogen van het veulen. (moedermelk en medicijnen) .... Maargoed er is dus gewoon een verklaring voor en niemand wil dat een paard er zo bijstaat zeker de eigenaar niet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:22

gijsenkim schreef:
he he. Nou schreeuwlelijken het valt dus wel mee....... komen er nu ook excuses van al die meiden die vonden dat de eigenaar van het paard maar gelijk gelynched moest worden


niet dus, als ze dat paard goed hadden bijgevoerd op de wei was ie vast niet zo mager geworden
en de eigenaars zijn wel opgespoort en hebben braaf gezegd dat ze hem bij zullen voeren, maar wie zegt dat ze dat ook werkelijk gaan doen

want ik heb nog maar eens een keer naar de foto's gekeken, die merrie is echt triest mager , net zo mager als de beesten in de arme landen , en ookal heeft ie een veulen wat hem leegtrekt en pijn ,dan hoeft ie nog niet zo uitgemergeld te worden! pijnstillers en wat kuilgras of maiskuil en wat merriebrok doen wonderen hoor!
en dan heb je tenminste nog iets om te slachten, wat zit hier nou van vlees aan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:25

Pijnstillers mag idd niet met een zogend veulen, want dan krijgt die ook de pijnstillers binnen.
En van pijn kun je idd zo afvallen.

Ik ben het verder helemaal met Gijsenkim eens.
De hele tijd werd die eigenaar als mishandelaar versleten, maar was dus duidelijk niet zo, dan mag er ook wel een goed woord vanaf door die te snel veroordelende mensen

En meer vlees valt er wat te slachten?
Wie denk er nu aan geld, die man dus blijkbaar niet?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:28

runningkawa schreef:

En meer vlees valt er wat te slachten?
Wie denk er nu aan geld, die man dus blijkbaar niet?


nee die merrie zo laten uitmergelen, das wel gezond?
ik bedoelde dat als ie dan toch naar de slacht gaat, waarom ze hem dan niet wat dikker hebben laten worden ?
als ie niet aan geld dacht dan kon ie beter goed voer kopen voor die merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:29

Omdat dat misschien niet ging?
Weet jij hoeveel te vreten dat beest kreeg?
Of hij het wel op wou eten?
Want paarden met pijn eten vaak niet zo goed.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:33

Als ik ziek ben of ijn heb eet ik ook slecht. En als ik dan ook nog eens een kind aan de tiet heb gaat het snel hoor. Een paard kan in drie a vier weken zo afvallen.......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:37

Ik vind het heel goed dat hierin actie is ondernomen,
tuurlijk is het voor een eigenaar niet leuk om benaderd te worden door de db, zeker niet als er zo'n reden als deze achter zit.
Maar wat als het gewoon een achteloze hufter-eigenaar was geweest?
Tegenwoordig is het ook niet meer veilig om gewoon een eigenaar aan te spreken, je zal maar net zo'n malloot treffen.

Ik hoop dat het beestje niet al te veel meer hoeft te lijden...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:38

jah dat klopt, als je ziek bent dan eet je weinig,maar ze hadden ook het veulen wat eerder kunnen spenen ....

maar goed jullie hebben gelijk, wie zijn wij om erover te oordelen ??
ik schrok gewoon van de foto's , zo mager heb ik een paard maar zelden gezien, en als een paard erg mager was,zorgde ik dat ie er gauw weer bovenop was,vitamine spuitje kan ook al veel schelen
ik dacht trouwens dat er tegenwoordig wel een pijstiller was die gebruikt kon worden tijdens het zogen....

maar okej eigenaar treft geen blaam
maar het doet me wel zeer hoe dat paard eruit ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:39

Dat ben ik helemaal met je eens sjuim, wat ik in mijn eerste bericht ook heb gezegt dat het goed was om te melden.
Maar die veroordelingen bleken nu (gelukkig) toch niet waar te zijn en werd er weer eens te veel gepenny miept op bokt (zoals gewoonlijk)

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:42

en eigenlijk denk ik dat ik nog liever de merrie nu al een spuitje (of slacht dan) zou geven (als ze toch dood moet en pijn heeft) en het veulen bijvoeren (desnoods nog even met de fles), want het ziet er toch niet 'pasgeboren' uit ! dit is ook niet merrievriendelijk!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:46

crossmonster schreef:
maar okej eigenaar treft geen blaam
maar het doet me wel zeer hoe dat paard eruit ziet


mij ook hoor crossmonster, mij ook. Natuurlijk wil je het liever niet zien...... ik vind het ook een rotgezicht

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:47

Dat het goed was om de db in te lichten, daar is iedereen het over eens. Ikzelf vind het ook een goede gang van zaken. Alleen dat veroordelen, das net even minder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:49

Ja, maar hier wordt je al veroordeeld als je met cap zonder kinbandje rijdt Haha!
Dus daar zou ik als eigenaar bar weinig waarde aan hechten *LOL*

Vind het wel jammer dat de db nog zoveel tijd nodig heeft om actie te ondernemen, ik had liever gezien dat het wat minder tijd in beslag had genomen.
(Collecteer ik me daar elk jaar suf voor? Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:49

gijsenkim"]
[quote="crossmonster schreef:
maar okej eigenaar treft geen blaam
maar het doet me wel zeer hoe dat paard eruit ziet


mij ook hoor crossmonster, mij ook. Natuurlijk wil je het liever niet zien...... ik vind het ook een rotgezicht

Dat het goed was om de db in te lichten, daar is iedereen het over eens. Ikzelf vind het ook een goede gang van zaken. Alleen dat veroordelen, das net even minder

[/quote]
Helemaal mee eens
Dat bedoelde ik ook

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 21:10

De eigenaar heeft WEL een blaam gehad van de BD op het papier dat ze me hebben voorgelezen dat is dus geschreven door de vrouw die de zaak onderzoekt stond duidelijk dat het paard te weinig eten kreeg en moest bijgevoerd worden. Dat schreef ik toch al. Dat ze er verder niks aan kunnen doen maar het dier moest extra worden bijgevoerd. ondanks dat het toch geslacht gaat worden. Maar verder kunnen ze niks voor het dier doen. Ik vind dit nog steeds zielig. Een veulen van die leeftijd kan gerust zonder zijn moeder. ik vind nog steeds niet dat het dier daarom zo een pijn moet hebben maanden aan een stuk kreupel lopen en altijd pijn. Dat vind ik ook mishandeling. Sorry ik zal dan wel sentimenteel zijn maar ik vind dat nu eenmaal. Volgens mij moeten er toch pijnstillers bestaan voor zogende merries?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:28

Wat vervelend nou.. Je ziet dat ze een hartstikke mooi beestje is... Even aankijken en als het zo blijft misschien melden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:35

Rainie schreef:
Wat vervelend nou.. Je ziet dat ze een hartstikke mooi beestje is... Even aankijken en als het zo blijft misschien melden.


en dan het hele topic weer overnieuw krijgen zeker, Haha! Haha! Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:36

gijsenkim"]
[quote="Rainie schreef:
Wat vervelend nou.. Je ziet dat ze een hartstikke mooi beestje is... Even aankijken en als het zo blijft misschien melden.


en dan het hele topic weer overnieuw krijgen zeker, Haha! Haha! Haha!
[/quote]

Bloos! oops Bloos Sorry, zat half te slapen Bloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:29

gijsenkim"]
he he. Nou schreeuwlelijken het valt dus wel mee....... komen er nu ook excuses van al die meiden die vonden dat de eigenaar van het paard maar gelijk gelynched moest worden
[/quote]
Sorry, maar ik vind het niet "mee vallen" Scheve mond ! De reden van de dikke knie is, dat ze een spier gescheurd heeft, maar de reden dat ze zo mager is, is nog steeds dat ze te weinig te eten heeft gekregen en dat terwijl ze een veulen heeft, die een behoorlijke aanslag op haar lijf doet Verdrietig !
De conclusie voor mij is, dat deze eigenaar ter dege in gebreke is gebleven!

[quote="Quinzy"]
De eigenaar heeft WEL een blaam gehad van de BD op het papier dat ze me hebben voorgelezen dat is dus geschreven door de vrouw die de zaak onderzoekt stond duidelijk dat het paard te weinig eten kreeg en moest bijgevoerd worden. Dat schreef ik toch al. Dat ze er verder niks aan kunnen doen maar het dier moest extra worden bijgevoerd. ondanks dat het toch geslacht gaat worden. Maar verder kunnen ze niks voor het dier doen. Ik vind dit nog steeds zielig. Een veulen van die leeftijd kan gerust zonder zijn moeder. ik vind nog steeds niet dat het dier daarom zo een pijn moet hebben maanden aan een stuk kreupel lopen en altijd pijn. Dat vind ik ook mishandeling. Sorry ik zal dan wel sentimenteel zijn maar ik vind dat nu eenmaal. Volgens mij moeten er toch pijnstillers bestaan voor zogende merries?
[/quote]
Quinzy, ik deel jouw mening Verdrietig ! Ook ik vind het nog steeds zielig en ik hoop ook dat er snel een einde aan haar lijden komt Scheve mond ! Ook kan ik me niet voorstellen, dat er geen pijnstillers voor dragende-/zogende merries zijn?!

[quote="Sjuimpje schreef:
..Maar wat als het gewoon een achteloze hufter-eigenaar was geweest?
Tegenwoordig is het ook niet meer veilig om gewoon een eigenaar aan te spreken, je zal maar net zo'n malloot treffen.


Daar heb je helaas gelijk in Sjuim Scheve mond ! Denk alleen al eens aan wat er met René Stegemans (?) is gebeurd, nadat hij een onschuldige opmerking maakte....

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:33

De dierenbescherming heeft de conclusie getrokken dat ze te weinig te eten heeft gekregen maar heeft ze die conclusie zelf getrokken of in overleg met de eigenaar, na het bekijken van het voedingsschema? Want als de merrie wel afvalt van de pijn maar ze daar omheen kijken zou je al snel denken dat de merrie te weinig krijgt!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:39

Paarden die zo ziek zijn én een veulen bij zich hebben, daar valt niet tegen te voeren hoor
Misschien moeten de mensen die de meeste kritiek op de eigenaar hebben eerst maar eens zelf zo'n ziek paard krijgen...Misschien dat je dan weet waarover je praat Scheve mond

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:30

we hebben zelf zo'n ziek paard gehad, en ik weet 1 ding: veulen of niet, het is niet fait om dit dier in leven te houden!