rotvent bij het buitenrijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

rotvent bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:56

Ik ging vandaag eens lekker buitenrijden met mams. Jildau was wat heet, dus zette ik haar regelmatig op zo'n stukje gemeentegrond (we hebben nou eenmaal geen goede ruiterpaden of ruiterrijgebieden in of nabij ons dorp) even op de volte.

Komt er toch ineens zo'n vent z'n huisje uitrennen die meteen roept:"Ga maar ergens anders rijden met die poedersuiker!" en nog meer dingen in die trant. Boos! Ik dacht bij mezelf: "Pardon?" En stond even perplex.....daarna dacht ik: inhouden meid, sta hierboven en ga er niet op in, maar ik kon mezelf niet beheersen.....heb die vent voor alles wat maar mogelijk is uitgescholden en daartussendoor wijsgemaakt dat hij niets te zeggen heeft over een stukje gemeentegrond en dat dat niet bij zijn tuin hoort zoals hij dat zelf waarschijnlijk ziet.

Tsja....wel dom van me, ik had me in moeten houden, maar die vent dan! Dat zeg je toch niet.... waarschijnlijk is hij gewoon zo'n depressievo die gefrustreerd is over zijn leven en dat dan op zulke dingen af gaat reageren maar dat vormt geenszins een excuus voor zulke taal.

Ik was er achteraf nog een tijdje boos van....waar zou ik dan moeten rijden? De plaatsen waar we vroeger konden rijden zijn nu zogenaamd natuurgebied en niet meer toegankelijk te paard en dan zou je dus in principe alleen nog thuis in de bak kunnen rijden maar daar is voor het paard ook geen bal aan, altijd maar in de bak rijden. En what's next? Paardenbelasting? Ik zie het nog wel komen ook Dat zou voor mij de druppel zijn hoor> dan ga ik fijn emigreren! Was ik trouwens toch al van plan want ik vind Nederland maar een paardonvriendelijk land geworden en het wordt steeds erger.....ik bedoel: woon je op het platteland, gaan mensen nog zeiken over het feit dat je op een stukje gemeentegras rijd, en woon je bij het bos, dan moet je met al die stedelingen rekening houden die daar dagtripjes komen doen en een vergunning kopen. Waar gaat dat nou heen?

Okee, klinkt weer heel zwartkijkerig maar ja, zo kijk ik er nu eventjes tegen aan Scheve mond


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:00

Heb ik ook wel 's gehad, dat zo'n gek ineens begon te schelden. Ik heb hem toen ook uit doen schelden. Je hoeft je helemaal niet in te houden voor zo'n gek. Hij heeft daar NIKS over te zeggen. Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:34

precies wat je zegt peek, de intolerantie van sommige mensen. maar gelukkig zijn het nog uitzonderingen al wordt die paardonvriendelijkheid in gemeentes als maar groter.... Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:55

Ik had me denk ook neit in kunnen houden, hallo, het is zijn grond niet, dus jij mag daar best rijden, dus.
En anders moeten ze maar gewoon routes opstellen voor paarden!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:59

Inderdaad een overspannen zijkvent Haha!

peeky schreef:
ik vind Nederland maar een paardonvriendelijk land geworden en het wordt steeds erger.....ik bedoel: woon je op het platteland, gaan mensen nog zeiken over het feit dat je op een stukje gemeentegras rijd.


Inderdaad. Hier verdwijnt nu ook steeds meer zandpad. En als je over de weg rijd krijg je ook een commentaar van heb ik jou daar.
En de bossen zijn inderdaad ook geen pretje meer om in te rijden, met al die verplichte routes en zijkerige fietsers over stof. Bleh

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:17

Ik scheld ook gewoon terug, zeker tegen mountainbikers die dan zo nodig op het ruiterpad moeten fietsen en dan ook nog ****** horse zeggen. Dat had ik vandaag namelijk, je wordt daar echt niet goed van!

Van vallen leer je opstaan...!

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:37

peeky schreef:
. En what's next? Paardenbelasting? Ik zie het nog wel komen ook Dat zou voor mij de druppel zijn hoor\


Wat zou er dan zo vreemd aan zijn? Hondenbelasting ziet de Nederlandse samenleving ook als een groot goed en dat katten niet belast worden ligt uitsluitend aan de onmogelijkheid van de uitvoer.
Álle argumenten voor hondenbelasting worden een stuk zinvoller als het ook op andere 'huisdieren' van toepassing zou zijn enneh.... een paard schi%%$# íets meer dan een hond.

www.homocaballus.net

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:51

heb ik ook wel eens gehad! hadden ik en mijn zusje 2 pony´s gehuurt bij het fjordenpaard, rijden we zo, ineens zo´n hyperactief wijf naar buiten te tieren en te razen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 17:19

Huertecilla schreef:
enneh.... een paard schi%%$# íets meer dan een hond.


Je hebt gelijk, zou mij idd het werk besparen van het opruimen van de poep, want dat kom ik altijd keurig ophalen met schep en emmer! Maar goed, los van dat, ik sta niet achter al die dierenbelastingen. Gewoon een maniertje van de gemeente om extra inkomsten te vangen, want het is niet alsof ze het geld wat ze ervoor opstrijken gebuiken om de poep weg te halen ofzo, dus tsja.

Maar goed, even on topic, ik hoor dat er meer mensen zijn die last hebben met zeikerts? Gelukkig zijn er trouwens ook altijd enthousiaste reacties hoor van mensen die het mooi en leuk vinden, maar het zijn die zeikerts die het voor je kunnen verpesten

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:45

wat een gezeik zeg, daar kan ik echt niet tegen, bij ons lopen ze ook altijd te zeiken, maar wij kunnen ook nergens heen want ze zijn het bos aan het veranderen in een golfterrein Boos!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:02

Hier is het nog allemaal geweldig om te rijden. Heel paardvriendelijk en de mensen die hier wonen hebben ook nooit commentaar. Ik denk dat er ook geen beperkingen zijn doordat het zo'n groot gebied is en er daardoor weinig belasting door paarden/ruiters is. Als je iedere dag langs je huis 20 paarden ziet komen die mesten en het wordt nooit eens opgeruimd, dan kan ik me voorstellen dat je daar de pee over inkrijgt. Hier rijd ik gelijk de bossen in en af en toe kom ik wel door een dorp maar de mensen zijn over het algemeen van boerenafkomst en vinden het erbij horen. De mest ook. Ik kan me voorstellen dat als je zo'n zeikerd tegenkomt dat je dag vergalt. Maar een grote mond geven helpt echt niet. Je kan beter zoiets zeggen als "Ik begrijp dat u zo reageert omdat u kennelijk bang bent voor mijn paard, maar ik zal proberen hem niet over u heen te laten lopen" Knipoog . Nou ja, dat is een beetje lang antwoord maar misschien zoiets als "Ja hoor, u heeft helemaal gelijk" en gewoon doorrijden. Hou je de eer aan jezelf en je krijgt geen discussie. Soms moeten ruiters zich ook wel beter gedragen op buitenrit hoor. Je hebt te maken met gedragsregels, verkeersregels en ruiteretiquette.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:54

elk weldenkend mens denkt er zo over maar soms zijn de emoties wat meer aan de oppervlakte. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 06:59

huertecilla, ik vraag me af of je dit soort opmerkingen ook zou plaatsen als je in Nederland zou wonen...ik waag dat te betwijfelen!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:02

Dat denk ik eerlijk gezegt ook niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 25 bezoekers