hoefsmid ellende :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

hoefsmid ellende :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 11:23

Ik zat al met smart op mijn hoefsmid te wachten. Ijzer nummer 1 was er al een 2 weken terug onderuit geknald Boos!. Maar aangezien mijn smid uit friesland moet komen heb je wat meer geduld. Hij kan nu eenmaal niet stijl op sprong langskomen.
Kreeg ik gister een telefoontje van hem. Hij is volledig door zijn rug gegaan en ligt er nu helemaal uit. En in de toekomst zal hij niet meer deze kant opkomen (ws wel nog voor de grotere stallen). Dus ik als particulier heb gewoon pech gehad Huilen . Het is natuurlijk flink chips voor hem dat hij zijn rug aan barrels heeft liggen, maar ik ben mijn heel goede hoefsmid kwijt Verdrietig .
dus gisteren veel nagedacht wat we hier in de buurt aan goede smeden hebben zitten. Ik kon er niet zoveel bedenken . En degene die ik wist zitten allemaal vol. Maar gelukkig heeft djilan ook een hele goede en die is nog niet zolang bezig en heeft ws nog ruimte in haar klantenbestand.

Dus haar gebeld en het antwoordapparaat ingesproken. 's avonds naar stal gegaan en tot overmaat van ramp lach ijzer nummer 2 in de stal

Bij thuiskomst nog niks van haar gehoord (ben ook veelste ongeduldig Schijnheilig ). Maar vanochtend belde ze op. Ze gaat sjaak idd doen alleen zit de kans erin dat ik nog 2 weken moet wachten Scheve mond . Als ze een gaatje heeft komt ze eerder.

Maar goed beter wachten op een smid als helemaal geen smid Haha!

Het voordeel is dat mijn nieuwe smid ook een stuk goedkoper is en ze in de buurt woont.


zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:32

wat balen voor je!
moet je zo lang wachten....
maar geluk dat die nieuwe smid in de buurt is dan

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:39

hmm, de hoefsmid van een kennis van mij ligt nu ook uit de running door ziekte, en die komt ws ook niet meer volledig terug. nu ga ik waarschijnlijk ook een vrouwelijke hoefsmid vanmiddag bellen. zij is ook nog niet zo heel lang bezig. zijn vroeger nog collega's geweest! misschien dezelfde? ze woont ook hier ergens in de buurt. wie is zij?

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:40

ik heb sonja van Ruth gebeld Haha! nu ben ik wel benieuwd wie jij gebeld hebt. En wie had je voorheen eigenlijk Lachen

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:14

Een goede hoefsmid is heel moeilijk aan te komen. Ik heb er 2 'versleten' en nu eindelijk een hele goede te pakken. Die is dan ook meteen peperduur, maar weet wel hoe hij het aan moet pakken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:06

Ik weet maar al te goed hoe vervelend het is om een nieuwe hoefsmid te moeten zoeken. Gelukkig heb ik toch een goede gevonden...
Lastig dat je nu nog langer moet wachten, toch fijn dat je iig iemand hebt gevonden.

* To Belg, or not to Belg *

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 16:28

ik had een verschrikkelijke goede smid, maar ik weet zeker dat deze ook zeer bekwaam is. Ik heb haar al aan het werk gezien.

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:09

sjakie, mn kennis had eerst dick verhoeven.
heb haar nog niet weten te bereiken, maar ik ga ook sonja vragen. volgens mij heet ze niet van ruth,
maar ruthen of rutjes of zoiets dergelijks toch?

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:11

Wat rot zeg, 2 ijzers er al vanaf! Maarja gelukkig heb je een nieuwe hoefsmid gevonden, en hopen dat ze eerder kan komen!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:30

ja, ijzers blijven een ellende, ik ken het. Ze gaan er ook altijd af op van die momenten dat de smid helemaal vol zit. Gelukkig moet ik altijd naar de smid toe, hij komt nooit aan huis. Daarom kun je met acute gevallen Knipoog meestal direct erheen. Erg handig met hoefzweren enzo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, amandananana, Esther_r20, Gigixponys, GoogleAdsense, Jorissie, lauret, mino1, SemrushBot, SylS, Whizz en 121 bezoekers