Rowan maakt promotie...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Rowan maakt promotie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:20

Rangorde-perikelen op de stal.

Wat hadden we eerst:
1) Orphy. 12-jarige stok-kreupele Quartermerrie die de tent met een draai van d'r oor wist te bestieren.
2) Bliksem. 9-jarige Gelderse merrie
3) Ginger. Opgeschoten 4-jarige merrie met dominantieproblemen.
4) Rowan. 5-jarige Welsh Cob ruin met weinig ambitie.
5) Tornado. bejaarde appalousaruin.
6) Kwiebus. 12-jarige vliegenschimmelmerrie.

Nu is bij dat clubje gevoegd ene Isocrates (het paard van Michelle200 hier op Bokt), ene 12-jarige warmbloedruin. Die schopte de rangorde even grondig in de war, en na een paar dagen is het nu ongeveer zo:

1) Rowan. Waar kwam die ambitie ineens vandaan?
2) Bliksem. Heel wat mans met d'r drachtige hormoontjes
3) Iso. Hij had ambitie voor eerste plaats, maar Rowan heeft een veel betere conditie, dus dat heeft Ies niet gehaalt..
4) Orphy. Toen de rangorde op lichamelijke dominatie aankwam heeft ze het helaas af moeten leggen. Daarom is Rowan ook ineens omhoog geschoten denk ik - die is het meest atletisch en met afstand het beste in conditie.
5) Ginger. Heeft duidelijk wel de brutaliteit, maar niet de ervaring.
5/6) Tornado en Kwiebus, die zich gezellig tot koppeltje gevormd hebben en de rest de rest laten.

Nou ja, zo is m'n darling Rowan in een paar dagen een heel eind de rangorde opgeklommen. Blijkbaar wilde hij Iso maar niet laten rusten, en Rowan kan ongelofelijk hard wegkomen als 'ie daar zin in heeft, dus Ies is al wat afgevallen. Hopelijk word het rustiger nu ze het uitgeknokt hebben...


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:35

grappig is dat toch he, dat je van te voren wel een idee hebt over hoe de rangorde zal zijn maar dat de paarden het toch helemaal anders doen.
Mijn paard is echt de loebas van de stal, altijd lief, rustig, superbraaf. en toch is hij in de wei 1 van de hogere in de rangorde, had ik nooit verwacht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Berdien, frutsel05, lissssan, mirriejj, Noblesse_, Sintara, Tieme, Umeo en 30 bezoekers