rijden met chaps of laarzen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:42

Chaps, die zijn veeeeel beter. *LOL* Echt de smalste van de smalste laarzen klapperen nog om mijn benen en ze zitten altijd te laag. (mijn chaps ook maar die klapperen tenminste niet) Waar ik helemaal een hekel aan heb is die knik die je in je laars krijgt als je je hak uitdrukt. (waarschijnlijk heb ik dat alleen maar want laarzen passen bij mij echt bar slecht)
Ze blijven ook altijd onder de onderkant van je zadel hangen. Brr, wat heb ik een hekel aan die dingen. *LOL*
Soms rijd ik ook alleen met mijn jodphurs en een spijkerbroek erboven. Anders gewoon Jodphurs en chaps erboven. Lachen
Van die bergschoenen zijn ook heel erg fijn maar mijn beugels zijn er te smal voor en ik heb op het moment geen geld meer. Tong uitsteken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:26

Mountain horse schoenen met van die ruitjes sokken Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:27

Chaps zitten veeeeel lekkerder dan mijn laarzen. Ik heb mijn laarzen al zeker een half jaar niet aan gehad. Wordt nog wat als ik zometeen weer ga starten ....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:37

chaps omdat er geen rijlaarzen uitgevonden zijn met stalen neuzen Haha! En met chaps kan ik mijn schoenen-met-stalen-neuzen aan doen! En voor wedstrijden rijd ik meestal een aantal lessen met laarzen en tijdens wedstrijden natuurlijk ook!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:31

Altijd chaps want mn rubberen laarzen zijn 2 maten te klein Tong uitsteken
ik wil nog nieuwe voor wedstrijden en voor de afwisseling Knipoog
en ik wil nog thermolaarzen Tong uitsteken

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:00

Laarzen zitten lekkerder maar heb uit gemakzucht altijd mijn chaps aan. Het aan en uitdoen van die rijlaarzen vind ik zo'n ramp.
In de winter altijd mijn thermolaarzen aan.

chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:18

ik rij zelf met chaps en als ik een wedstrijd heb met laarzen!!!!!! Scheve mond *LOL* OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:33

laarzen, 'k heb wel chaps maar die begonnen te schimmelen door vochtigheid Boos! ik heb ze wel schoon gemaakt maar ik draag ze eigenlijk nooit meer. kost meer moeit om ze aan te trekken denk ik Schijnheilig Ik rij met leren laarzen dus dan krijg je minder koude voeten als in rubberen, maar dan trek ik wel nog eens chaps aan

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:17

ik rij met chaps ik vind laarzen nog al eritand ik rij alleen met laarzen als ik een wedsrijd heb.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:25

de laatste keren dat ik gereden heb, was met chaps. ik vind ze fijner zitten en zoals meerderen al zeggen beter gevoel met je paard. daarnaast zijn bij de meeste rijlaarzen de schacht te hoog waardoor ik wrijvingen krijg in mijn knieholten. tijdje geleden heb ik die stevige chaps gekocht (te vergelijken met rijlaarzen) alleen heb ik ze nog niet uit kunnen proberen. daaronder heb ik het liefst gympen of rijschoenen. jodphurs kan ik ook niet op lopen (heb moeilijke voeten geloof ik)

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:11

Ik rijd in de zomer gewoon met mijn oude gympen, heb dus al een tijdje niet met laarzen gereden. Kom ik afgelopen week op ponykamp en ik had zoiets van nou ik trek me laarzen weer eens aan, Pfff ik was blij dat ik naar een uurtje weer gewoon schoenen aan kon trekken hoor Haha! Word dus wel weer ff wennen, maare om nou in de blub enz te gaan met mijn schoen in de winter? Nee, in de winter heb ik meestal me laarzen aan!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:25

Ik rij altijd met chaps.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:31

Ik rij sinds kort met alleen schoenen en ik moet zeggen dat het me prima bevalt, heb meer contact met m'n paardje dan met laarzen!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:37

wij mogen op de manege geen chaps
heel stom dus... als ik de keuze had zou ik absoluut met chaps rijden omdat je eronder gympjes kan, wat in de winter lekker warm is. ik heb rubber rijlaarzen en mijn tenen vriezen er zowat af in de winter.
het is echt heel erg, heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt Verward Huilen
is dat nou echt warmer met leren laarzen? if so, dan ga ik echt wel leren kopen want afstijgen met bevroren tenen is nou niet echt wat je noemt een pretje >;)

als ik (ooit) een eigen paardje heb, ga ik lekker in mn gympjes schrijven Haha!

xx Dees

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:38

laarzen, want die heb ik veel sneller aan dan schoenen en chaps! En ik heb nu zulke lekkere laarzen dat ik hetzelfde comfort heb als chaps.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:07

In de les meestal met laarzen (weet niet waarom, maar de meeste rijden daar met laarzen Knipoog) maar als het erg warm is met chaps, en als ik op mijn verzorgpony rijd bijna altijd met chaps, of als het erg warm is gewoon met alleen schoenen. En als het regent weer met laarzen Knipoog

Kortom verschillend dus Knipoog

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:17

ik rij meestal met chaps heb wel een paar leren rijlaarzen maar ik vindt dat je een paard dan veel slechter aanvoel. als je wedstrijden rij is het natuurlijk wel slim om regelmatig met laarzen te rijden dat je wel er een beetje aan gewendt ben

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:49

Ik rijd altijd met laarzen! Ik krijg altijd zo'n heerlijk "ik ga paardrijden" gevoel als ik ze aantrek, terwijl ik dat met chaps helemaal niet heb. Bovendien laat mij beenhouding nogal te wensen over en mijn laarzen houden ze nog iets in een normale stand. Bloos

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:29

Ik rijd tegenwoordig alleen met laarzen sinds mijn been is verbrijzeld geweest

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:14

Ethelate schreef:
chaps, wil nieuwe... want wat suede was, is ondertussen al gladleer...


Haha bij mij ook, ik rijd ook liever met chaps dus maar waar ik vroeger op de manege reed moest je perse met laarzen...

Romeertje

Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:48

Ik vind chaps lekker rijden Haha!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:57

CHAPS! Ik moest laatst met laarzen rijden, nou dat was echt een ramp zeg, t zag dr volgens mij echt niet uit. Ben ik even blij dat ik geen wedstrijden rijd, dan hoef ik geen laarzen aan :p Als we bij ons wedstrijdjes hebben mogen we gelukig ook chaps Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 02:59

Alleen schoenen en geen laarzen of chaps... Waarvoor hebben ze anders dat leer tot onderaan gemaakt in mijn rijbroek???

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:07

heyhey


ik rijd altijd met chaps dat vind ik veel lekkerder zitten en ik voel het paard ook beter aan!!


maar ik heb wel laarzen voor wedstrijden enzo

Merel

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:08

Chaps!