Paardenmarkt in Elst geweest. :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:32

En waar was de inspecteur van de dierenberscherming? NERGENS!

De hond is de betere mens


BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:01

Ik was ook op de markt.
Die Fries met de erg doorgezakte rug. Werd later met een gloednieuw rood halster samen met een jaarling Fries door een man weggeleid.

Ik weet het niet zeker meer maar in het begin had de doorgezakte geen nieuw halster aan.
Weet iemand dit nog? Verward

Volgens mij is dit paard dus niet naar de slacht, hoewel voor dit dier misschien dit wel het beste was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:20

ach, als hij een mooi rood halster om krijgt, zullen ze wellicht nog wel ergens goed voor hem willen zorgen.

De hond is de betere mens

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:25

En die fries met heel dik achterbeen, de opgezette huid kwam door de vetlokken heen zetten...dikke abcesasen of zo.
ik zou zo'n paard niet durven laten zien als ik er zo slecht voor gezorgd had..Mok denk ik was het.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:16

Ik heb ooit een paard gekocht met dikke benen van de mok. Liever dik van de mok, dan van iets anders. Kwam recht uit de wei. werd vanzelf weer dun. Is het onderste paard in mijn profiel, Radonja heet ze.

De hond is de betere mens

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:47

bluestar, ik heb twee doorgezakte friezen gezien, dus misschien zag je later een andere!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:58

ja als ik er nu weer aan denk Boos! paardenmarkten zijn niets voor mij!

Dag lieve mama...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:52

Dit is heel goed mogelijk.
Deze was echt heel erg doorgezakt. Waren er 2 die zo ver waren doorgezakt?

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:46

Echt meerdere wel, want iemand zei dat zulke ruggen bij te vroeg inrijden ontstaan. Maar ik zag ook een veulen (dacht ik) met zo'n rug...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:53

die grote joekel is echt geen bels hoor, dit beest had een stokmaatr van 1.90 meter, als het niet meer was, hij stond helaas wel slecht op zn benen, kan je wel een beetje zien op de foto,
maar dat was echt geen bels hoor, dat ras ken ik wel, kan wel zijn dat hetr een kruising was,
voor de rest vond ik het er echt goed uitzien, met wat ik andere jaren heb gezien,
staat wel lekker veel vlees op die foto's he, ahhhh wat zeg ik nou, ja het is toch echt zo, gewoon oogkleppen opzetten op de markt,

het was dat dola en waterkip bij dat haflingerveulen sstonden te trekken want ik was al doorgelopen,
ik heb een grote fries daar weggerukt om te voorkomen dat hune en doodstrap zouden krijgen

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:51

Hoi,

Iemand schreef net dat het geen bels is ~~}> , maar wij fokken met belsen. En we hebben allemaal zo'n hengsten en merries. En we fokken niet met kruisingen. En wij hebben ook een hengst van 1.89m, het komt niet zo vaak voor. Maar ze zijn er toch.

Groetjes,
Anneke

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:06

Ja het is mischien wel zielig voor het paard, maar ik kan echt niet door die bange ogen heenkijken, die daar bijna doodgetrapt werd, dan moet ik echt wel wat doen.

Ik was een tijd afwezig ( geslapen:P)
Gelukkig is een uitgebreid verslag al geplaast. Dus duidelijk nu.... Lachen

Wat dat gigantische beest ook was hij was echt vet en heel erg lief.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:14

Muh.. als ik al die foto's zie en ik wordt later rijk weet ik wat ik ga doen. Koop een groot stuk land, zet er stallen op. ga naar de markt, koop paarden op die nog gered kunnen worden en wat nog goed kan komen en natuurlijk wat jaarlingen... Verzorg ze helemaal, knap ze op en verkoop ze weer als ze gezond zijn.. Das mijn droom en als ik het kan waarmaken, zal ik het zeker doen.
Groetjes Bar

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:15

Misschien een stomme vraag, maar wanneer is de volgende paardenmarkt? Ik moet er nu toch maar eens heen gaan denk ik..

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:08

ik ga zo'n doodstrap echt niet riskeren, helemaal niet van een paard dat ik niet ken en toch niet meer te redden valt, dat beest is nu al geslacht, haflingerveulens gaan van de markt bijna allemaal de slacht in,

(ebn eerder voorbij gelopen aan een paard wat dood lag te gaan, is beter dan hoeven ze ook niet zo'n lange rit in de trailer zonder eten)
kan iedereen me wel hard vinden maar denk dr maar eens over na

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:17

11 september is er een in Purmerend begit om 6 uur tot 13.00 uur, moet vroeg m'n bed uit want dochterlief wil gaan kijken voordat ze naar school moet. Hoop alleen dat ze er niet zo van onderstboven is dat ze niet meer naar school wil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miez, Rachral en 47 bezoekers