Hoe zo raar paard???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Hoe zo raar paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 23:21

Lisenka heeft de gewoonte om alleen op stal te plassen. Als ze naar de paddock gaat, dan moet ik haar om een uur of 12 binnen zetten, dan gaat ze meteen plassen op stal. Ze krijgt dan haar middaghapje en na wat gehinnik en getrappel wil mevrouw weer naar buiten.

Vandaag stond ze nog geen 20 min buiten en begon ze heel zenuwachtig heen en weer te lopen. Verward Er was totaal geen aanleiding om dit te doen. Wij maar denken van die ziet spoken of hoort spoken. We snapte er niks van. Ik zette haar op stal en ja hoor mevrouw moest plassen. Een flinke zucht erna en een hinnikje moest Mevrouw weer buiten gezet worden. Ze ging de hoek weer in waar haar hooi ligt. Er was niks meer engs of wat dan ook.

Mevrouw staat ook het liefst helemaal alleen. Op stal kan ze prima de hele dag alleen staan als dat moet. Als ze er maar een paard te dicht bij haar komt, gaan de oren plat in haar nek en ze gromt nog net niet. Ze staat normaal in een aparte ver af stal. Nu heeft ze een buurvrouw. De buurvrouw doet niks en mevrouw vliegt haar om niks aan. Verward

Als ik ga rijden met iemand anders erbij, dan moet ik overal ogen hebben. Ze kan uit het niks zomaar een ander aanvallen. Dus als ik wedstrijden zou gaan rijden, dan moet ik ten eerste haar staart maar helemaal vuur rood maken en vooral een muilkorf om doen. Verward En om laten roepen dat de Pitbull aan het losrijden is.
Tegenover mensen is ze heel lief en ze is best aanhankelijk.
Maar het is en blijft een heel raar paard. Verward

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:15

hahaha klinkt als een echte merrie.(maar dan erger), zolang ze lief voor mensen is (en zeker voor jou)

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:00

wel een beetje flauw om nu meteen een pitbull in het verhaal te noemen hoor..........maar verder ga ik met petrabonanza mee,als ze maar lief voor mensen is,en idd zeker voor jou

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 12:00

Snoevie schreef:
wel een beetje flauw om nu meteen een pitbull in het verhaal te noemen hoor..........maar verder ga ik met petrabonanza mee,als ze maar lief voor mensen is,en idd zeker voor jou


Hoe zo flauw? Verward Ach, het is een uitdrukking die door heel wat mensen wordt gebruikt. Noem ik een ander merk hond, dan zijn die weer beledigd. Haha!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:11

ja daar heb je wel gelijk in Haha!
maar ja dat onderwerp ligt bij mij nogal gevoelig Tong uitsteken

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 22:19

Snoevie schreef:
ja daar heb je wel gelijk in Haha!
maar ja dat onderwerp ligt bij mij nogal gevoelig Tong uitsteken


Ik snap! Haar bijnaam is Pitbull of sekreet. Kan er niks aan doen. Zo lief is ze tegen andere paarden of pony's. Alleen als ze hengstig is, dan zijn de andere paarden en pony's 5 a 6 dagen zo lief. Schijnheilig

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 08:58

pittige tante zeg Haha!
heb je fotootje van haar?

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:39

Misschien hangt ze gewoon teveel aan mensen , krijgt ze teveel aandacht en vindt daardoor mensen leuker en interessanter dan paarden Verward

Is vast geen paard dat meestal op de wei gehouden wordt ,
dit zijn meestal stal-paarden streken Haha!

Rena plaste voorheen ook alleen maar op stal , dan zette ik haar even in haar stalletje voordat ik met haar op rit ging.
Nu doe ik dat niet meer en heeft ze zich aangepast.
Het grappige is zelfs , dat als ik haar roep in de wei , ze hinnikt , meteen naar me toekomt , maar eerst nog even gaat staan piesen onderweg Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 10:05

Snoevie schreef:
pittige tante zeg Haha!
heb je fotootje van haar?



Er staan op mijn homepage foto's van haar. Het is de bruine merrie.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 10:14

pmarena schreef:
Misschien hangt ze gewoon teveel aan mensen , krijgt ze teveel aandacht en vindt daardoor mensen leuker en interessanter dan paarden Verward

Is vast geen paard dat meestal op de wei gehouden wordt ,
dit zijn meestal stal-paarden streken Haha!

Rena plaste voorheen ook alleen maar op stal , dan zette ik haar even in haar stalletje voordat ik met haar op rit ging.
Nu doe ik dat niet meer en heeft ze zich aangepast.
Het grappige is zelfs , dat als ik haar roep in de wei , ze hinnikt , meteen naar me toekomt , maar eerst nog even gaat staan piesen onderweg Haha!


Ze krijgt genoeg aandacht maar niet te veel. Ze kan de andere paarden en pony's gewoon niet uitstaan. Verward
We hebben haar nu bijna 2 jaar en we denken dat ze heel veel alleen heeft gestaan. Toen we haar kocht was ze licht spier- en hoefbevangen. Het land kent ze wel, maar daar staat ze niet op. De rest staan wel op het land en ze heeft er geen moeite mee. Met een plakkie hooi is mevrouw ook heel tevreden en gelukkig. Vingers aflikken
Het heeft zeker 1 1/2 jaar geduurd voordat mijn man haar uit de paddock kon halen. Als andere haar in of uit de paddock willen halen, dan hebben we liever dat er een longelijn gebruikt wordt. Ze kan dan ineens wegspringen en in panniek raken. Verward We hebben haar bij een handelaar gekocht, dus haar geschiedenis weten we niet.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:35

PhiaBink"]
[quote="Snoevie schreef:
pittige tante zeg Haha!
heb je fotootje van haar?



Er staan op mijn homepage foto's van haar. Het is de bruine merrie.
[/quote]

mooi paardje Lachen ik vind die friese ruin ook erg leuk

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 14:53

Snoevie"]
[quote="PhiaBink"][quote="Snoevie schreef:
pittige tante zeg Haha!
heb je fotootje van haar?



Er staan op mijn homepage foto's van haar. Het is de bruine merrie.
[/quote]

mooi paardje Lachen ik vind die friese ruin ook erg leuk
[/quote]

Dank je! Bloos!

De fries is van Henk. Hij heet eigenlijk Grandioos, maar in de wandelgangen heet hij Koos of Koos Hopeloos. Koos is een poepie. Lovers Het is een ouderwets type, zwaar en breed. Hij lijkt veel groter dan 1.63.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:28

ik denk dat ze gewoon niet wil dat anderen haar open en bloot zien plassen, dat willen wij toch ook niet Knipoog

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:25

wat raar, echt raar Haha! vooral van dat plassen, moet je der de hele tijd bij zijn!!! merries he Haha!

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:44

soms heb je van die gekke beesies er tussen:D

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:11

maar als je haar nu bij andere paarden zet he! en ze vliegt ze aan. als je haar nu eens laat staan bij die andere paarden laten ze zich dan zomaar weg jagen? laat het hen eens zelf oplossen mischien regelen ze het zichzelf wel. ik weet natuurlijk niet hoe ze doet tegen anderen paarden want ik ken je paard niet maar mischien helpt het. TIs wel echt een merrie hoor Haha!
En ik weet dat merries behoorlijk moeilijk kunnen doen succes en xxxxx suuske

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:33

Klinkt helemaal als een paard bij ons op stal.
Die plast ook alleen op stal, ramt 10x in een uur met haar kaak tegen de plaat tussen haar voerbak en de buurvrouw in (achterste deel zijn trailies) in de waan de buurvrowu weg te jagen. De buurvrouw moet het niet wagen in haar box te kijken, want dan vliegt ze zowat door de trailies heen.
terwijl ga je voor haar stal staan wil ze je aandacht, maar loop je er met een paar voorbij gaat ze bijtend in de lucht in een hoek staan... Ook in de bak om elk paard oren in de nek... Maf beest is het
Maar wel Z2 startrechtig, Dus er is nog wel hoop voor je Lisenka Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 22:54

Ethelate schreef:
Klinkt helemaal als een paard bij ons op stal.
Die plast ook alleen op stal, ramt 10x in een uur met haar kaak tegen de plaat tussen haar voerbak en de buurvrouw in (achterste deel zijn trailies) in de waan de buurvrowu weg te jagen. De buurvrouw moet het niet wagen in haar box te kijken, want dan vliegt ze zowat door de trailies heen.
terwijl ga je voor haar stal staan wil ze je aandacht, maar loop je er met een paar voorbij gaat ze bijtend in de lucht in een hoek staan... Ook in de bak om elk paard oren in de nek... Maf beest is het
Maar wel Z2 startrechtig, Dus er is nog wel hoop voor je Lisenka Knipoog


HIhihi, lijkt precies mijn Lisenka. Ze bijt alleen niet naar mensen of als je voorbij haar loopt. Wel als ik met een ander paard voor haar stal ga, dan vliegt ze meteen dat paard aan.

Als ik haar bij een ander paard in de paddock zou zetten, dan kan ik meteen de DA bellen of meteen maar de slager. Ze vliegt als een pitbull op de ander af. Verward en ze gaat meppen en bijten waar ze maar meppen en bijten kan.

Mevrouw staat het liefst helemaal alleen. Dat doen we dus maar voor de algemene gezondheid van de paarden en pony's van Stal Bink.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 23:00

suuske schreef:
maar als je haar nu bij andere paarden zet he! en ze vliegt ze aan. als je haar nu eens laat staan bij die andere paarden laten ze zich dan zomaar weg jagen? laat het hen eens zelf oplossen mischien regelen ze het zichzelf wel. ik weet natuurlijk niet hoe ze doet tegen anderen paarden want ik ken je paard niet maar mischien helpt het. TIs wel echt een merrie hoor Haha!
En ik weet dat merries behoorlijk moeilijk kunnen doen succes en xxxxx suuske


Ze valt anderen gewoon aan, dus de andere moeten maken dat ze wegkomen voor haar. Nee, dat doen we maar niet. Dan wordt het een beetje bloederig hier. Ze is heel dominant dan tegenover de anderen. Onze andere paarden kunnen gelukkig wel bijelkaar staan.