Betalen voor een verzorg/bijrijdpaard of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:27

Als ik nu naast onze eigen paarden nog structureel een paard voor iemand zou rijden, zou ik daar in principe betaald voor willen worden. Tenzij dit een paard is waar ik zelf veel van kan leren, dan ligt het wat anders. Ik denk dat het er primair om gaat wie er het meeste mee geholpen is, en die betaalt dan ook (mee). Ik betaal bv mijn instructeur als die Pablo doorrijdt tijdens mijn vakantie *LOL*


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:42

Hier in t'Gooi (Ahum Knipoog )
zijn er ong 500 verzorgsters voor 1 paard, en is het hier dus heel normaal als je op iemands paard mag rijden dat je er voor betaald, omdat het aanbod veel lager ligt. Veel ouders betalen liever 100 euro in de maand en ze mogen 3x inde week rijden en verzorgen dan dat ze 18 euro in de week betalen voor een uurtje les op een manegepaard, of 350 of 400 euro in maand voor een pony volpension op een manege te laten staan.


Een paard trainen is natuurlijk wat anders daar zou de eigenaar van het paard juist voor moeten betalen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:52

Ineke2 schreef:
Ik vind het niet raar als mensen een vergoeding vragen voor het verzorgen van hun paard. Rijden op een manegepaard is ook niet gratis en van een verzorgpaard kun je over het algemeen meer van leren en ook een band mee op bouwen...dat laatste is met een manegepaard zo goed als onmogelijk.


Helemaal mee eens, op een prive paard rijden bied meer voordelen dan een manege paard, dus dan mag je daar ook best voor betalen!

Daartegenover staat dat het natuurlijk wel per situatie verschillend is wat je ervoor zou moeten betalen.

Ik heb zelf een verzorgster, ze rijd dus niet op hem, en die hoeft dan ook niets te betalen. Ze vind het gewoon leuk om lekker te tutten met hem, haalt het lekker overdag uit stal, wandelen enzo, zo is het paard ook weer blij.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:16

Ik heb drie pony's/paarden ter verzorging, en tot nu toe één verzorger/bijrijder (ponyzotje). Ze hoeft van mij niets te doen van klusjes, gewoon aandacht geven aan m'n fjordje en als ze hem in het zweet gewerkt heeft hem even afspoelen en borstelen (wat ze eerder leuk als een klus vond). Moest ze nu andere dingen willen doen hou ik haar niet tegen, maar het hoeft absoluut niet! Ze mag ook gerust met de andere twee bezig zijn, en 'r zusje ook. Ben absoluut geen moeilijk mens! Het enige waar ik wel "moeilijk" op ben is moesten ze nu m'n spullen gaan vernielen of kwijt raken .... ongelukken kunnen altijd, maar als het een regel zou zijn in de plaats van een uitzondering .... Knipoog. Topprioriteit is dat ze respectvol met het dier omgaat. Zie ik daar een haak of een oog is het zonder pardon gedaan! Ze mogen best wel 's hard aanpakken en straffen, maar met reden ... Gelukkig is Ponyzotje erg zachtaardig met m'n punkerbeest , beetje té zacht zelfs, punkerbeest bleef gewoon staan Clown! Betalen is geen eis van mij omdat ik vind dat m'n pony er ook baat bij heeft als hij aandacht krijgt van haar. Ik hoop wel dat er in de toekomst een regelmaat in komt te zitten zodat hij in een vast schema komt te zitten.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 21:28

Iedereen heeft wel eeen andere mening zeg!

Ben vandaag bij Gracy geweest en het was weer toppie *LOL* *LOL* *LOL*

x

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:09

hey


ik vind het neit raar als mensen een vergoeding vragen maar het moet by my niet te duur zijn ik vind het namelijk belachelijk als mensuh meer dan ong 50 euro gaan vragen voor hun paard!

Merel

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:18

sonjabelgium schreef:
Ik hoop wel dat er in de toekomst een regelmaat in komt te zitten zodat hij in een vast schema komt te zitten.


ik werk eraan! heb m'n schoolschema al. pb je zsm, en vanaf ik dus piet gebeld heb Haha!

Enya - Daya :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers