Goedkoop = miskoop ....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Goedkoop = miskoop ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 19:59

Ik ben het zo zat die eeuwige discussies over goedkoop is miskoop en goedkope spullen zijn niet goed voor je paard enz enz.
Ik heb voor Guus een goedkoop zadel en ik heb er erg veel plezier van de ene keer per week dat ik rij. Voor mij hoeft er geen Kiefer of wat dan ook op te staan. En met mij meerdere mensen, er zijn ook mensen die dit niet kunnen of willen betalen. En dan is het zadel na een jaar niet mooi uitziet omdat de verfplekken eraf zijn, who cares.
Ik heb erg veel plezier van mn goedkope zadeltje waar geen kiefer op staat, kiefer = au portmononee.

Wie deeld deze mening met mij??

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:12

Deels.
Ik heb voor mijn pony's een zadelmarkt zadel (o.o, ik heb het Z woord genoemt, ai, ben een beetje levensmoe Haha! )
Maar alleen omdat er misschien 2x per jaar op ze wordt gereden (lees gestapt door neefjes aan mijn hand) en dan weet ik dat het geen kwaad kan.
Zodra er meer op ze gereden gaat worden zal ik dit zadel nog wel blijven gebruiken want ik vind voor hun een duur zadel ook niet nodig, echter, mocht dit zadel ineens niet zo lekker meer liggen, gaat het er meteen weer uit! Geen zadel op de rug van mijn pony's wat niet goed ligt en het dan blijven gebruiken omdat het zo lekker goedkoop is, dan komt er gewoon een goede 2e handse voor in de plaats, die kosten vaak maar net iets meer dan een goedkoop nieuw zadel.
Maar je weet wel wat je over je afroept met het openen van dit topic he....... Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:13

goedkoop is net zo goed miskoop als dat duurkoop altijd mooi is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:17

Ik kocht voor mijn eerste paard alleen het allergoedkoopste spul. hoofdstelletjes van 4 tientjes e.d. Ik ben er nu achter dan een duurder hoofdstel niet alleen veel mooier blijft maar ook veel langer mee gaat.
Ik koop nooit het allerduurste maar probeer een goede middenweg te vinden. Ik hoef geen Passier hoofdstel, Dobert heeft ook schitterende hoofdstellen die een stuk voordeliger zijn en zeker net zo mooi.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-03 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:18

ik ben het met je eens, goedkoop hoeft echt niet altijd miskoop te zijn, omdat er bij ons minstens 3x per jaar ingebroken word in de stallen heb ik niet zo'n strontduur zadel nodig....we hebben er het geld wel voor hoor!
De eerste was wel een dure, 1200 gulden ofzoiets maar die is na een jaar gestolen....hebben we wel vergoed gekregen maar het was een hele klus om dat zadel te vinden toen we het kochten, nu heb ik een S&K die zijn niet zo duur en ik ben er heel tevreden over! rijd super fijn, glijd niet, ligt fijn op d'r rug en ziet er nog steeds goed uit.
Goedkoop is dus niet altijd duurkoop.... OK dan!
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 28-08-03 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:18

T@nj@ schreef:
Deels.
Ik heb voor mijn pony's een zadelmarkt zadel (o.o, ik heb het Z woord genoemt, ai, ben een beetje levensmoe Haha! )



whahaha, sorry vond het zo een droge opmerking.. 'het Z woord' ...

Even on topic.. Ik vind niet dat goed koop percé slecht is.. ik heb ook een aantal dekens en rijbroeken van Harry's Horse (is toch ook een soort Zeeman onder de paarden spullen?) En ik heb er al jarenlang plezier van..
Mijn ene hoofdstel is van Kieffer, het andere is zo'n 'geverfd' en houterig ding..overigens was die tweede ook best goedkoop.Maar ben er toch tevreden over..
Mijn zadel is van Klimke..ook niet de goedkoopste maar wel erg goed..
Ervaring met 'goedkopere'zadels heb ik niet echt..Wel met die kunstof zadels..Persoonlijk vind ik ze niet zitten..heb het gevoel dat ze ontzettend glijden..Maar,het is net wat je gewend bent. Ik heb het geluk dat ik alles grotendeels gekregen heb,vandaar dat het ook wat duurdere spullen zijn.Daarom niet percé beter dan wat goedkopere..

Groetjes!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:28

Duur kan goed zijn, maar goedkoop ook. Ligt er net aan! Je moet het geld er ook maar voor hebben he?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:30

Ik vind Harry Horse niet de zeemand onder de paarden spullen, Harry horse heeft veel dingen voor een leuke prijs en toch goede kwaliteit. Ik vind zadelmarkt, de zeeman onder de paardenspullen Knipoog
Ik merk wel dat mijn super dure dressuurzadel veel betere kwaliteit is dan mijn imperial Vz zadel en dat mijn spotgoedkope hoofdstelletje net karton is, en het iets duurdere toch van leer is Knipoog
Maar duurder is vaak beter maar helaas geld dat niet altijd

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:35

Ik denk dat dit ook samenhangt met de eisen die je aan het materiaal stelt.
Als jij snel tevreden bent, wat houdt je dan tegen iets goedkoops aan te schaffen? Mits je paard hier natuurlijk niet onder lijdt.


Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:07

Ik ga voor kwaliteit, ik heb liever 1 Christ schapenvacht dan 5 goedkopere setjes, ben er zuinig op mijn spullen en als iets niet goed is, ongeacht hoe duur het is, gaat het weg Clown

Ik ben erg veeleisend en koop heel bewust bepaalde dingen, prijs is in principe dan bijzaak Lachen

Gillian

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:14

Ik rijd nu op een Kieffer (naam zegt me niet veel, als het maar een beetje goed is) Voor mij is er 7 jaar op gereden door een vrouw en daarna nog 4 jaar door iemand anders. Omdat ze allemaal paarden van de eigenaar reden is het zadel door gegaan en nu rijd ik er op. Zo nu en dan naar de zadelmaker en dan is ie weer als nieuw! Ik vind het heerlijk en ben er erg zuinig op! Haha! (en rijd er ook veel op, 2 paarden aan het trainen, dus zo'n 10/11/12 keer per week)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:17

ik koop zelf ook ondergoed bij de zeeman en mn schoenen bij scapino, zolang het goedkope spul goed genoeg is, kies ik daar voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:36

Ik moet er trouwens wel bij vermelden dat ik altijd goed op de uitverkoopjes en aanbiedingen let. Een paar weken terug heb ik nog een Cavallo en een Pikeur bandplooi broek op de kop kunnen tikken met 50% korting! Dan is zo'n broek nog goedkoper dan een gewone van HH.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:42

Daar is idd niets mis mee zolang het paard er geen last van heeft, maar voor mij, ik rij 2 paarden per dag, dan zit ik toch een stuk comfortabeler op mijn nieuwe Stubben dan op de goedkopere zadels waar ik ook jaren mee gereden heb. Ik ben er zelf wel op teruggekomen met die goedkopere merken. Neem bv een zadeldekje van 15 Euro, na 3x wassen is het niet meer om aan te zien, mijn Stubben dekje (ben helemaal "into" Stubben) kun je 100 keer wassen zonder dat je het ziet. Belangrijker is nog, qua zadels, ik ben een keer van de trap gevallen en sindsdien moet ik uitkijken met mijn rug (lang verhaal maar het advies was destijds met te laten opnemen in een revalidatiecentrum- kon mijn benen niet meer optillen, zo erg was het) Ik heb na 2 uur Stubben zadel totaal geen last van vermoeidheid in mijn rug, wat ik met die Kieffer van mijn andere paard wel heb. Ik moet dus wat dat betreft heel erg uitkijken !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:42

bij mij varieert het. Ik heb wel dure (merk)zadels (drie, dressuur, vzh en springen), maar twee ervan waren tweedehands, alleen mijn springzadel nieuw Lovers Verder heb ik pas erg dure (NEW) beenbeschermers gekregen voor de cross, maar ik ben dan ook erg zuinig op mijn paard. Verder valt het erg mee, wat dure spullen, en ook heel simpele dingen van HH of een spons van de zeeman ipv een 'echte paardenspons'. Het moet mij goed bevallen, en mijn paard prettig zitten; verder kan het me niet schelen. De Anky pads lijken me heel prettig in gebruik, maar met zo'n groot label erop hoef het al niet meer voor mij.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:46

Ik ben zo'n typje dat wellicht wel zeeman ondergoed zou dragen, amar zeker geen scapino schoenen. Ik wil dat het bovenal comfortabel zit en lekker deugdelijk inmekaar zit. En wat dat dan kost, is een tweede.
Ook ik liever een echt goed schapebont onder het zadel, dan zo'n goedkoop synthetisch geval.
Maar als het goedkoop en goed te krijgen is, zal ik zeker niet duur gaan doen. Toch, het moet bovenal goed zijn. Mooi is leuk meegenomen, goed een must.

en he...die paarden borstel van Stubben, no 5, a 9 euro. Die is wel duur, maar tjong, dat is een goeie hoor! Aanrader.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:55

Jippie schreef:
Ik kocht voor mijn eerste paard alleen het allergoedkoopste spul. hoofdstelletjes van 4 tientjes e.d. Ik ben er nu achter dan een duurder hoofdstel niet alleen veel mooier blijft maar ook veel langer mee gaat.
Ik koop nooit het allerduurste maar probeer een goede middenweg te vinden. Ik hoef geen Passier hoofdstel, Dobert heeft ook schitterende hoofdstellen die een stuk voordeliger zijn en zeker net zo mooi.

Die ervaring heb ik ook.
Ik ben ook begonnen met hoefdstellen van 39 gulden
er altijd zuinig op gweest, maar toch was het mooie er snel af.
ook de gespen werden dof enz.
Dus wil je toch snel genoeg een nieuwe

Verder heb ik op veel zadels van andere mensen gereden, goedkope en dure. En toch kwam ik daar tot dezelfde conclusie.
De dure zadels bleven langer goed, minder opvullen enz.

Toen ik dus mijn eigen zadels kocht, waren het dus merk zadels.
Mijn eerste zadels waren kieffer springzadels.
Elke dag in gebruik, meerdere paarden per dag.
1 daarvan heb ik verkocht, de ander heb ik nog en is nog steeds als nieuw. En is zeker 8 jaar oud.
Dat andere zadel heb ik ingeruild tegen een Ainsley dressuurzadel, bijna dagelijks gebruikt en nog steeds als nieuw, maar dat mag ook want die is pas 2 jaar oud.

En daarbij heb ik op de handelstallen ook gemerkt dat een merk zadel, sneller redelijk goed ligt op verschillende paarden.

Voor mij dus geen goedkope merken.
Het is natuurlijk anders als je maar heel af en toe rijd, maar ik gebruik mijn zadel dus wel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:57

Het is maar net waar je graag je geld aan uitgeeft. ALs je je zadel maar eens per week gebruikt stel je heel andere eisen dan iemand die er meerdere paarden per dag mee moet rijden.

Als je 2x per week een bosritje maakt stel je andere eisen aan je rijkleding dan wanneer je er het grootste gedeelte van de dag in loopt.

Ik kan gruwelijk veel geld uitgeven aan mijn paarden, en wil idd zo'n mooi Passier hoofdstel hebben. Als ik dan een Dobert koop zit ik er iedere keer tegenaan te kijken dat het dat toch echt net niet is Knipoog

Maar ieder het zijne. Ik vind het stom als iemand een ander afvalt omdat ie goedkoop spul wil, en andersom vind ik het net zo belachelijk!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:07

Ik denk altijd maar zo: wat wil ik en wat kan ik betalen? Ik heb een Torsionzadel omdat ik het grote geluk had dat Pmarena een ander zadel wilde en ik hem dus goedkoop heb kunnen kopen.
Ik hoef niet alles duur en ook niet alles goedkoop. Lekker helder he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:29

Het merkje dat ergens op staat, kan me niet boeien. De kwaliteit echter wel. Een zadel moet goed passen. Punt. En of het dan een Z-zadel is (ik durf het hele woord niet eens uit te spreken) of een Daleman, dat boeit me niet.

Persoonlijk koop ik echter liever wat duurder en kwalitatief beter spul voor de paarden. Natuurlijk ben ik ook begonnen met een hoofdstelletje van een tientje, maar nu kan ik me wat meer veroorloven, en geniet ik daar met volle teugen van.
Ik geniet echter net zo veel van ruiters die minder te makken hebben, maar toch goed voor hun dieren zijn en gewoon flink lol met hun knol hebben.

Een beetje respect voor elkaar zou het paardenwereldje niet misstaan. Maar dat geldt niet alleen van degenen met dure dingen richting degenen zonder dure dingen.... Ik merk dat er ook vaak meteen negatief geoordeeld wordt over mensen die mooie nieuwe dingen hebben en dat daar meteen rotopmerkingen over gemaakt worden. Dus andersom geldt het net zo.

Wat maakt het toch uit jongens, wat er voor merkje ergens op staat? Als het maar past (voorwaarde nummer 1) en als je d'r maar gelukkig mee bent!!!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:30

Ik pak zelf ook de middenweg, het belangrijkste vind ik de pasvorm en die is toch minder met goedkopere zadels.

Verder is HH geen Zeeman merk hoor, ik heb er ook aardig wat dingen van en mijn winterdeken ziet er na twee seizoenen nog perfect uit. Vind het trouwens ook geen hele goedkope deken.
Laatst bijgewerkt door Miran op 28-08-03 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:37

Pasvorm is voor mij het allerbelangrijkste. En helaas vind ik net dat kleine beetje meer (goede pasvorm) bij de wat duurdere spullen.
Nu heb ik een brede Quarter en ben daardoor in mijn keuze van spullen wat beperkt. Maar negen van de tien keer kom ik met duurdere spullen thuis (hoofsstelletje van 50 Euro), teugels van 50 Euro. Van de week nog een western Thiedemann gekocht voor 99 Euro.

In de western is er naar boven met spullen trouwens geen limiet. Showhoofdstellen met zilverbeslag gaan al gauw tegen de 500 Euro. En dan heb je alleen nog maar het hoofdstel, bit en teugels komen dan nog apart. En dat ga ik er toch echt niet voor uitgeven.

Daar staat weer tegenover dat ik de spijkerbroeken bij de Marca haal. Geen dure rijbroeken voor mij....

Je suis Charlie.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:00

Ik heb liever een tweedehands passier zadel, dat super zit, alleen niet meer nieuw is, dan een nieuwe pagony of zo.
En ze zijn dan ongeveer even duur,
ik heb het altijd zo gedaan, en dat bevalt me goed.
Ik ben het eens met Jippie, als je goed oplet, kun je in de opruiming of bij acties heel veel voordeel hebben met dingen.
Zoals mijn Anky bodywarmer, was maar 25 euro. Ik had hem voor de oude prijs nooit gekocht, maar ja, zo goedkoop.....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:04

Ik doe al 2.5 jaar met mn goedkope namaak van passier grand gilbert met diepe zit (nou ja dan kon je nog wel 3 zadelmarkt zadels kopen maar toch relatief goedkoop Tong uitsteken)
Superfijn zadel, zit echt super en past perfect op starlight. Nu, na 2.5 jaar, zit er een dingetje los op de zitting. En ik rijd bijna elke dag dus ik vind dat ie het goed volhoud.
Mn hoofdstel is zo'n dikke, met dikke bandjes en neusriem enzo (ziet er wel duur uit Haha!) was 50 gulden Haha!
En ook met goedkope spullen (die overigens zelfs best vaker ingevet mogen worden Bloos!) complimentjes van: wat heb je mooi tuig! Haha!

Daar hoef ik geen kieffer voor te hebben hoor, laat ik het anders zeggen, mn verzorgpony heeft een kieffer garmisch en ik weet na een kwartier al niet meer hoe ik moet gaan zitten Knipoog
Geef mij dan maar liever een fijnzittend, goedpassend (natuurlijk dat is het belangrijkste) zadel

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:27

Mijn Kieffer Garmisch zit anders prima. Weet na 6 uur nog wel hoe ik erop moet zitten. Had hiervoor een goedkoper zadel.. heb ik ook heerlijk op gereden. Alleen na 5 jaar was ie op. daarvoor had ik helemaal een goedkoop zadel (450 gulden). Die vond mijn paard zo beroerd dat ie er pardoes op ging liggen en de boom doormidden brak..... *LOL*
Maar koop ook niet al te dure hoofdstellen. Kan ik vaker van model wisselen Haha!

Vorig jaar dacht ik.. kom ik doe eens duur ik koop een mooi kieffer hoofdstel..... die ligt sinds vorige week zaterdag aan gort Huilen Huilen
Mijn paard ging even door het lint.
Toen dacht ik wel... oliebol had ik maar de goedkope om gedaan.

Ach ik vind iets mooi en als ik het kan gebruiken koop ik het. Ik kijk tegenwoordig wel beter naar de duurzaamheid van iets bij mijn paard

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers